Sliter du med at de besøkende i nettbutikken din forlater siden like før de skal betale og avslutte ordren? Du er ikke alene. Studier fra American Marketing Association viser at nesten 70% av handlekurvene til nettbutikker forlates før betaling. Denne oppskriften viser deg hvordan du ved enkle grep kan vekke interessen til de potensielle kjøperne på nytt. Ved hjelp av påminnelser på e-post kan du konvertere flere av de forlatte handlekurvene til salg.
Temaer: e-postmarkedsføring, Netthandel, økt konvertering, forlatt handlekurv
Slik lager du en e-postmal som reduserer kostnaden per konvertering
Av Lise Lippert 1. november 2019
E-postmarkedsføring er en viktig og effektiv kanal innen inbound marketing, men kan ofte føles som spam. Det er derfor viktig å etablere et personalisert og trygt forhold til leseren. Tenk på e-postmarkedsføring som en motor for vekst. Hver utsendelse er en mulighet til å få flere leads, vinne flere kunder og ikke minst rose dine kunder. Det er også en metode til å flytte leseren fra innboksen over til dine digitale kanaler (blogg eller hjemmeside) for å lese mer. Dette bør du benytte deg av. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan sette opp en enkel og personalisert e-postmal med logo, bilde og tekstfelt som kan hjelpe deg å reduserer kostnaden per konvertering.
Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, økt konvertering, e-post
Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.
Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA
Personalization tokens lar deg personliggjøre e-postene du sender til leads og nyhetsabonnenter. Oppsettet er enkelt og kan automatiseres. Det er derfor en effektiv metode for å få eksisterende og potensielle kunder til å engasjere seg i innholdet ditt. Her viser jeg deg hvordan.
Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, epost, økt engasjement
Det er ikke til å unngå at e-postlistene dine reduseres. Antall abonnenter vil falle fra av ulike årsaker. Men, det er flere tiltak du kan gjøre for å øke antallet igjen. I denne oppskriften viser jeg en av fremgangsmåtene – muligheten til å melde seg på e-postkommunikasjon igjen.
Temaer: tips, e-postmarkedsføring, øke antall e-postmottakere
GIF-er er mye mer enn tenåringer som uttrykker hvordan de opplever eksamenstiden eller tulle-eposter du sender til kollegaen din. I en verden av støy, kan den være det hemmelige våpenet du trenger for å fange oppmerksomheten til leseren og holde henne engasjert. GIF-er i e-poster kan senke terskelen for å klikke på linker og dermed forbedre klikkraten.
Temaer: e-postmarkedsføring, e-post