Manglende innovasjon innen markedsføring og salg hemmer veksten din

Av Linda Harlem 20. mai 2021

Det finnes mange innovasjonsmuligheter innen markedsføring og salg. Utnytter du ikke disse mulighetene er konsekvensene manglende leadsgenerering og dårlige salgsresultater. I dette innlegget finner du 7 typiske utfordringer og argumenterer for at du bør utvide innovasjonsperspektivet til også å inkludere markedsføring og salg.  

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, CRM, innovasjon

Til lederen: Slik skriver du kronikker som får spalteplass

Av Magne Henriksen 8. april 2021

En god kronikk vil få fortjent spalteplass og høste lovord både hos kolleger, kunder og konkurrenter. Dette er oppskriften på hvordan du lykkes.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, media, Kronikk

Dette holder markedssjefen våken i 2021

Av Erlend Førsund 4. februar 2021

Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror vil stjele nattesøvnen fra mang en markedssjef.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, content marketing, ROI, innholdsmarkedsføring, marketing automation, teknologi, kundereiser

Data: Et ekstra konkurransefortrinn?

Av David Aleksandersen 22. oktober 2020

Data er den nye oljen. Men data må analyseres og du må ha innsikt til å tolke for at den skal gi verdi. Da jeg begynte med markedsføring på 90-tallet var det oftere enn ikke at vi tok avgjørelser på magefølelsen. Men allerede da var det noen som brukte datakraft fra store servere for å analysere data. I dag gjør vi det samme i en nettleser på mobilen og får langt mer anvendelige resultater på en brøkdel av tiden. Hvor godt utnytter din virksomhet data?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, ledelse, analyse, data

6 måneder med covid-19: Hva gjør markedssjefene nå?

Av Tove Eggen 8. oktober 2020

Da vi satt oss ned med fire markedssjefer i april 2020 (via Zoom, naturligvis), var det viktig for oss å kunne benchmarke en liten del av historien. Ta tempen på hvordan situasjonen påvirket arbeidsrollen i forskjellige bransjer, mens koronakrisen fortsatt utfoldet seg. Vel vitende at bedriftene Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Frydenbø Marine og Hallingplast – som også er kundene våre – ble truffet vidt forskjellig. Når vi nå, seks måneder senere, snakker med de samme markedssjefene igjen, er det ikke for å sjekke hvilke som var "flinkest" eller hvem som kunne forutse tiden fremover mest korrekt. Men hva har de lært? Hva tar de med seg videre? Og hvilke systemer og prosesser har vært ekstra viktig for dem i denne tiden? Dét er kunnskap som kan bli riktig så nyttig de neste seks månedene.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, hvordan markedsføre etter korona

Norske markedsdirektører: Analytiske evner viktigst for å skape vekst

Av Erlend Førsund 1. august 2019

Hva kjennetegner norske markedsdirektører? Hvem er de? Hva måles de på? Hvilke ferdigheter kreves for å lykkes? To Deloitte-rapporter utgitt i februar og mai 2018 presenterer interessante funn om markedsdirektørens rolle, både i norsk, nordisk og global kontekst, og i denne artikkelen deler jeg de mest interessante funnene.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedsdirektør

Paneldebatt: Eie eller leie? Hvor og hvordan får du oppmerksomhet i markedet?

Av Erlend Førsund 11. juli 2019

Hvor bør man legge markedsføringskronene? I annonser eller eget innhold i egne kanaler? Britt Skjeppestad fra Mediacom, Rune Paulseth fra Facebook, Stig Hammer fra MarkedsPartner og Even Westerveld fra DNB diskuterte dette spennende temaet i en debatt ledet av Eva-Charlotte Stenset på Inbound-dagen 2019. Du kan se hele debatten her.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, annonsering, innholdsmarkedsføring

Mine erfaringer med outsourcing av markedsføring

Av Marius Torjusen 15. august 2018

For snart to år siden forlot jeg en høyt profilert og godt betalt lederstilling for å bli konsulent. Jeg så et voksende behov for et selskap som kunne samarbeide som en integrert del av en markedsavdeling, uten at virksomheten selv måtte ansette og vedlikeholde kompetansen til alle spesialistene. I denne artikkelen tar jeg et tilbakeblikk på tiden som har gått og de erfaringene jeg har gjort meg. Hva kjennetegner de casene jeg jobber med hvor vi lykkes best?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, outsourcing

Fremtidens markedsfører er en marketing intelligence-analytiker

Av Tore Berntsen 6. september 2017

Fremveksten av digital markedsføring gir uante muligheter, men endrer også rollene i din markedsavdeling. I dette innlegget lanserer jeg marketing intelligence-analytikeren. Dette kommer til å bli en av de aller viktigste rollene om du vil hente ut forretningsgevinster gjennom en strategisk satsning på digital markedsføring og salg.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, analyse

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen