Det er ingen hemmelighet at makten ligger hos kjøperen i dagens marked. Derfor bør du ha et høyt kundefokus når du skal utforme markedsplanen din. I dette blogginnlegget gir jeg deg noen anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen, og hvordan du kan gjøre den mer kundesentrert.
Les mer ›Temaer: markedsføring, markedsplan, kundereiser
Markedsplanen er veikartet som viser hvordan bedriften skal nå markedsføringsmålene dere har satt. I dette blogginnlegget får du 8 steg du kan følge for å lage en enkel og oversiktlig markedsplan.
Les mer ›Temaer: markedsføring, markedsplan
Nyhetsbrev på e-post er svært effektivt - HVIS du gjør det riktig
Av Elise Hofmo 7. desember 2021 | 3 minutter lesetid
E-postmarkedsføring er en kostnadseffektiv måte å nå ut til et stort antall mottakere. Vår erfaring tilsier at slike nyhetsbrev virker veldig bra over tid – HVIS du gjør det riktig. Her er syv tips som kan hjelpe deg å lykkes.
Les mer ›Temaer: markedsføring, e-postmarkedsføring
En ny undersøkelse viser at e-post fremdeles er en populær kanal for kommunikasjon fra bedrifter. I dette innlegget vil jeg gi syv tips til smart e-postmarkedsføring.
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring, e-postmarkedsføring
Tidenes viktigste forbrukere – møt generasjon Alpha
Av Siri Enoksen 3. august 2021 | 5 minutter lesetid
Sterke, unike, tilgjengelige og enda mer kravstore. Generasjon Alpha kommer snart til å ta over verden, og de kommer til å gjøre det med stor selvkontroll. Å vokse opp i et digitalt miljø, med all kunnskap bare et klikk unna, vil ikke bare påvirke deres erfaringer, men vil definere måten de samhandler med sine jevnaldrende, venner, familie og virksomheter. Dette er fremtidens viktigste forbrukere.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring, digital markedsstrategi, generasjon alpha
Temaer: markedsføring, markedskommunikasjon, salgsprosess, salgsprosesser, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen
En god kronikk vil få fortjent spalteplass og høste lovord både hos kolleger, kunder, og konkurrenter. Dette er oppskriften på hvordan du lykkes.
Les mer ›Temaer: markedsføring, Kronikk, media
Fem grunner til å holde markedsføringstrykket oppe om sommeren
Av Erlend Førsund 8. juli 2020 | 2 minutter lesetid
Med mindre du selger svømmebasseng eller driver campingplass ved Mjøsa, er sommeren for mange bedrifter en treg periode for ny business. Men det betyr ikke at du bør sakke farten på innholdsmarkedsføringen din. Antagelig tvert imot.
Les mer ›Temaer: markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, markedsplan
Hvordan forberede bedriftens markedsføring gjennom året
Av Anett Gunnerud 28. januar 2020 | 3 minutter lesetid
Er du opptatt av å få mest ut av markedsaktivitetene som utføres i løpet av året, bør du planlegge for sesong og uforutsette hendelser gjennom året. Både når det kommer til innhold du legger ut på ulike kanaler, og innhold du distribuerer ved hjelp av betalte medier.
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring, innholdsstrategi, cms
3 psykologiske prinsipper du kan bruke i inbound marketing
Av Kristofer Anker 14. januar 2020 | 4 minutter lesetid
Den menneskelige hjernen er et utrolig verktøy med enorm kapasitet. Som markedsførere gjør vi lurt i å spille på lag med hjernen. Særlig tre psykologiske prinsipper kan vi med fordel ta i bruk i inbound marketing.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsføring
Hva er ITP og hvordan påvirker det digital markedsføring?
Av Line Glimsdal 10. desember 2019 | 3 minutter lesetid
Du har kanskje hørt om intelligent tracking prevention (ITP) i forbifarten? I dette innlegget skal jeg forklare deg hva det er og gå gjennom hvilken betydning dette har for din digitale markedsføring.
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring
De aller fleste virksomheter liker å fortelle at de setter kunden i fokus. Og hvorfor ikke? Det er jo tross alt kundene en lever av. HubSpot har sett litt nærmere på dette i en rapport om kundeservice i 2019. Hvor mange dykker egentlig ned bak markedsføringsbudskapet sitt og gjør det som må til for at kunden alltid skal komme først? I praksis? Og bruker data og verktøy som er tilgjengelige for å bli bedre? Jeg har tatt en titt i rapporten, og trukket ut noen av funnene.
Les mer ›Temaer: markedsføring, kundeservice, kundetilfredshet, HubSpot
Beste praksis for video i din markedsføring
Av Christoffer Urdal Pedersen 5. mars 2019 | 3 minutter lesetid
Vi markedsførere bruker mye tid på innholdet når vi skal produsere video, men er du klar over at videoteknikken også påvirker budskapet og hvor effektivt dette formidles til publikummet?
Les mer ›Temaer: markedsføring, video, videomarkedsføring
Viktig læring for markedsførere om norske medievaner
Av Espen Zachariassen 1. januar 2019 | 3 minutter lesetid
Sosiale medier blir en stadig mer treffsikker kanal for markedsføring, og smarttelefonen i ferd med å bli like utbredt som TV-en, viser den siste utgaven av Medievaneundersøkelsen. Samtidig er brukerne kritiske til innholdet, og det byr på utfordringer for oss markedsførere og innholdsprodusenter.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring
Prosjektledertips fra en erfaren markedsfører
Av Hanne Marthinsen 4. desember 2018 | 3 minutter lesetid
Jeg har jobbet i MarkedsPartner i 11 år. Jeg er utdannet innen markedsføring og ble først ansatt i selskapet som markedskoordinator. Etter kort tid dukket det opp flere og nye muligheter, og jeg har gjennom årene hatt mange ulike roller. Alt fra å bistå kunder med å skrive innhold til web til å være prosjektleder for redesign av nettsteder og nytt intranett til rørleggerkjeden VB.
Les mer ›Temaer: markedsføring, prosjektledelse, prioriteringsutfordringer