Mine erfaringer med outsourcing av markedsføring

Av Marius Torjusen 15. august 2018

For snart to år siden forlot jeg en høyt profilert og godt betalt lederstilling for å bli konsulent. Jeg så et voksende behov for et selskap som kunne samarbeide som en integrert del av en markedsavdeling, uten at virksomheten selv måtte ansette og vedlikeholde kompetansen til alle spesialistene. I denne artikkelen tar jeg et tilbakeblikk på tiden som har gått og de erfaringene jeg har gjort meg. Hva kjennetegner de casene jeg jobber med hvor vi lykkes best?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, outsourcing

Norske markedsdirektører: Analytiske evner viktigst for å skape vekst

Av Erlend Førsund 13. juni 2018

Hva kjennetegner norske markedsdirektører? Hvem er de? Hva måles de på? Hvilke ferdigheter kreves for å lykkes? To Deloitte-rapporter utgitt i februar og mai 2018 presenterer interessante funn om markedsdirektørens rolle, både i norsk, nordisk og global kontekst, og i denne artikkelen deler jeg de mest interessante funnene.

Les mer ›

Temaer: markedsdirektør, markedsføring

Manglende innovasjon innen markedsføring og salg hemmer veksten din

Av Tore Berntsen 22. februar 2017

Altfor mange bedriftsledere utnytter ikke innovasjonsmulighetene som ligger i markedsføring og salg. Konsekvensene er manglende leadsgenerering og dårlige salgsresultater. Bedriftene mangler innsikt i sanntids kundeatferd og evner ikke å gjennomføre nødvendige automatiseringer eller utnytte kunstig intelligens (AI).

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, innovasjon, CRM

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen