Hva er account-based marketing (ABM)?

Av Erlend Førsund 23. juni 2020 | 5 minutter lesetid

ABM – Account Based Marketing– er et hot buzzord innen B2B-markedsføring og salg akkurat nå. Trenger du en kort innføring, så ta deg en fire minutters pause og les denne artikkelen.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring

Hvordan forberede bedriftens markedsføring på både forutsette og uforutsette hendelser gjennom året.

Av Anett Gunnerud 28. januar 2020 | 3 minutter lesetid

Er du opptatt av å få mest ut av markedsaktivitetene som utføres i løpet av året, bør du planlegge for sesong og uforutsette hendelser gjennom året. Både når det kommer til innhold du legger ut på ulike kanaler, og innhold du distribuerer ved hjelp av betalte medier.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, innholdsstrategi, cms

Hva er ITP og hvordan påvirker det digital markedsføring?

Av Line Glimsdal 10. desember 2019 | 3 minutter lesetid

Du har kanskje hørt om intelligent tracking prevention (ITP) i forbifarten? I dette innlegget skal jeg forklare deg hva det er og gå gjennom hvilken betydning dette har for din digitale markedsføring.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring

«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring

Av Ole Henrik Sæve 29. oktober 2019 | 6 minutter lesetid

Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon, storytelling

Kjøreregler for bruk av kamera i markedsføring

Av Espen Zachariassen 6. august 2019 | 4 minutter lesetid

Video og bilder er sterke virkemidler i markedsføring. Derfor må du være sikker på at alle personer som medvirker har samtykket til å være med. Slurv kan koste, ikke minst for omdømmet.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, bildebehandling, videomarkedsføring

6 LinkedIn-tips til B2B-markedsførere

Av Siri Enoksen 2. juli 2019 | 4 minutter lesetid

«Dette er første og siste gang jeg ber dere ta fram telefonen under presentasjonen min.» Slik starter Tina Rødahl sitt foredrag på Inbound-dagen 2019. Hun ønsker nemlig å linke sammen med alle i salen – på LinkedIn. Hun viser fram en enkel måte å opprette kontakt med andre i samme type bransje som seg selv. LinkedIn handler blant annet om å utvikle et sosialt nettverk. Men dette er ikke den eneste fordelen med LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, LinkedIn

Bitt av podkast-basillen? Dette må du vite om podkast og markedsføring

Av Anne Kristine Hirsch 28. mai 2019 | 3 minutter lesetid

Jeg er bitt av podcast-basillen. Ganske så ille, faktisk. Jeg går med plugger i øra overalt. På bussen, i bilen, på tur, på vaskerommet, på do, og til og med i sengen. Og jeg er ikke alene. Podkast-markedet er i sterk vekst. Det betyr muligheter for bedrifter som vil kommunisere. Podkasting er i ferd med å bli en integrert del av en overordnet markedsføringsstrategi. Dette bør du vite hvis du skal gjøre det til en del av din.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, innhold

Oppdateringer fra Facebook

Av Christian Nordhelle 30. august 2018 | 4 minutter lesetid

Facebook har kommet med flere endringer denne måneden og her har vi listet opp hva det gjelder.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, søkemotormarkedsføring, digital markedsføring, Facebook

Datatilsynet: Dette må på plass før GDPR trer i kraft [videoforedrag]

Av Erlend Førsund 21. juni 2018 | 2 minutter lesetid

Nå er det kun 10 dager igjen til at EUs personvernforordning GDPR trer i kraft. Den rammer alle bedrifter. Er din virksomhet klar? Hvis ikke, bør du få med deg foredraget til Catharina Nes, fagdirektør i Datatilsynet, som hun holdt på Inbound-dagen i år.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, GDPR

Betalt annonsering: Hvor skal du plassere markedsføringskronene?

Av Christian Nordhelle 24. mai 2018 | 5 minutter lesetid

Se for deg scenarioet at salgssjefen kommer inn på kontoret ditt og ber på sine knær om flere salgskvalifiserte leads. Du får innvilget ekstra budsjetter for å gjennomføre aktiviteter i digitale kanaler. Men hvilke kanaler skal du gå for, og hvordan skal du fordele budsjettet? Skal du annonsere på web-tv, sosiale medier, betalt søk eller bannerannonser, og hvilke retninger skal du velge innenfor disse kanalene? I dette innlegget gir jeg noen råd om hvordan du bør tenke når du står ovenfor denne problemstillingen.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, betalt annonsering

Digitalisering: Samarbeid mellom salg og marked gir økte inntekter

Av Lars Hansen 26. april 2018 | 3 minutter lesetid

De siste dagers møteaktivitet og mitt foredrag «Hvordan salgsdirektøren kan få mer ut av selgerne sine (og markedsavdelingen) i 2018» på Inbound-dagen har ført meg frem til å skrive dette blogginnlegget. Kan du, kjære leder, gi meg et godt svar på hvorfor du har det samme organisasjonskartet i dag som du hadde tilbake i 2010?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, digitalisering, inbound sales

Hva er blockchain? [Markedsdirektørens miniguide]

Av Erlend Førsund 24. april 2018 | 5 minutter lesetid

Blockchain er en teknologi som ble oppfunnet i 2008 som en av hovedkomponentene i kryptovalutaen Bitcoin. Den gjør sikker handel mellom medlemmer i et nettverk mulig, uten mellomledd eller en sentral autoritet. Blockchain er like stort og betydningsfullt som oppfinnelsen av internett og vil skape radikale omveltninger innen digital markedsføring og salg. 

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, blockchain

Her får du gratis kurs i digital markedsføring og salg

Av Maria Pettersson 20. februar 2018 | 3 minutter lesetid

Å følge med på utviklingen som skjer innen marketing og salg nå om dagen kan føles litt som å drikke vann fra en brannslange – det strømmer stadig på med nye verktøy, apper og beste praksiser for smart bruk av sosiale medier. I dette innlegget vil jeg presentere et gratistilbud du bør benytte deg av, enten du er en fersk eller erfaren markedsfører, eller bare ønsker å forstå de digitale mulighetene for virksomheten din bedre.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, digital markedsføring, HubSpot

Opphavsrett for markedsførere

Av Marius Wallin 13. februar 2018 | 4 minutter lesetid

Artikkelen er klar. Du mangler bare et passende bilde. Et raskt Google-søk gir deg mange gode alternativer, og du finner et du bestemmer deg for å bruke. Vent litt, er dette innafor? Noen ganger er det ok, men som regel ikke. I dette innlegget ser vi på hva markedsførere må vite om opphavsrett og bruk av bilder i markedsførings-sammenheng.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, tips, bildebehandling

Som digital markedsfører har du ambisiøse mål, men er de SMARTe nok?

Av Katrine Valhammer 6. februar 2018 | 4 minutter lesetid

Måloppnåelse er en essensiell del av en markedsførers suksess. Når vi innfrir et mål som vi har satt oss, utløses en nærmest euforisk følelse, som igjen øker arbeidslysten og motivasjonen vår. Vi blir også villige til å strekke oss enda lenger neste gang. I dette innlegget vil jeg dele noen råd om hvordan du setter gode mål.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, målbar markedsføring

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle