Hvordan få flere nye kunder og øke salget? Det er spørsmål som kverner i hodet på de fleste salgssjefer, og som jeg selv har brukt en del tid på. Men, etter at vi sluttet med cold-calling og begynte med inbound sales, har min hverdag som salgssjef blitt radikalt forandret.
Les mer ›Salgssjefen forteller: Hvordan vi fikk flere nye kunder og økt salg
Av Lars Hansen 12. november 2020 | 2 minutter lesetid
Temaer: salg, leadsgenerering, inbound sales
Selger og kjøpers roller har byttet plass. Det er ikke lenger selgeren som må (eller bør) mate kjøper med produktinformasjon før de kan ta en avgjørelse. I dag starter heller kundens kjøpsprosess med et google-søk, hvor de søker seg frem til den informasjonen de tror de trenger, helt selv. Og når en potensiell kunde først tar kontakt, er 60-90% av kjøpsbeslutningen allerede tatt. Vedkommende er rett og slett godt opplyst og vet ofte hva de ønsker å kjøpe. Men det utelukker ikke at vi som selgere ikke kan spille en viktig rolle. Så lenge vi tilpasser tilnærmingen vår til å være beslutningsstøttende for akkurat den kundens kjøpskriterier.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, inbound sales
Hvis du har jobbet med salg en stund vil sikkert dette høres kjent ut. Du har fått kontakt med et spennende lead, dialogen er god og den videre salgsprosessen ser lovende ut. Plutselig stopper all kommunikasjon opp. Du får ikke respons på dine henvendelser lenger, og det kan virke som den potensielle kunden har forsvunnet fra jordas overflate. Dette er «ghosting».
Les mer ›Temaer: salg, salgsprosess, inbound sales
Dette kjennetegner selskapene som lykkes med inbound marketing
Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 19. februar 2019 | 4 minutter lesetid
Mange opplever stor suksess, mens andre sliter med å se resultater. Hvorfor er det sånn? I dette blogginnlegget deler jeg mine erfaringer, som konsulent, om hva som kjennetegner de selskapene som får inbound marketing til å fungere.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, inbound sales, prosjektledelse
I denne episoden får du blant annet møte Dan Tyre og Rand Fishkin – to tankeledere på hvert sitt felt, innen inbound sales, digital markedsføring og SEO. Et av temaene er hvordan bedrifter bør organisere salg, marked og kundeservice for å lykkes. Vi snakker også med salgs- og markedsdirektør i VB, Stine Pedersen. God fornøyelse!
Les mer ›Temaer: inbound marketing, SEO, inbound sales, INBOUND 2018
Digitalisering: Samarbeid mellom salg og marked gir økte inntekter
Av Lars Hansen 26. april 2018 | 3 minutter lesetid
De siste dagers møteaktivitet og mitt foredrag «Hvordan salgsdirektøren kan få mer ut av selgerne sine (og markedsavdelingen) i 2018» på Inbound-dagen har ført meg frem til å skrive dette blogginnlegget. Kan du, kjære leder, gi meg et godt svar på hvorfor du har det samme organisasjonskartet i dag som du hadde tilbake i 2010?
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring, digitalisering, inbound sales
10 salgstips som vil revolusjonere din salgshverdag
Av Lars Hansen 22. mars 2018 | 6 minutter lesetid
I dette innlegget deler jeg 10 salgstips som kan revolusjonere hverdagen din som selger. De har i alle fall snudd opp ned på min egen salgshverdag.
Les mer ›Temaer: salg, inbound sales
Salgssjefen forteller: Slik øker vi salget med inbound sales-strategien
Av Lars Hansen 31. august 2017 | 5 minutter lesetid
Inbound sales er navnet på den nye salgsfilosofien som er i ferd med å ta over for den tradisjonelle modellen, som består av kalde telefoner og oppsøkende salg. I dette innlegget beskriver jeg hvordan inbound sales fungerer i praksis for meg som salgssjef i MarkedsPartner.
Les mer ›Temaer: salg, kjøpsprosess, inbound sales
State of Inbound 2017: Her er de seks mest sentrale funnene
Av Maria Pettersson 18. mai 2017 | 5 minutter lesetid
Den årlige State of Inbound er nå klar. Den gir deg et innblikk i de viktigste prioteringene og utfordringene bedrifter står ovenfor i dag, samt hvilke trender som vil påvirke måten vi gjør forretninger på. Her er de seks mest sentrale funnene som ble avdekket i årets rapport.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, State of Inbound, inbound sales