Øk antall ordre i nettbutikken ved å påminne om forlatt handlekurv

Av Siri Enoksen 14. mai 2021

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Sliter du med at de besøkende i nettbutikken din forlater siden like før de skal betale og avslutte ordren? Du er ikke alene. Studier fra American Marketing Association viser at nesten 70% av handlekurvene til nettbutikker forlates før betaling. Denne oppskriften viser deg hvordan du ved enkle grep kan vekke interessen til de potensielle kjøperne på nytt. Ved hjelp av påminnelser på e-post kan du konvertere flere av de forlatte handlekurvene til salg.

Les mer ›

Temaer: e-postmarkedsføring, Netthandel, økt konvertering, forlatt handlekurv

Slik lager du en e-postmal som reduserer kostnaden per konvertering

Av Lise Lippert 1. november 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

E-postmarkedsføring er en viktig og effektiv kanal innen inbound marketing, men kan ofte føles som spam. Det er derfor viktig å etablere et personalisert og trygt forhold til leseren. Tenk på e-postmarkedsføring som en motor for vekst. Hver utsendelse er en mulighet til å få flere leads, vinne flere kunder og ikke minst rose dine kunder. Det er også en metode til å flytte leseren fra innboksen over til dine digitale kanaler (blogg eller hjemmeside) for å lese mer. Dette bør du benytte deg av. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan sette opp en enkel og personalisert e-postmal med logo, bilde og tekstfelt som kan hjelpe deg å reduserer kostnaden per konvertering.

Les mer ›

Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, økt konvertering, e-post

Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper

Av Anders Sollie Hoff 20. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes mange muligheter for å øke rekkevidden på et budskap. Noen metoder tar lengre tid enn andre, og kan bli utsatt grunnet kompleksitet. Å legge til rette for at kontaktene dine kan dele eller sende innholdet til en venn er derimot en enkel sak. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, innhold, HubSpot, e-postmarkedsføring, CTA

Hvordan personliggjøre automatiske e-postutsendelser i HubSpot?

Av Anders Sollie Hoff 13. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Personalization tokens lar deg personliggjøre e-postene du sender til leads og nyhetsabonnenter. Oppsettet er enkelt og kan automatiseres. Det er derfor en effektiv metode for å få eksisterende og potensielle kunder til å engasjere seg i innholdet ditt. Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, epost, økt engasjement

Slik kan du få avmeldte e-postabonnenter til å melde seg på igjen

Av Nadia C. Aurdal 2. mars 2018

Tid: Maks 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det er ikke til å unngå at e-postlistene dine reduseres. Antall abonnenter vil falle fra av ulike årsaker. Men, det er flere tiltak du kan gjøre for å øke antallet igjen. I denne oppskriften viser jeg en av fremgangsmåtene – muligheten til å melde seg på e-postkommunikasjon igjen.

Les mer ›

Temaer: tips, e-postmarkedsføring, øke antall e-postmottakere

Boost e-postmarkedsføringen med GIF's

Av Hanne Sofie Hammer 12. januar 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

GIF-er er mye mer enn tenåringer som uttrykker hvordan de opplever eksamenstiden eller tulle-eposter du sender til kollegaen din. I en verden av støy, kan den være det hemmelige våpenet du trenger for å fange oppmerksomheten til leseren og holde henne engasjert. GIF-er i e-poster kan senke terskelen for å klikke på linker og dermed forbedre klikkraten. 

Les mer ›

Temaer: e-postmarkedsføring, e-post

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen