I jungelen av sosiale medier kan det være vanskelig å vite hvordan man skal prioritere. Skal vi være på LinkedIn, Facebook, Twitter eller Google+? Eller kanskje alle? Hva med Snapchat og Instagram? Her er noen råd til hvordan du kan gå fram.
Les mer ›Hvilke sosiale medier bør du prioritere i din markedsføring?
Av Erlend Førsund 9. oktober 2015 | 4 minutter lesetid
Temaer: sosiale medier
Over 1 million nordmenn er på LinkedIn. Er du? Hvis ja, er virksomheten din representert der? Hvis du hittil har ignorert denne kanalen, hent deg en kopp kaffe og pløy gjennom dette blogginnlegget, så vil du få den starthjelpen du trenger for å komme i gang med markedsføring på LinkedIn.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring, LinkedIn
Nyheter på eget nettsted/blogg/sosiale medier: En sjekkliste
Av Elise Hofmo 12. november 2012 | 2 minutter lesetid
Mange virksomheter har behov for å publisere nyheter jevnlig, men erfaringsmessig er dette et forsømt område på mange nettsteder. Hensikten med denne sjekklisten er å gi ideer til nyhetssaker som kan publiseres på en virksomhets eget nettsted, blogg eller i sosiale medier.
Temaer: sosiale medier, tips, sjekkliste, markedsaktiviteter, blogging
Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din
Av Erlend Førsund 14. september 2012 | 5 minutter lesetid
Spørsmålet dukker opp oftere og oftere...
Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?
Temaer: sosiale medier, markedsføring, kommunikasjon, B2B, Facebook
Video på web: Ikke så dyrt og komplisert som du kanskje tror
Av Erlend Førsund 25. mai 2012 | 2 minutter lesetid
Video er det kraftigste mediet som finnes, og har lenge også vært blant de dyreste virkemidlene i markedsførerens verktøykasse. Men den tiden er forbi.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring, digital markedsføring, video
At “alle andre er der” er strengt talt ikke en god nok grunn til å sette opp en Facebookside for bedriften du jobber i. Jeg har derfor laget en sjekkliste, for at du kan bli sikker på at det å opprette en Facebookside er en strategisk riktig beslutning.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, tips, sjekkliste, strategi, Facebook, bedrift
Selv om utbredelsen av QR koder i Norge fortsatt er begrenset har du kanskje allerede lagt merke til. Stadig flere annonsører har for eksempel begynt å legge en QR kode på annonsene sin for at de som se annonsen kan få tilgang til mer relevant informasjon ved å scanne koden med smarttelefonen sin.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring, annonsering, tips
Vis frem dine Twitter-meldinger på LinkedIn
Av Tønnes Sannem Heian 14. juni 2011 | 2 minutter lesetid
Vet alle dine forretningsforbindelser, kolleger og bekjente at du tvitrer? Med mindre du tvitrer meldinger av utelukkende privat karakter, bør du i hvert fall sørge at dine kontakter på LinkedIn får se hva du tvitrer. Alt du trenger å gjøre er å legge til Twitter-kontoen din på LinkedIn-profil?
Les mer ›Temaer: sosiale medier, tips, markedskommunikasjon, LinkedIn
Jeg fikk nylig en e-post fra samboeren min med en bilannonse fra finn.no. Det er ikke helt uvanlig - vi kjøpte en bil i slutten av januar etter å ha brukt Finn for å finne en passende bil.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring, annonsering, reklame
Flere og flere virksomheter ønsker å bruke sosiale medier. Det er lett å kaste seg ut i det, men det kan gi uheldige konsekvenser hvis det ikke ligger en plan bak. Hva er egentlig en strategi for bruk av sosiale medier? Jo, du må ha en plan for hva du ønsker å oppnå, hvor du skal være og hvem du skal snakke med.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, kommunikasjonsstrategi, strategi