eCommerce: Få leserne til å dele bildene dine med denne integrasjonen

Integrasjon_sumo_image_sharer

 

Tid: lesetid 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5vanskelighetsgrad

Denne integrasjonen lar leserne enkelte dele bildene dine med sine kolleger, venner og bekjente på Facebook, Twitter og ikke minst Pinterest. Spennende for deg som jobber med eCommerce marketing!

Last ned gratis e-bok: 10 vekstoppskrifter til din digitale markedsføring

Tekniske forberedelser

Ingen.

Dette bør du vite

Sumo er en betalt integrasjon og er en «pakke» med forskjellige apper, som kan integreres med ditt nettsted. En av appene i denne integrasjonspakken er en såkalt Image Sharer eller bildedeler. Det er denne funksjonen som omtales i oppskriften. Utover dette finnes det funksjoner for skjermopptak, delingsknapper, highlighter, listebygger, heat maps, pop-ups, landingssider med mer. Man kan ikke betale for individuelle apper, men betaler basert på hvor mange månedlige besøk du pleier å ha på nettsiden din. Det finnes også en gratisversjon med begrensede funksjoner, som krever at Sumos merkevare vises når en av deres apper er i bruk på nettsiden din. Abonnementsprisene starter på 29 USD per måned. Scroll litt nedover på siden for å se hvilke andre apper som er inkludert.

Prisinformasjon finner du her: https://sumo.com/pricing

Integrasjoner: Sumo fungerer med de fleste store e-posttjenestene og innholdspubliseringsverktøyene som for eksempel MailChimp, Wordpress (.org – ikke .com), Shopify, HubSpot.

Konkrete ideer for å få best mulig utbytte

Kontroll: Du kan kontrollere hvilke sosiale nettverk det skal være mulig å dele bildene dine på via integrasjonen. Utover dette kan du også velge hvordan delingsalternativet skal plasseres - i midten, til venstre, høyre, på toppen eller nederst. I tillegg har du også mulighet til å skru av eller på delingsfunksjonen for hvert enkelt blogginnlegg, artikkel eller landingsside. 

Eksempel på konkret anvendelse

Under ser du et eksempel fra en nettside som har installert Sumo Image Sharer. Ikonene på midten av bildet (merket med rød pil) vises først når man holder musepekeren over et bilde. Da vises det et ikon for hvert sosiale nettverk du har gjort tilgjengelig for deling. I dette tilfellet for Facebook, Twitter og Pinterest.

Integrasjon_sumo_image_sharer_2

Bildeeksempelet over er lånt fra NicheHacks.com

 
Videoopptaket over er gjort på Sumo sin egen blogg, hvor de også benytter seg av Image Sharer-appen. 
 

Detaljert fremgangsmåte

  1. Gå til Sumo.com/app/image-sharer.
  2. Trykk på «SIGN UP».
  3. Fyll ut skjemaet som vises.
  4. Velg betalingsplan.
  5. Installer deretter Sumo på nettsiden din ved å velge ditt verktøy fra denne siden eller gå direkte til installeringsveiledninger for et av verktøyene under:
  6. Sumo-integrasjonen vil typisk lagre seg enten som et eget menypunkt i publiseringsverktøyet ditt, eller under Plugins, Integrations eller Apper. I Wordpress, ligger den for eksempel under Plugins.
  7. Aktiver Sumo fra publiseringsverktøyet ditt.
  8. Logg inn på din Sumo-konto og velg hvilke apper fra «My Apps» du ønsker å bruke.
  9. Velg Image Sharer-appen og følg veiledningen. Du skal nå koble til dine kontoer på Facebook, Twitter og Pinterest.
  10. Gå til nettsiden din. Hold musepekeren oppe til høyre. Et Sumo-ikon vil komme til syne og gi deg flere valgalternativer. Fra Sumo Store, kan du velge hvilke apper du ønsker å bruke.
  11. Test appen ved å gå til nettsiden din og hold musepekeren over et vilkårlig bilde. Da skal delingsalternativer dukke opp.
  12. Analyser: Klikk på Sumo-ikonet oppe til høyre på nettsiden. Velg så hvilken app du ønsker å se resultater fra. Du vil nå få opp dine resultater på skjermen.
  13. Innstillinger: du kan enkelt konfigurere innstillingene ved Image Sharer-appen ved å gå til Sumo-ikonet på nettsiden din igjen. Klikk på den. Velg appen du ønsker å konfigurere og velg «Settings». Nå kan du foreta eventuelle endringer.

Kilder

Sumo: Image Sharer
Fatstacks: SumoMe Review

Relatert innhold

Vekstoppskrifter: Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper
Inboundbloggen: 3 lønnsomme tips til leadsgenerering via Facebook

Gratis ebok:  Growth hackerens kokebok  10 vekstoppskrifter til din markedsføring

Hanne Sofie Hammer's photo

Av: Hanne Sofie Hammer

Hanne Sofie har en Master i økonomisk markedsføring fra Copenhagen Business School og en Bachelor i økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI. Hun jobbet tidligere som inbound marketing-konsulent i MarkedsPartner, og i dag arbeider hun som eCommerce Manager i Viking Outdoor Footwear.