Spennende foredrag og kunder som bød på seg selv preget årets Inbound-dag på Oslo Plaza den 13. mars. Her er noen av høydepunktene sett fra mitt ståsted!
Les mer ›Temaer: analyse, personalisert innhold, inbound-dagen
Slik unngår du analyse-paralyse og sørger for å rapportere på gode mål
Av Anders Sollie Hoff 12. februar 2019 | 3 minutter lesetid
«Anders, holder du i rapporteringsmøtet med Ole til fredag? Han trenger full oversikt over resultatene fra kampanjen vi har hatt gående i Q4 2018».
Les mer ›Temaer: analyse
4 lederegenskaper du bør se etter i din neste markedssjef
Av Tore Berntsen 9. juni 2016 | 4 minutter lesetid
Markedsføringsledelse er et «brand new game» i forhold til hva det var. Endringer i teknologi og forbrukeratferd setter nye krav til kompetansen til dem som jobber med markedsføring og salg. Ikke minst til markedssjefen. I dette innlegget vil jeg trekke fram fire konkrete lederegenskaper en markedssjef bør ha for å lykkes i dagens scenario.
Les mer ›Digital markedsføring basert på Big Data gir bedre lønnsomhet
Av Tore Berntsen 5. januar 2016 | 7 minutter lesetid
Skal du lykkes med digital markedsføring, er det ikke nok å bare vite hvem, hva og hvor. Du må også vite hvorfor. Det kan Big Data og Thick Data hjelpe deg med.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, ledelse, analyse