Maskinlæring, Kunstig intelligens (AI) og bots er begreper som ofte høres i forbindelse med effektivisering av rutiner og prosesser. I dette bloginnlegget ser jeg på forskjellene mellom disse begrepene og tar for meg i hvilke tilfeller det er passende å benytte disse begrepene.
Les mer ›
Temaer:
kunstig intelligens,
maskinlæring,
AI,
bots
Da jeg begynte på markedsføringsstudiet ved Handelshøyskolen BI for 7 år siden, tilbød de ikke faget «Digital markedsføring». I dag tilbyr samme skole en full bachelor med navnet «Digital kommunikasjon og markedsføring». Markedsføringslandskapet beveger seg i rekordfart, og i spissen for dette finner vi det vi kaller artifical intelligence (AI).
Les mer ›
Temaer:
kunstig intelligens
Som markedsfører bruker jeg ofte analogier hentet fra byggebransjen. Selv om hverdagen til en snekker er totalt forskjellig fra en markedsfører, har vi begge verktøykasser vi benytter oss av. I dette innlegget deler jeg mine synspunkter om chatbots, og hvorvidt dette verktøyet fortjener plass i verktøykassen min.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
kunstig intelligens,
Chatbot
De fleste av oss jobber med kunder som enten er i en kjøpsprosess, eller så er de ikke det. Har du akkurat kjøpt deg ny sofa, er det lenge til du skal kjøpe sofa igjen. Det dummeste du kan gjøre i 2018 er å bruke hoveddelen av markedsbudsjettet ditt på kunder uten erkjent behov. I denne artikkelen viser jeg deg hvordan du raskt kan nå dem som er interessert i å kjøpe produktet ditt og hvorfor du kan la de andre være i fred.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
kjøpsprosess,
innhold,
digital markedsstrategi,
kunstig intelligens
Tradisjonen tro tenkte jeg å dele hvilke trender jeg ser i horisonten for det nye året innen digital markedsføring. I denne artikkelen har jeg oppsummert de desidert viktigste trendene, som vil ha store konsekvenser for markedssjefene som vet å utnytte dem.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
digital markedsføring,
trender,
kunstig intelligens,
Chatbot