Prosjektledertips fra en erfaren markedsfører

Av Hanne Marthinsen 4. desember 2018 | 3 minutter lesetid

Jeg har jobbet i MarkedsPartner i 11 år. Jeg er utdannet innen markedsføring og ble først ansatt i selskapet som markedskoordinator. Etter kort tid dukket det opp flere og nye muligheter, og jeg har gjennom årene hatt mange ulike roller. Alt fra å bistå kunder med å skrive innhold til web til å være prosjektleder for redesign av nettsteder og nytt intranett til rørleggerkjeden VB.

Les mer ›

Temaer: prosjektledelse, markedsføring

Hva skal en markedsplan inneholde?

Av Hanne Sofie Hammer 20. november 2018 | 4 minutter lesetid


Det er ingen hemmelighet at makten ligger hos kjøperen i dagens marked. Derfor bør du ha et høyt kundefokus når du skal utforme markedsplanen din. I dette blogginnlegget gir jeg deg klare anbefalinger til hva du bør inkludere i markedsplanen, og hvordan du kan gjøre den mer kundesentrert. 

Les mer ›

Temaer: markedsplan, markedsføring

God markedskommunikasjon kan ikke redde et dårlig produkt

Av Erlend Førsund 25. oktober 2018 | 4 minutter lesetid

Det verste du kan gjøre som markedsfører er å selge skinnet før bjørnen er skutt. Hvis produktet er middelmådig eller dårlig, vil markedskommunikasjonen gjøre vondt verre, uansett hvor god den er. I dette blogginnlegget skal vi se på et konsept som kunne ha blitt en norsk suksesshistorie, men som i stedet ble et kommersielt mageplask. Jeg tenker da på barberhøvelen til norske Ruud & Rye. 

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedsstrategi, markedskommunikasjon

VIDEO: «Account-Based» markedsføring og salg i en B2B inbound-strategi

Av Anneli Setalo 4. september 2018 | 1 minutter lesetid

Få et innblikk i hva Account-Based Marketing er, samt hvordan det henger sammen med, og kan forsterke en inbound-strategi i dette foredraget av Stig Hammer.

Les mer ›

Temaer: markedsdirektør, markedsføring, salg, B2B, account-based marketing

5 designprinsipper markedsførere bør kunne

Av Elise Hofmo 19. juli 2018 | 5 minutter lesetid

Vi bombarderes av visuelle inntrykk hver dag, men likevel er vi ikke likegyldige til hvordan ting ser ut. Som markedsfører bør du ha et forhold til hvordan bedriften din tar seg ut, og bidra til at dere fremstår som attraktive og profesjonelle. Her er fem designprinsipper du bør vite om.

Les mer ›

Temaer: design, markedsføring

Møt generasjon Z: - Hvorfor jeg ikke påvirkes av tradisjonell markedsføring

Av Ole Henrik Sæve 22. mai 2018 | 3 minutter lesetid

Generasjon Z, dagens ungdom, benytter mobilen konstant, har en tålmodighet på 8 sekunder og vil heller chatte enn å snakke. Digital kommunikasjon er nå mer selvsagt enn en telefonsamtale, person fremfor merkevare, og legebesøket bør helst gjennomføres på melding.

Les mer ›

Temaer: influencer marketing, innhold, sosiale medier, markedsføring

Digitalisering: Samarbeid mellom salg og marked gir økte inntekter

Av Lars Hansen 26. april 2018 | 3 minutter lesetid

De siste dagers møteaktivitet og mitt foredrag «Hvordan salgsdirektøren kan få mer ut av selgerne sine (og markedsavdelingen) i 2018» på Inbound-dagen har ført meg frem til å skrive dette blogginnlegget. Kan du, kjære leder, gi meg et godt svar på hvorfor du har det samme organisasjonskartet i dag som du hadde tilbake i 2010?

Les mer ›

Temaer: inbound sales, digital markedsføring, markedsføring, digitalisering

Hvorfor du bør måle kundetilfredsheten og hvordan du gjør det

Av Erlend Førsund 5. april 2018 | 3 minutter lesetid

Kundelojalitet er en av de sterkeste driverne for lønnsomhet. Selv om lojalitet kan oppnås på ulike vis, er tilfredse kunder den mest bærekraftige tilnærmingen. For å kunne jobbe systematisk med tilfredshet, må du imidlertid måle den. I dette innlegget får du oppskriften på hvordan du går frem.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, kundetilfredshet

Hvor ofte bør bedrifter blogge?

Av Erlend Førsund 27. mars 2018 | 3 minutter lesetid

Stadig flere bedrifter får øynene opp for blogging og de mulighetene som denne plattformen gir. Et av de mest stilte spørsmålene rundt bedriftsblogging er hvor ofte man bør publisere nytt innhold. Det vil jeg ta for meg her.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, content marketing, blogging

6 tips til vellykket e-postmarkedsføring

Av Erlend Førsund 15. februar 2018 | 6 minutter lesetid

E-post er fremdeles en kostnadseffektiv kanal for markedsføring. Men det blir stadig vanskeligere å nå innboksen. Her er seks tips til bedre e-postmarkedsføring.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, CRM, Facebook, e-postmarkedsføring

De 10 mest leste blogginnleggene om digital markedsføring i 2017

Av Maria Pettersson 2. januar 2018 | 4 minutter lesetid

Hvilke temaer slo best an hos salgs- og markedssjefer i 2017? I denne artikkelen har vi samlet de ti mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen.no i året som har gått.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, markedsføring

Slik tilrettelegger du CRM-systemet for optimalt samarbeid mellom marked og salg

Av John Brenne 26. desember 2017 | 4 minutter lesetid

Når markeds- og salgsavdelingen forener seg rundt et felles sett med målsettinger forbedrer man dramatisk ROI på markedsbudsjettet, salgsproduktiviteten, og ikke minst bunnlinjen.

Les mer ›

Temaer: CRM, CRM-system, salg, markedsføring

Inbound vs. Account Based Marketing – motstandere eller lagkamerater?

Av Geir S. Nodland 24. august 2017 | 5 minutter lesetid

Er det ikke typisk! Akkurat når jeg endelig har funnet svar på mange av utfordringene som jeg har hatt med markedsføring, gjennom inbound marketing, så dukker det selvfølgelig opp noe nytt. Account-Based Marketing (ABM) et begrep jeg stadig kommer over om dagen, ser ut til å komme som en slags reaksjon på inbound-trenden. Det selv om inbound fortsatt, i alle fall her til lands, knapt er "tørr bak øra". 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, markedsføring

Hvordan best planlegge salg og markedsføring i din virksomhet?

Av Ben Cotton 4. mai 2017 | 3 minutter lesetid

I dagens marked investerer forbrukere aktivt i teknologi som hjelper dem å unngå markedsføringskampanjer. Samtidig vet vi at 60 % av en kundes kjøpsreise allerede er gjennomført før en person kommer i kontakt med en selger. Hvilke konsekvenser får dette for salgs- og markedsføringsavdelingen i din virksomhet?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg

Med riktig markedsføring trenger du færre superselgere

Av Stig Hammer 25. april 2017 | 3 minutter lesetid

Den gammeldagse selgerrollen som drikker kaffe, spiser wienerbrød og prater om fotball ute hos en kunde i tre kvarter, hører fortiden til. Fordi kundenes kjøpsatferd har forandret seg må markedsføringen gjøre mye av jobben du før kunne stole på at salg gjorde. Derfor må du revurdere selgerrollene i bedriften.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, kjøpsprosess, digital markedsføring

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle