YouTube SEO: Hvordan få videoen synlig på Google søk

Av Siri Enoksen 28. mai 2021

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5
 
Ifølge The Wall Street Journal vil Google rangerer videoer som er publisert på YouTube høyere enn videoer på andre video plattformer. Derfor lønner det seg å legge video ut på YouTube for å øke muligheten til å bli funnet via organisk søk.
Les mer ›

Temaer: SEO, video, Google, YouTube

Slik lager du tilpassede intensjonsmålgrupper i Google Ads

Av Mathias Hansen 13. september 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

For å finne de rette målgruppene for dine annonser i Google sitt display nettverk kan du velge å benytte deg av Google sine predefinerte målgrupper, eller du kan bygge dine egne målgrupper og det som heter «tilpassede intensjonsmålgrupper». Tilpassede intensjonsmålgrupper lar deg nå ut til din ideelle målgruppe ved å segmentere annonsegruppene ut i fra søkeord og landingssidene du vil målrette deg mot. I denne oppskriften vil jeg vise deg hvordan du kan bygge en slik målgruppe.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, Google

Hvordan sette opp en kampanje i Google Display nettverket

Av Mathias Hansen 5. juli 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Kampanjer i GDN (Google Display Network) kan være et godt alternativ til, eller komplementere kampanjer i Google sitt søkenettverk. Annonsering i GDN gir deg muligheten til å være synlig på millioner av nettsider og er dermed en god måte å skape synlighet rundt dine produkter, tjenester og din bedrift. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan sette opp en kampanje i Google Ads rettet mot GDN.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, Google, øke trafikk

Øk trafikken til nettstedet ditt ved å optimalisere for bruk av Google Lens

Av Line Glimsdal 8. februar 2019

Tid: 1-3 timer
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Det å optimalisere for bruk av Google Lens er en god måte å øke antall besøkende til nettstedet ditt.  Det er ikke lenger kun teksten som bør optimaliseres, men også bildene. Når noen gjør et søk leter søkemotorene etter relevant innhold knyttet til nøkkelordene – og dette gjelder også for bilder. I dennne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan øke trafikken til nettstedet ditt ved å optimalisere for bruk av Google Lens og visuelt søk.

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, Google, økt trafikk

Hvordan bruke Google Search Console for å øke trafikken til nettsiden din?

Av Cecilie Henriksen 11. januar 2019

Tid: Under 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Hvordan få mer organisk trafikk på Google? For det første må du sørge for synlighet på søkeordene brukeren benytter. Google Search Console analyserer nettsiden din for å identifisere søkeordenene du er synlig på, men som ikke genererer klikk. Jeg viser deg hvordan du gjør det her.

Les mer ›

Temaer: tips, søkemotoroptimalisering, Google, øke trafikk

Få mer ut av annonsekronene dine med Google attributter

Av Marianne Godiksen 9. november 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Med Google attributter gir du de som søker etter deg et bedre og mer konkret bilde av hva du tilbyr. Samtidig kan du optimalisere oppføringene med relevante søkeord.

Les mer ›

Temaer: annonsering, Google

Øk den organiske klikkraten med Google seller rating

Av Cecilie Henriksen 31. august 2018

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Selger du produkter eller tjenester på nett? Da bør du vurdere å ta i bruk Google seller rating. Ved å benytte selgervurderinger kan du øke sannsynligheten for at en potensiell kunde klikker på nettopp din bedrift når de gjør et Googlesøk. Lær hvordan du setter opp dette til din hjemmeside.

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, Google, øke trafikk

Gratis trafikk, leads og kunder med Google Min Bedrift

Av Hanne Sofie Hammer 11. mai 2018

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Visste du at du kan markedsføre bedriften din helt gratis i Google? Ved å benytte deg av Google Min Bedrift, tidligere kjent som Google Steder, kan du enkelt fortelle folk om dine åpningstider, gi en enkel vei til ditt nettsted eller la folk ringe deg direkte fra Google-resultat. Tjenesten bringer utelukkende med seg fordeler i form av trafikk, leads og kunder - og det beste: det er helt gratis. 

Les mer ›

Temaer: annonsering, søkemotoroptimalisering, Google

Kartlegg målgruppens søkeord for å øke trafikken til nettsidene dine

Av Cecilie Henriksen 2. februar 2018

Tid: 60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Starter du med å finne søkeord i Google Keyword Planner? Da kan du gå glipp av viktige søkefraser for målgruppen din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du går frem for å finne de riktige (og viktige) søkeordene som kan gi deg flere besøk til nettsidene dine.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google, øke trafikk

Få økt salg i butikk med Google Store Visits

Av Maria Pettersson 26. desember 2017

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Registrer aktiviteten nettannonsene dine genererer utenfor Internett ved hjelp av konverteringssporing og bruk denne statistikken til å se hvilke kampanjer, søkeord og enheter som genererer flest butikkbesøk for bedriften din. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, Google, betalt annonsering, økt konvertering

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen