Datatilsynet: Dette må på plass før GDPR trer i kraft [videoforedrag]

Av Erlend Førsund 21. juni 2018 | 1 minutter lesetid

GDPR i markedsføring Catharina Nes Datatilsynet

Nå er det kun 10 dager igjen til at EUs personvernforordning GDPR trer i kraft. Den rammer alle bedrifter. Er din virksomhet klar? Hvis ikke, bør du få med deg foredraget til Catharina Nes, fagdirektør i Datatilsynet, som hun holdt på Inbound-dagen i år.Den 1. juli skal alle bedrifter være i samsvar med GDRP. Den gamle personvernloven er over 20 år gammel, og moden for en oppdatering som styrker individenes rettigheter.

Det er få som vet hvilke data bedrifter lagrer om dem, og hvor omfattende det er, og med denne lovendringen er hensikten å gjenopprette balansen mellom individer og bedrifter.

Les også: 5 ting du må ha ferdig til GDPR trer i kraft »

Catharina Nes var tydelig på at det er bedriftenes eget ansvar å komme i samsvar med den nye personvernloven: «Nå går vi over i en verden hvor virksomheter må demonstrere etterlevelse.»

I foredraget sitt, fra 14. mars i år, deler hun konkrete råd:

 

Last ned gratis veiviser:  Slik etablerer du en digital salgs- og markedsstrategi i 2018

Temaer: digital markedsføring, GDPR


Erlend Førsund's photo

Av: Erlend Førsund

Erlend Førsund er markedssjef i MarkedsPartner og senior rådgiver. Han har 15 års erfaring fra digital markedsføring og har blogget om faget på sin egen blogg, Markedsheltene.no, siden 2009. Erlend er forfatter av Hvordan lykkes med content marketing og Tankelederskap: Hvordan bli en anerkjent ekspert i din bransje.

Følg på Facebook

Følg på LinkedIn

Følg på Google+

Følg på Twitter

Epost

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

New Call-to-action

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle