For ledere om strategi, markedsføring og salg

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om innholdsmarkedsføring

Dette må du tenke på for at din innholdsstrategi skal ha god effekt

En innholdsstrategi er en tilnærming for å skape og forvalte innhold som støtter bestemte forretningsmål. Men, hvordan kan du sørge for at innholdsstrategien din får maks effekt?

Hvordan måle verdien av innholdet du lager?

Vet du om innholdsmarkedsføringen din gir «penger i kassa»? Det er ingen eksakt vitenskap å måle verdien av innholdet du publiserer, men med gode verktøy kan du komme langt på vei.

Dette holder markedssjefen våken i 2021

Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror ...

SEO i 2021: Hvor relevant er innholdet for autoritet?

Søkemotoroptimalisering er umulig vanskelig uten innhold. Og innhold som ikke er forankret i en overordnet digital strategi er like nytteløst som å sende ut julekort uten å adressere konvolutten. Derfor vil de fleste innholdsstrategier omhandle ...

Når innholdsmarkedsføring gjør mer skade enn nytte (og hvordan fikse det)

Vi er i en tillitskrise. Mediene er forurenset av «fake news» og det tærer på folks tillit til avsender. 4 av 10 beslutningstagere sier at de har fått mindre tillit og respekt for en organisasjon på grunn av deres innholdsmarkedsføring. Jeg har sett ...

Paneldebatt: Eie eller leie? Hvor og hvordan får du oppmerksomhet i markedet?

Hvor bør man legge markedsføringskronene? I annonser eller eget innhold i egne kanaler? Britt Skjeppestad fra Mediacom, Rune Paulseth fra Facebook, Stig Hammer fra MarkedsPartner og Even Westerveld fra DNB diskuterte dette spennende temaet i en ...

Se flere av våre blogger