Her får du gratis kurs i digital markedsføring og salg

Av Maria Pettersson 20. februar 2018 | 3 minutter lesetid

Å følge med på utviklingen som skjer innen marketing og salg nå om dagen kan føles litt som å drikke vann fra en brannslange – det strømmer stadig på med nye verktøy, apper og beste praksiser for smart bruk av sosiale medier. I dette innlegget vil jeg presentere et gratistilbud du bør benytte deg av, enten du er en fersk eller erfaren markedsfører, eller bare ønsker å forstå de digitale mulighetene for virksomheten din bedre.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, digital markedsføring, HubSpot

Opphavsrett for markedsførere

Av Marius Wallin 13. februar 2018 | 4 minutter lesetid

Artikkelen er klar. Du mangler bare et passende bilde. Et raskt Google-søk gir deg mange gode alternativer, og du finner et du bestemmer deg for å bruke. Vent litt, er dette innafor? Noen ganger er det ok, men som regel ikke. I dette innlegget ser vi på hva markedsførere må vite om opphavsrett og bruk av bilder i markedsførings-sammenheng.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, tips, bildebehandling

Som digital markedsfører har du ambisiøse mål, men er de SMARTe nok?

Av Katrine Valhammer 6. februar 2018 | 4 minutter lesetid

Måloppnåelse er en essensiell del av en markedsførers suksess. Når vi innfrir et mål som vi har satt oss, utløses en nærmest euforisk følelse, som igjen øker arbeidslysten og motivasjonen vår. Vi blir også villige til å strekke oss enda lenger neste gang. I dette innlegget vil jeg dele noen råd om hvordan du setter gode mål.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, målbar markedsføring

Bør chatbots være en del av verktøykassen din?

Av Anders Sollie Hoff 25. januar 2018 | 3 minutter lesetid

Som markedsfører bruker jeg ofte analogier hentet fra byggebransjen. Selv om hverdagen til en snekker er totalt forskjellig fra en markedsfører, har vi begge verktøykasser vi benytter oss av. I dette innlegget deler jeg mine synspunkter om chatbots, og hvorvidt dette verktøyet fortjener plass i verktøykassen min.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, kunstig intelligens, Chatbot

Inbound marketing er som dating

Av Erlend Førsund 16. januar 2018 | 3 minutter lesetid

Da jeg møtte jenta som senere ble min kone, sprang jeg ikke bort til henne og spurte: "Vil du gifte deg med meg?" Jeg begynte heller ikke å presentere alle mine gode sider. Det ville selvfølgelig vært en turn-off. Likevel er det mange selskaper som markedsfører seg på denne måten, og siden kunder i dag har mer enn nok tilbud å velge mellom, fungerer det dårligere og dårligere.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring

Det aller dummeste du kan gjøre som markedsdirektør i 2018

Av Marius Torjusen 11. januar 2018 | 10 minutter lesetid

De fleste av oss jobber med kunder som enten er i en kjøpsprosess, eller så er de ikke det. Har du akkurat kjøpt deg ny sofa, er det lenge til du skal kjøpe sofa igjen. Det dummeste du kan gjøre i 2018 er å bruke hoveddelen av markedsbudsjettet ditt på kunder uten erkjent behov. I denne artikkelen viser jeg deg hvordan du raskt kan nå dem som er interessert i å kjøpe produktet ditt og hvorfor du kan la de andre være i fred.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, kjøpsprosess, innhold, digital markedsstrategi, kunstig intelligens

Hvorfor bør du bruke video i markedsføring? [Infografikk]

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 4. januar 2018 | 1 minutter lesetid

Visste du at innen 2019 vil 80 % av all trafikk på internett være video? Eller at bedrifter som bruker video i sin markedsføring har 34 % flere konverteringer? Denne infografikken viser statistikk over bruk av video i markedsføring, og gir deg konkrete tips til hvordan du kan bruke video i de ulike sosiale medie-kanalene. 

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, video

De 10 mest leste blogginnleggene om digital markedsføring i 2017

Av Maria Pettersson 2. januar 2018 | 4 minutter lesetid

Hvilke temaer slo best an hos salgs- og markedssjefer i 2017? I denne artikkelen har vi samlet de ti mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen.no i året som har gått.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring

Trender innen digital markedsføring i 2018

Av Stig Hammer 28. desember 2017 | 9 minutter lesetid

Tradisjonen tro tenkte jeg å dele hvilke trender jeg ser i horisonten for det nye året innen digital markedsføring. I denne artikkelen har jeg oppsummert de desidert viktigste trendene, som vil ha store konsekvenser for markedssjefene som vet å utnytte dem.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, trender, kunstig intelligens, Chatbot

Personalisert video i e-post bryter isen og gir kunden hakeslepp

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 9. november 2017 | 5 minutter lesetid

Det kan være vanskelig å fange oppmerksomheten til potensielle kunder. Som konsumenter bombarderes vi daglig med salgs- og markedsføringsbudskap, og det meste trenger ikke engang igjennom våre innebygde spamfiltere, også kalt selektiv persepsjon. Derfor blir jeg så glad når jeg oppdager kreative tilnærmingsmåter som engasjerer meg til å foreta en handling.

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, video, epost

Hva er interaktiv markedsføring, og hvordan skaper dette flere leads?

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 7. november 2017 | 3 minutter lesetid

Interaktiv markedsføring er en markedsstrategi som baserer seg på 1:1-kommunikasjon mellom bedrifter og deres potensielle kunder, basert på deres adferd. I dette innlegget vil du lære mer om hvordan du kan lykkes med interaktiv markedsføring.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring

Gjør selgerne dine til superhelter med digitale verktøy

Av Cecilie Henriksen 14. september 2017 | 3 minutter lesetid

Du kan faktisk tape store summer årlig på et dårlig samarbeid mellom markedsføring og salg. Salgs- og markedsavdelinger med gode rutiner for samarbeid øker salgsomsetningen 32 prosent raskere. Det viser seg også at salgs og markedsavdelinger som samarbeider leverer 76 prosent høyere bidrag til salgsomsetningen fra markedsføringen sin.

Les mer ›

Temaer: salg, digital markedsføring, CRM

E-postmarkedsføring: Slik skriver du bedre e-poster

Av Tone Hammer 1. august 2017 | 4 minutter lesetid

Er du bevisst på hvordan du ordlegger deg når du sender ut e-poster? Måten du bruker språket på, og ikke minst kjennskap til mottakeren, kan være av stor betydning for om du lykkes med e-postmarkedsføringen din eller ikke. Her er noen enkle tips.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, innhold, e-postmarkedsføring, epost

Personalisering i digital markedsføring: Slik WOWer du kundene

Av Cecilie Henriksen 20. juli 2017 | 3 minutter lesetid

Dersom en kunde benytter seg av en gratis synstest i butikk, ville du tilbudt kunden akkurat samme synstest ved neste besøk? Sannsynligvis ikke. Hvorfor benyttes ikke samme logikk på nett? Dersom den besøkende allerede har lastet ned ett av dine innholdstilbud, er sannsynligheten liten for at vedkommende vil laste den ned på nytt ved neste besøk.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, personalisert innhold, CTA

7 dokumenterte fakta om digital markedsføring og salg

Av Erlend Førsund 13. juli 2017 | 5 minutter lesetid

Jeg har gått på jakt etter interessante statistiske funn om salg og markedsføring. I dette innlegget presenterer jeg syv av dem, sammen med mine anbefalinger.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle