Skriver du som en departementsansatt på 50-tallet uten at du er klar over det selv? Da kan det hende du har gått i kansellistilfellen. Kansellistil er en skrivestil med stive ord og utrykk i tekstene dine. Slike kanselliord skaper kun unødvendig avstand mellom avsender og mottaker. Å kutte disse ordene er en viktig språkvask du enkelt kan gjøre selv. Kvitter du deg med disse uvanene, får du et språk som er lettere å lese.
Les mer ›Temaer: personalisert innhold, skriv bedre, kansellistil
Dra til med en real historie for å skape tillit
Av Espen Zachariassen 8. oktober 2019 | 4 minutter lesetid
Vi liker alle å få servert en god historie. I markedsføring er dette fremdeles et godt virkemiddel for å vekke interesse og skape tillit hos målgruppen. Her er litt inspirasjon, godt hjulpet av Spotify og Aston Martin.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsproduksjon, personalisert innhold
Slik personaliserer du din hjemmeside med HubSpot
Av Elise Hofmo 3. september 2019 | 4 minutter lesetid
Mange hjemmesider bærer preg av et ønske om å formidle så mye informasjon som mulig, slik at det skal være noe der for alle. Men ville det ikke være bedre om innholdet tilpasser seg automatisk, slik at det som er mest relevant for hver enkelt blir presentert for dem?
Les mer ›Temaer: smart content, personalisert innhold, dynamisk innhold, adaptivt innhold
Spennende foredrag og kunder som bød på seg selv preget årets Inbound-dag på Oslo Plaza den 13. mars. Her er noen av høydepunktene sett fra mitt ståsted!
Les mer ›Temaer: analyse, personalisert innhold, inbound-dagen
I like «cookies» [Brukeropplevelse på nett]
Av Hanne Sofie Hammer 15. august 2017 | 6 minutter lesetid
Jeg sier sjeldent nei takk til kjeks - eller cookies - om du vil, men det er ikke spiselige kjeks jeg refererer til i overskriften her. Cookies som plasseres på nettsider har dessverre fått et ufortjent dårlig rykte (spør du meg). Jeg synes nemlig de er helt uimotståelige.
Les mer ›Temaer: nettside, personalisert innhold
Personalisering i digital markedsføring: Slik WOWer du kundene
Av Cecilie Henriksen 20. juli 2017 | 3 minutter lesetid
Dersom en kunde benytter seg av en gratis synstest i butikk, ville du tilbudt kunden akkurat samme synstest ved neste besøk? Sannsynligvis ikke. Hvorfor benyttes ikke samme logikk på nett? Dersom den besøkende allerede har lastet ned ett av dine innholdstilbud, er sannsynligheten liten for at vedkommende vil laste den ned på nytt ved neste besøk.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, personalisert innhold, CTA
Personalisering: Derfor bør du vurdere smart innhold på firmasidene
Av Cecilie Henriksen 11. oktober 2016 | 3 minutter lesetid
Er du en av mange som sliter med å få innholdet på hjemmesiden din til å konvertere? Da bør du lese dette. Jeg skal nemlig fortelle deg hvordan du kan få innholdet til å konvertere hele 42% bedre ved å implementere smart innhold.
Les mer ›Temaer: smart content, personalisert innhold, smart innhold