En kokebok for digital vekst

- En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om Google

YouTube SEO: Hvordan få videoen synlig på Google søk

Tid: 30 minutter Vanskelighetsgrad: 2 av 5 Ifølge The Wall Street Journal vil Google rangerer videoer som er publisert på YouTube høyere enn videoer på andre video plattformer. Derfor lønner det seg å legge video ut på YouTube for å øke muligheten ...

Slik lager du tilpassede intensjonsmålgrupper i Google Ads

Tid: 30 minutter Vanskelighetsgrad: 2 av 5 For å finne de rette målgruppene for dine annonser i Google sitt display nettverk kan du velge å benytte deg av Google sine predefinerte målgrupper, eller du kan bygge dine egne målgrupper og det som heter ...

Hvordan sette opp en kampanje i Google Display nettverket

Tid: 30 minutter Vanskelighetsgrad: 2 av 5 Kampanjer i GDN (Google Display Network) kan være et godt alternativ til, eller komplementere kampanjer i Google sitt søkenettverk. Annonsering i GDN gir deg muligheten til å være synlig på millioner av ...

Øk trafikken til nettstedet ditt ved å optimalisere for bruk av Google Lens

Tid: 1-3 timer Vanskelighetsgrad: 2 av 5 Det å optimalisere for bruk av Google Lens er en god måte å øke antall besøkende til nettstedet ditt. Det er ikke lenger kun teksten som bør optimaliseres, men også bildene. Når noen gjør et søk leter ...

Hvordan bruke Google Search Console for å øke trafikken til nettsiden din?

Tid: Under 30 minutter Vanskelighetsgrad: 1 av 5 Hvordan få mer organisk trafikk på Google? For det første må du sørge for synlighet på søkeordene brukeren benytter. Google Search Console analyserer nettsiden din for å identifisere søkeordenene du ...

Få mer ut av annonsekronene dine med Google attributter

Tid: 1 time Vanskelighetsgrad: 2 av 5 Med Google attributter gir du de som søker etter deg et bedre og mer konkret bilde av hva du tilbyr. Samtidig kan du optimalisere oppføringene med relevante søkeord.

Øk den organiske klikkraten med Google seller rating

Tid: 40-60 minutter Vanskelighetsgrad: 2 av 5 Selger du produkter eller tjenester på nett? Da bør du vurdere å ta i bruk Google seller rating. Ved å benytte selgervurderinger kan du øke sannsynligheten for at en potensiell kunde klikker på nettopp ...

Gratis trafikk, leads og kunder med Google Min Bedrift

Tid: 30 minutter Vanskelighetsgrad: 1 av 5 Visste du at du kan markedsføre bedriften din helt gratis i Google? Ved å benytte deg av Google Min Bedrift, tidligere kjent som Google Steder, kan du enkelt fortelle folk om dine åpningstider, gi en enkel ...

Kartlegg målgruppens søkeord for å øke trafikken til nettsidene dine

Tid: 60 minutter Vanskelighetsgrad: 1 av 5 Starter du med å finne søkeord i Google Keyword Planner? Da kan du gå glipp av viktige søkefraser for målgruppen din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du går frem for å finne de riktige (og viktige) ...

Få økt salg i butikk med Google Store Visits

Tid: 15 minutter Vanskelighetsgrad: 2 av 5 Registrer aktiviteten nettannonsene dine genererer utenfor Internett ved hjelp av konverteringssporing og bruk denne statistikken til å se hvilke kampanjer, søkeord og enheter som genererer flest ...

Se flere av våre blogger