Datatilsynet: Dette må på plass før GDPR trer i kraft [videoforedrag]

GDPR i markedsføring Catharina Nes Datatilsynet

 

Nå er det kun 10 dager igjen til at EUs personvernforordning GDPR trer i kraft. Den rammer alle bedrifter. Er din virksomhet klar? Hvis ikke, bør du få med deg foredraget til Catharina Nes, fagdirektør i Datatilsynet, som hun holdt på Inbound-dagen i år.

Den 1. juli skal alle bedrifter være i samsvar med GDRP. Den gamle personvernloven er over 20 år gammel, og moden for en oppdatering som styrker individenes rettigheter.

Det er få som vet hvilke data bedrifter lagrer om dem, og hvor omfattende det er, og med denne lovendringen er hensikten å gjenopprette balansen mellom individer og bedrifter.

Les også: 5 ting du må ha ferdig til GDPR trer i kraft »

Catharina Nes var tydelig på at det er bedriftenes eget ansvar å komme i samsvar med den nye personvernloven: «Nå går vi over i en verden hvor virksomheter må demonstrere etterlevelse.»

I foredraget sitt, fra 14. mars i år, deler hun konkrete råd:

 
Last ned gratis veiviser:  Slik etablerer du en digital salgs- og markedsstrategi 
Erlend Førsund's photo

Av: Erlend Førsund

Erlend Førsund jobbet som innholdsrådgiver og markedssjef i Markedspartner fra 2015-2021. Han er utdannet ved BI og NHH og har blogget om markedsføring og digitalisering på sin egen blogg.