Hvorfor betalt søkemotorannonsering er nødvendig for å nå salgsmålene

Av Cecilie Henriksen 6. juni 2017

Å bli synlig på Google blir stadig viktigere for merkevarer og bedrifter. Kampen om de beste plasseringene tilspisses – noe som gjør søkemotorannonsering stadig viktigere. Adwords-annonsering bidrar til å demme opp for de tekniske begrensningene som fortsatt eksisterer innenfor SEO (Search Engine Optimization).

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, SEO, Google Adwords

Søkemotormarkedsføring: Nå kjøpeklare kunder med AdWords

Av Jonas Bjørnstad 9. mars 2017

I denne artikkelen får du bli med på en reise i søkemotormarkedsføringens verden, med kjøpsprosessens tre trinn som reiseguide. Her gir jeg deg tips til hvordan du kan optimalisere AdWords-annonseringen din for hver av de tre trinnene. I tillegg byr jeg på et innspill til hvordan du kan høste effekten av dine konkurrenters markedsføring.

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, Google Adwords, kjøpsprosess

Slik takler du de nye endringene for Google AdWords annonsering

Av Elin Strømseng 10. mars 2016

Nyheten om at Google har valgt å gjøre drastiske endringer i visningen av betalte annonser på Google Adwords ble bekreftet i forrige måned. Endringen med å fjerne alle annonser på høyre side av søkeresultatene ble rullet ut verden over den 22. februar. Nå vises fire annonser på toppen og tre på bunnen - og midt i mellom de organiske «gratis» søkeresultatene. I dette innlegget gir jeg fem råd til hvordan du takler endringene

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, SEM, Google Adwords

Ny endring i AdWords gjør det vanskeligere å bli synlig på Google

Av Jonas Bjørnstad 1. mars 2016

Har du lagt merke til det? Google har fjernet AdWords-annonsene på høyresiden i søkeresultatene. Vi fleiper ikke. Annonsene er borte vekk, og Google innrømmer å ha eksperimentert med dette i lang tid. "We'll continue to make tweaks", sier en talsperson til TheSEMPost. I mellomtiden vil vi gi deg en oppdatering på hva som endres, hvordan det påvirker deg - og hva du må gjøre nå for å ivareta din synlighet på Google.

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, søkemotoroptimalisering

Hvordan komme øverst på Google? To alternative ruter til økt synlighet

Av Jonas Bjørnstad 5. mars 2015

Førstesiden på Google ... det forjettede land! Hvem ønsker vel ikke å trone på toppen av verdens største søkemotor og bli synlig for potensielle kunder som leter etter løsningen som du kan gi dem?

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, SEO, SEM, søkemotoroptimalisering

Har du en AdWords-konsulent som gir blaffen?

Av Tønnes Sannem Heian 11. februar 2011

Hva tror du en internettbruker som søker ”reise Egypt” i Google denne uken egentlig er ute etter? Jeg tipper i hvert fall at det er svært få som planlegger å reise til Egypt før situasjonen er avklart og stabilisert. Per dags dato er vel de fleste norske turister hentet hjem, og UDs reiseråd fraråder reiser til Egypt som ikke er strengt nødvendige.

Les mer >

Temaer: PPC, markedsføring, søkemotormarkedsføring, SEM, konvertering, internettmarkedsføring, Google Adwords

Hvorfor fungerer ikke Google AdWords for oss?

Av Tønnes Sannem Heian 7. januar 2011

Er ikke annonseringen i Google lønnsom for bedriften din?

Les mer >

Temaer: PPC, søkemotormarkedsføring, SEM, konvertering, Google Adwords

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle