Ny nettside? Sørg for at du bevarer søkemotorposisjonene

Av Elin Strømseng 14. april 2016 | 6 minutter lesetid

Du ivrer kanskje etter å foreta en grundig oppussing av bedriftens nettsider? Kanskje dere allerede er godt i gang, eller nylig har relansert nettstedet i ny prakt? Husk da for all del at du gjør det du kan for å beholde posisjonene dine på Google. I dette innlegget forteller jeg hvorfor og hvordan.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, webstrategi, søkemotoroptimalisering, webutvikling

Redesign av bedriftens nettside: Her er fem feller du ikke må gå i

Av Birger Patrick 2. februar 2016 | 3 minutter lesetid

Redesign av nettsider handler om mer enn bare design. I dette innlegget presenterer vi fem typiske feller mange går i når de starter et nytt webprosjekt.

Les mer ›

Temaer: webutvikling

Gjør nettsidene mer brukervennlige på Google med strukturerte data

Av Lars-Erik Aabech 26. januar 2016 | 3 minutter lesetid

Tenk deg at Google viser bilde av produktet ditt i et eget felt når noen søker på produktnavnet. Under bildet er det linker til til butikkene det selges i, og brukernes anmeldelser under dem igjen. Eller hva med visittkortet ditt og et bilde av deg sammen med en link til nettsiden din?

Les mer ›

Temaer: SEO, webutvikling

4 trender innen webdesign som kan øke din konverteringsrate

Av Ben Davidson 10. desember 2015 | 4 minutter lesetid

I de siste fem årene har det skjedd store endringer innen webdesign sammenlignet med den forrige generasjonen websider. Vi har heldigvis lagt de animerte splash-sidene bak oss sammen med de neonfargede 3D-knappene og besøkstellere. Godt webdesign har blitt mindre støyete og mer brukerfokusert. I dette innlegget vil vi se på fire konkrete trender som kan hjelpe deg til å oppnå bedre resultater og konverteringsrater på din egen hjemmeside. 

Les mer ›

Temaer: webutvikling

En mobil webrevolusjon er her. Er du forberedt?

Av Erlend Førsund 27. september 2013 | 4 minutter lesetid

Det skjer en stille men betydningsfull revolusjon i nettverdenen. Slagordet under den franske revolusjonen (1789 - 1799) var oppsummert av tre franske ord: liberté, égalité, fraternité (frihet, likhet, brorskap). Som i 1789 vil hoder rulle, men kun de som velger å overse den økende mobile befolkningens krav om frihet til å velge kanal, likhet i brukeropplevelse og brorskap i å bli forstått i brukssituasjonen.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, webstrategi, webutvikling, interaksjonsdesign

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle