Forventningsstyring i salgsprosesser

Av Tønnes Sannem Heian 19. april 2021 | 2 minutter lesetid

 

Har du tenkt på hvilken rolle kundens forventninger spiller i en salgsprosess?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedskommunikasjon, salgsprosess, salgsprosesser, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen

Gir du salgsteamet det de trenger for å yte sitt beste?

Av Lars Hansen 16. juni 2020 | 10 minutter lesetid

Har du prøvd å ta deg en joggetur på stappfull mage før? Det går jo, men turen er treigere mens bakkene blir unødvendig tunge og veien føles lenger. På samme måte har salgsteamet ditt behov for riktig teknologi og effektive systemer — eller verktøy, om du vil — for å kunne nå sitt fulle potensial, på en mer effektiv måte. 

Les mer ›

Temaer: salgsprosess, digitalt salg, salgssjef, Friksjonsfritt salg

Friksjonsfritt salg: sett salgsavdelingen fri

Av Kristofer Anker 12. november 2019 | 7 minutter lesetid

Sannsynligheten er stor for at selgerne i salgsavdelingen din bruker mesteparten av tiden sin på andre ting enn å selge. Ved å fjerne friksjon vil salgslederen din sette selgerne i stand til å bli mer effektive. I dette innlegget viser vi deg hvordan du bruker et rammeverk til å fjerne friksjon fra salgsavdelingen.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, kundereise, Friksjonsfritt salg

«Ghosting» i salg - hvorfor skjer det?

Av Mathias Hansen 25. juni 2019 | 3 minutter lesetid

Hvis du har jobbet med salg en stund vil sikkert dette høres kjent ut. Du har fått kontakt med et spennende lead, dialogen er god og den videre salgsprosessen ser lovende ut. Plutselig stopper all kommunikasjon opp. Du får ikke respons på dine henvendelser lenger, og det kan virke som den potensielle kunden har forsvunnet fra jordas overflate. Dette er «ghosting».

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, inbound sales

VIDEO: Slik får salgsdirektøren mer ut av selgerne sine

Av Erlend Førsund 28. august 2018 | 1 minutter lesetid

 

Hvordan kan du som salgsdirektør eller toppleder få mer ut av selgerne dine? Inbound sales, social selling, og sales and marketing alignment er stikkord i foredraget til Lars.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, digitalt salg, salgsledelse, salgsstrategi, salgstips, salgssjef, digitalisering

I dag tapte jeg et salg på målstreken - helt unødvendig!

Av Marius Torjusen 13. mars 2018 | 3 minutter lesetid

 

Jeg hater å tape. Jeg lever godt med at ikke alle kunder er rett for oss, eller at ikke vi er rett for alle kunder. Men forleden dag bomma jeg på åpent mål. Det lever jeg dårlig med. Dette innlegget skrev jeg to timer etterpå, som en rå og ærlig evaluering. Håper det blir like lærerikt for deg, som det ble for meg.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess

Slik selger du til 5 ulike beslutningstakere

Av Maria Pettersson 26. januar 2017 | 3 minutter lesetid

 

Ifølge Society of Neuroscience tar en gjennomsnittlig person tusenvis av beslutninger hver eneste dag. Disse beslutningene varierer fra ubetydelige (”Hvilken frokostblanding skal jeg spise til frokost?”), til mer signifikante beslutninger (”Burde jeg ansette denne jobbkandidaten?”).

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, salgstips

Leadsgenerering og salgsoppfølging: Bruker du tid på feil leads?

Av Stig Hammer 24. mai 2016 | 3 minutter lesetid

Mange bedrifter bruker mye tid på å følge opp henvendelser som ikke fører til salg. Det har to negative konsekvenser: For det første kaster du bort tid og penger på dyr salgsoppfølging som ikke gir deg noe tilbake. For det andre får du mindre tid å bruke på dem som du har god sannsynlighet for å selge til. Hvordan kan denne uheldige balansen unngås?

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, salgsprosess, leadsgenerering

HubSpot lanserer gratis CRM-system for bedrifter

Av Stig Hammer 12. mars 2015 | 4 minutter lesetid

HubSpot lanserer i disse dager et gratis CRM-system som i følge dem selv er "systemet som er enkelt å bruke og som salgsavdelingen din vil elske". Her deler jeg noen smakebiter av hva du kan forvente deg av HubSpot CRM, samt vår egne erfaringer etter å ha brukt det i to måneder.

Les mer ›

Temaer: salg, CRM, salgsprosess

Tydeligere skille mellom salg og marked gir bedre samarbeid og effekt

Av Erlend Førsund 27. januar 2015 | 3 minutter lesetid

Selv om tittelen høres ut som et motsigelse, er nøkkelen til et bedre samarbeid mellom dine markedsførere og selgere å gjøre skillet mellom dem enda tydeligere. Spesifiser hvilke målsetninger hver avdeling skal jobbe mot, hvilke forpliktelser de har til hverandre og hvilke virkemidler de skal benytte. Slik kan det se ut:

Les mer ›

Temaer: salgsprosess

Start 2015 med et strategisk blikk på bedriftens salg og markedsføring

Av Stig Hammer 15. januar 2015 | 4 minutter lesetid

Nå som nyttårsrøyken har lagt seg og 2015 ligger foran oss som et stort blankt ark, har du en gyllen anledning til å starte året på rett bein. Her er 10 steg du kan ta for å sørge for at du og dine medarbeidere på salg og marked jobber med de riktige tingene og med en felles visjon.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, salgsprosess, markedsplan

Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring

Av Tønnes Sannem Heian 5. desember 2013 | 1 minutter lesetid

 

Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i hvert fall min påstand, basert på erfaring med bedriftene jeg jobber med i det daglige.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, kampanje, content marketing, B2B, salgsprosess, kjøpsprosess

Dårlig ”hitrate” på innkommende henvendelser?

Av Tønnes Sannem Heian 11. oktober 2012 | 1 minutter lesetid

 

Stadig flere bedrifter blir dyktige på å utnytte kjøperinitiativ i markedet og tiltrekke seg henvendelser fra potensielle kunder. Hvorfor er ofte hitraten på disse henvendelsene dårligere enn forventet?

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, konvertering, salgsprosess

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle