Digital markedsføring: Skal du lykkes må du ha evnen til å lære

Av Siri Enoksen 13. juli 2021 | 7 minutter lesetid

Den digitale utviklingen har tatt kvantesprang de siste årene. Og som du vet − I dag er det kundene som sitter i førersetet − og skal du unngå å bli forbikjørt må du sørge for at bedriften har tilgang til nødvendig kompetanse. Her er 9 utfordringer du og din organisasjon må løse for å lykkes med digital markedsføring.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, inbound markedsføring, digital markedsstrategi

Hvordan re-engasjere målgrupper uten tredjepartscookies?

Av Christian Nordhelle 15. juni 2021 | 4 minutter lesetid

Vi digitalmarkedsførere elsker retargeting-strategier. Å følge opp brukere som har vist interesse for våre tjenester har vært en effektiv konverteringsstrategi i mange år. Men hva skjer nå når både Apple og Google går bort fra å støtte tredjepartscookies, som er teknologien som tradisjonelt har vært brukt til dette? Her er noen konkrete tips.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, annonsering, betalt annonsering, økt engasjement, tredjepartscookies

10 ofte stilte spørsmål om digital markedsføring

Av Siri Enoksen 11. mai 2021 | 7 minutter lesetid

Den digitale utviklingen har gitt helt nye muligheter som ikke fantes bare for 5 år siden og som er så attraktive at de ikke kan overses:

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, retargeting, digital markedsstrategi, tjenester for digital markedsføring, kostnader for digital markedsføring

Hva er performance marketing?

Av Christian Nordhelle 22. desember 2020 | 3 minutter lesetid

Performance marketing er en form for digital annonsering hvor aktivitetene baserer seg på løpene måling og analyse, både via automatiske algoritmer og løpende optimalisering. Stikkordene er annonser på internett og best mulig avkastning på investerte markedsføringskroner.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, annonsering, digital markedsstrategi, performance marketing, hva er performance marketing?, performance

Hvordan lage en digital markedsstrategi?

Av Siri Enoksen 8. desember 2020 | 4 minutter lesetid

Har virksomheten din en digital markedsstrategi? Hvis svaret er «nei» utnytter du ikke de mulighetene du har for å kapre nye kunder. Her gir jeg deg en femtrinns metode for å utvikle en digital strategi som hjelper deg til å vinne kampen om kundene i markedet du opererer innenfor.  

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, strategi, digital markedsstrategi

Hva er account-based marketing (ABM)?

Av Erlend Førsund 23. juni 2020 | 5 minutter lesetid

ABM – Account Based Marketing– er et hot buzzord innen B2B-markedsføring og salg akkurat nå. Trenger du en kort innføring, så ta deg en fire minutters pause og les denne artikkelen.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring

Hvordan forberede bedriftens markedsføring gjennom året

Av Anett Gunnerud 28. januar 2020 | 3 minutter lesetid

Er du opptatt av å få mest ut av markedsaktivitetene som utføres i løpet av året, bør du planlegge for sesong og uforutsette hendelser gjennom året. Både når det kommer til innhold du legger ut på ulike kanaler, og innhold du distribuerer ved hjelp av betalte medier.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, innholdsstrategi, cms

Hva er ITP og hvordan påvirker det digital markedsføring?

Av Line Glimsdal 10. desember 2019 | 3 minutter lesetid

Du har kanskje hørt om intelligent tracking prevention (ITP) i forbifarten? I dette innlegget skal jeg forklare deg hva det er og gå gjennom hvilken betydning dette har for din digitale markedsføring.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring

«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring

Av Ole Henrik Sæve 29. oktober 2019 | 6 minutter lesetid

Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon, storytelling

Kjøreregler for bruk av kamera i markedsføring

Av Espen Zachariassen 6. august 2019 | 4 minutter lesetid

Video og bilder er sterke virkemidler i markedsføring. Derfor må du være sikker på at alle personer som medvirker har samtykket til å være med. Slurv kan koste, ikke minst for omdømmet.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, bildebehandling, videomarkedsføring

6 LinkedIn-tips til B2B-markedsførere

Av Siri Enoksen 2. juli 2019 | 4 minutter lesetid

«Dette er første og siste gang jeg ber dere ta fram telefonen under presentasjonen min.» Slik starter Tina Rødahl sitt foredrag på Inbound-dagen 2019. Hun ønsker nemlig å linke sammen med alle i salen – på LinkedIn. Hun viser fram en enkel måte å opprette kontakt med andre i samme type bransje som seg selv. LinkedIn handler blant annet om å utvikle et sosialt nettverk. Men dette er ikke den eneste fordelen med LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, LinkedIn

Bitt av podkast-basillen? Dette må du vite om podkast og markedsføring

Av Anne Kristine Hirsch 28. mai 2019 | 3 minutter lesetid

Jeg er bitt av podcast-basillen. Ganske så ille, faktisk. Jeg går med plugger i øra overalt. På bussen, i bilen, på tur, på vaskerommet, på do, og til og med i sengen. Og jeg er ikke alene. Podkast-markedet er i sterk vekst. Det betyr muligheter for bedrifter som vil kommunisere. Podkasting er i ferd med å bli en integrert del av en overordnet markedsføringsstrategi. Dette bør du vite hvis du skal gjøre det til en del av din.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, innhold

Oppdateringer fra Facebook

Av Christian Nordhelle 30. august 2018 | 4 minutter lesetid

Facebook har kommet med flere endringer denne måneden og her har vi listet opp hva det gjelder.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, søkemotormarkedsføring, digital markedsføring, Facebook

Datatilsynet: Dette må på plass før GDPR trer i kraft [videoforedrag]

Av Erlend Førsund 21. juni 2018 | 2 minutter lesetid

Nå er det kun 10 dager igjen til at EUs personvernforordning GDPR trer i kraft. Den rammer alle bedrifter. Er din virksomhet klar? Hvis ikke, bør du få med deg foredraget til Catharina Nes, fagdirektør i Datatilsynet, som hun holdt på Inbound-dagen i år.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, GDPR

Betalt annonsering: Hvor skal du plassere markedsføringskronene?

Av Christian Nordhelle 24. mai 2018 | 5 minutter lesetid

Se for deg scenarioet at salgssjefen kommer inn på kontoret ditt og ber på sine knær om flere salgskvalifiserte leads. Du får innvilget ekstra budsjetter for å gjennomføre aktiviteter i digitale kanaler. Men hvilke kanaler skal du gå for, og hvordan skal du fordele budsjettet? Skal du annonsere på web-tv, sosiale medier, betalt søk eller bannerannonser, og hvilke retninger skal du velge innenfor disse kanalene? I dette innlegget gir jeg noen råd om hvordan du bør tenke når du står ovenfor denne problemstillingen.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, betalt annonsering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle