Selgere har gjennom alle tider ønsket å komme i kontakt med sine potensielle kunder så tidlig som mulig i kjøpsprosessen for å skape relasjoner, påvirke og øke sannsynligheten for at akkurat de skal bli valgt. I dette innlegget kommer jeg med mine beste råd til hvordan du når disse potensielle kundene så tidlig som mulig.
4 råd for å komme tidlig i kontakt med dine potensielle kunder
Av Tønnes Sannem Heian 18. november 2021
Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, kundereiser
Hva er egentlig forskjellen på kundens kjøpsprosess og din egen salgsprosess?
Av Lars Hansen 11. november 2021
Jeg har jobbet med salg og markedsføring stort sett hele mitt voksne liv. Det har ofte vært fokus på å fortelle om hvor unike og fantastiske produktene og tjenestene jeg skal selge er – istedenfor å høre på behovet til den som faktisk skal kjøpe. Det tok meg lang tid lang å bli bevisst en ganske enkel, men utrolig kraftfull metode for bedre nå frem med salgs- og markedsføringsbudskap. I dette blogginnlegget skal vi ta en nærmere titt på denne metoden.
Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, Markedsføring 2021
Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, digitalisering
Hvilken rolle bør salgsavdelingen ta i digitaliseringen av selskapet? Og ikke minst, hvordan kan du som toppleder spille salg enda bedre? I dette innlegget ser vi nærmere på hvorfor du bør investere i en datadrevet salgskultur, og hvordan best utnytte atferdsbasert innsikt.
Temaer: salg, salgsprosess, kjøpsprosess, Salgskultur, Datadrevet kundereise, Datadrevet salg
Hvert år forsvinner flere tusen kvalitetsprodukter fra butikkhyllene fordi det ikke selges nok av dem. Produkter som med smart salgsmetodikk kunne vært god butikk i mange år.
Temaer: søkemotoroptimalisering, kjøpsprosess, Friksjonsfritt salg