Har virksomheten din en digital markedsstrategi? Hvis svaret er «nei» utnytter du ikke de mulighetene du har for å kapre nye kunder. I dette blogginnlegget vil jeg gå gjennom 5 trinn som vil hjelpe deg å optimalisere din digitale strategi, og vinne flere kunder i 2022.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
strategi,
digital markedsstrategi
Rett før jul lagde jeg en oppsummering med våre mest populære innlegg og det temaet som var mest populært var e-postmarkedsføring, så hva passer vel bedre enn et romjulsinnlegg om nettopp det? Er du bevisst på hvordan du ordlegger deg når du sender ut e-poster? Måten du bruker språket på, og ikke minst kjennskap til mottakeren, kan være av stor betydning for om du lykkes med e-postmarkedsføringen din eller ikke. Her er noen enkle tips.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
innhold,
e-postmarkedsføring,
epost
En ny undersøkelse viser at e-post fremdeles er en populær kanal for kommunikasjon fra bedrifter. I dette innlegget vil jeg gi syv tips til smart e-postmarkedsføring.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
digital markedsføring,
e-postmarkedsføring
Den digitale utviklingen har tatt kvantesprang de siste årene. Og som du vet − I dag er det kundene som sitter i førersetet − og skal du unngå å bli forbikjørt må du sørge for at bedriften har tilgang til nødvendig kompetanse. Her er 9 utfordringer du og din organisasjon må løse for å lykkes med digital markedsføring.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
inbound markedsføring,
digital markedsstrategi
Vi digitalmarkedsførere elsker retargeting-strategier. Å følge opp brukere som har vist interesse for våre tjenester har vært en effektiv konverteringsstrategi i mange år. Men hva skjer nå når både Apple og Google går bort fra å støtte tredjepartscookies, som er teknologien som tradisjonelt har vært brukt til dette? Her er noen konkrete tips.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
annonsering,
betalt annonsering,
økt engasjement,
tredjepartscookies
Den digitale utviklingen har gitt helt nye muligheter som ikke fantes bare for 5 år siden og som er så attraktive at de ikke kan overses:
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
retargeting,
digital markedsstrategi,
tjenester for digital markedsføring,
kostnader for digital markedsføring
Performance marketing er en form for digital annonsering hvor aktivitetene baserer seg på løpene måling og analyse, både via automatiske algoritmer og løpende optimalisering. Stikkordene er annonser på internett og best mulig avkastning på investerte markedsføringskroner.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
annonsering,
digital markedsstrategi,
performance marketing,
hva er performance marketing?,
performance
ABM – Account Based Marketing– er et hot buzzord innen B2B-markedsføring og salg akkurat nå. Trenger du en kort innføring, så ta deg en fire minutters pause og les denne artikkelen.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring
Er du opptatt av å få mest ut av markedsaktivitetene som utføres i løpet av året, bør du planlegge for sesong og uforutsette hendelser gjennom året. Både når det kommer til innhold du legger ut på ulike kanaler, og innhold du distribuerer ved hjelp av betalte medier.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
digital markedsføring,
innholdsstrategi,
cms
Du har kanskje hørt om intelligent tracking prevention (ITP) i forbifarten? I dette innlegget skal jeg forklare deg hva det er og gå gjennom hvilken betydning dette har for din digitale markedsføring.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
digital markedsføring
Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
innhold,
innholdsproduksjon,
storytelling
Video og bilder er sterke virkemidler i markedsføring. Derfor må du være sikker på at alle personer som medvirker har samtykket til å være med. Slurv kan koste, ikke minst for omdømmet.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
bildebehandling,
videomarkedsføring
«Dette er første og siste gang jeg ber dere ta fram telefonen under presentasjonen min.» Slik starter Tina Rødahl sitt foredrag på Inbound-dagen 2019. Hun ønsker nemlig å linke sammen med alle i salen – på LinkedIn. Hun viser fram en enkel måte å opprette kontakt med andre i samme type bransje som seg selv. LinkedIn handler blant annet om å utvikle et sosialt nettverk. Men dette er ikke den eneste fordelen med LinkedIn.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
LinkedIn
Jeg er bitt av podcast-basillen. Ganske så ille, faktisk. Jeg går med plugger i øra overalt. På bussen, i bilen, på tur, på vaskerommet, på do, og til og med i sengen. Og jeg er ikke alene. Podkast-markedet er i sterk vekst. Det betyr muligheter for bedrifter som vil kommunisere. Podkasting er i ferd med å bli en integrert del av en overordnet markedsføringsstrategi. Dette bør du vite hvis du skal gjøre det til en del av din.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
innhold
Facebook har kommet med flere endringer denne måneden og her har vi listet opp hva det gjelder.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
søkemotormarkedsføring,
digital markedsføring,
Facebook