Markedsdirektøren som ikke forstår Big Data får ikke jobb i 2018

Av Stig Hammer 23. august 2016

Skal du lykkes som markedsdirektør fremover, er det helt avgjørende at du forstår hva big data er og hvordan du kan utnytte det i selskapets salgs- og markedsføringsarbeid. CMO-er som ikke har kunnskap om dette vil bli akterutseilt av 24-åringer rett fra skolebenken.

Les mer >

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, ledelse, Big Data

Digital markedsføring for dummies

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 4. august 2016

Marketing er et område som alltid er i endring. Nye moteord dukker stadig opp, og som leder kan det være utfordrende å henge med i svingene når markedssjefen forteller om den digitale markedsstrategien. I dette innlegget vil du lære om fem trender og begreper du bør vite om før neste møte med markedssjefen. 

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, content marketing, digital markedsstrategi

Trender i digital markedsføring

Av Hanne Sofie Hammer 28. juli 2016

Dette blogginnlegget tar utgangspunkt i trendrapporten The Future of Marketing - What will you marketing look like in 2017? Jeg vil la deg utforske de største trendene innen digital markedsføring og reflektere over hva dette vil bety for deg og din bedrift i årene framover.  

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, trender

Hva kjennetegner markedsdirektørene som virkelig lykkes?

Av Erlend Førsund 12. juli 2016

Markedsdirektøren står i en unik posisjon for å skape vekst i selskapet og er en viktig ressurs i enhver moderne virksomhet. Samtidig har CMO-er historisk sett den korteste levetiden sammenlignet med andre roller i ledergruppen. Hva er det som skiller vinnerne fra taperne? Takket være nyere forskning på området har vi fått innsikt i nettopp dette. Denne artikkelen er for deg som er CMO og ønsker å lykkes bedre, eller for deg som er CEO og som ønsker å legge et bedre grunnlag for suksess. Også salgsdirektører vil ha nytte av den, da vi også berører samarbeidet mellom salg og marked.

Les mer >

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, ledelse

Trender innen digital B2B markedsføring

Av Erlend Førsund 30. juni 2016

89 prosent av B2B-innkjøpere bruker nettet til å hente inn informasjon i forbindelse med et kjøp. Akkurat det er kanskje ikke så overraskende, men studier gjort av Google viser andre spennende funn som er verdt å vite om for deg som jobber med digital markedsføring innen B2B.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, B2B, kjøpsprosess, trender

Leadsgenerering og salgsoppfølging: Bruker du tid på feil leads?

Av Stig Hammer 24. mai 2016

Mange bedrifter bruker mye tid på å følge opp henvendelser som ikke fører til salg. Det har to negative konsekvenser: For det første kaster du bort tid og penger på dyr salgsoppfølging som ikke gir deg noe tilbake. For det andre får du mindre tid å bruke på dem som du har god sannsynlighet for å selge til. Hvordan kan denne uheldige balansen unngås?

Les mer >

Temaer: salg, digital markedsføring, salgsprosess, leadsgenerering

Gi bedriften din et kompetanseløft innen digital markedsføring og salg

Av Erlend Førsund 12. mai 2016

Som leder eller markedsfører vil de markedsstrategiske veivalgene du gjør for din virksomhet ha store konsekvenser i lang tid fremover. Du bør derfor være sikker på at du beslutter tiltak og strategier ut fra oppdatert kunnskap om teknologi og muligheter innen digital markedsføring og salg. I dette innlegget presenterer jeg to gratis nettkurs som vil løfte virksomhetens digitale kompetanse og konkurransekraft.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, digitalt salg

Digital markedsføring: Markedssjefens operasjonelle helvete

Av Stig Hammer 5. mai 2016


Hvis du tegner en tidsakse fra jura- og krittiden frem til 2010 og ser på hva som fantes av teknologi for markedsførere da, så er min påstand at det har skjedd mye mer fra 2010 til 2016, enn fra tidenes morgen til 2010. Det skaper fantastiske muligheter for markedsførere, men også gedigne utfordringer.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring

Kjøpsprosessen anno 2016: Bli funnet, elsket og valgt av kundene

Av Erlend Førsund 3. mai 2016

Ferske data fra Luth Research levner liten tvil om at synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 måneder har hun over 900 digitale interaksjoner før hun treffer en kjøpsbeslutning. Hva kan vi lære av dette, og hvordan kan vi sørge for at vi utnytter denne kunnskapen i våre egne virksomheter?

Les mer >

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, kjøpsprosess

Hva jeg tok med meg hjem fra Inbound Marketing-Dagen 2016

Av Hanne Sofie Hammer 19. april 2016

Onsdag 13. april arrangerte MarkedsPartner heldagsseminar om Inbound Marketing på Handelshøyskolen BI Oslo i Nydalen. Over 100 markedsførere og ledere fra store og mellomstore bedrifter var til stede, og jeg som student var så heldig å få delta! I et blogginnlegg tidligere i år, pekte jeg på mangelen ved digital markedsføringsutdanning i Norden – så dette var en perfekt anledning til å lære mer.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring

Ny nettside? Sørg for at du bevarer søkemotorposisjonene

Av Elin Strømseng 14. april 2016

Du ivrer kanskje etter å foreta en grundig oppussing av bedriftens nettsider? Kanskje dere allerede er godt i gang, eller nylig har relansert nettstedet i ny prakt? Husk da for all del at du gjør det du kan for å beholde posisjonene dine på Google. I dette innlegget forteller jeg hvorfor og hvordan.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, webstrategi, søkemotoroptimalisering, webutvikling

Annonsering på nett med kirurgisk presisjon: Slik lykkes du

Av Jonas Bjørnstad 7. april 2016

Leadsgenererende bedrifter bør bruke retargeting som en del av sin digitale markedsplan. Med denne typen annonsering på nett treffer du målgruppen din bedre, får høyere konverteringsrater og mer for hver krone investert. I dette innlegget får du oppskriften på hvordan du går fram.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, annonsering, retargeting

7 ideer til smart e-postmarkedsføring

Av Per Raknes 5. april 2016

En ny undersøkelse viser at e-post fremdeles er den mest foretrukne kanalen for kommunikasjon fra bedrifter. I dette innlegget vil jeg gi syv tips til smart e-postmarkedsføring.

Les mer >

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, e-postmarkedsføring

Karriere innen digital markedsføring - fra et studentperspektiv

Av Hanne Sofie Hammer 4. februar 2016

Ser du for deg en karriere innen digital markedsføring? Da må du nok se utenlands for relevant utdanning. I alle fall hvis du sikter mot en Mastergrad.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, karriere

Derfor er ikke inbound med i din strategi for digital markedsføring

Av Tore Berntsen 31. desember 2015

I Norge (faktisk også i Skandinavia) er det ved utgangen av 2015 fremdeles få selskaper som baserer sin markedsstrategi på inbound marketing. Vi kan finne elementer av inbound hos flere bedrifter, men det er sjelden en godt forankret og langsiktig strategi. Du kan finne bedrifter som utvikler mye innhold på både analoge og dialoge kanaler, men det er få som har dette forankret I kommersielle mål på leadsgenerering og økt omsetning. Hva skyldes dette? La oss se på fem viktige årsaker.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, digital markedsstrategi, ledelse

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle