Har du en AdWords-konsulent som gir blaffen?

 

Hva tror du en internettbruker som søker ”reise Egypt” i Google denne uken egentlig er ute etter? Jeg tipper i hvert fall at det er svært få som planlegger å reise til Egypt før situasjonen er avklart og stabilisert. Per dags dato er vel de fleste norske turister hentet hjem, og UDs reiseråd fraråder reiser til Egypt som ikke er strengt nødvendige.

Last ned gratis guide: Slik sikrer du en effektiv digital salgs- og  markedsstrategi

Et søk på ”reise Egypt” den 11.2.2011 ga blant annet følgende treff:

Google AdWords annonse fra Ving

”Skal du til Egypt?” Vel, jeg tror du vet svaret, og en rabatt får meg ikke til å skifte mening:) Trykker man seg inn på landingssiden finner man den samme informasjonen som for 3 uker siden.

Ja, jeg skjønner selvfølgelig at Ving ikke vil la meg reise til Egypt selv om jeg hadde villet aldri så mye. Men hvorfor da sløse bort reklamekroner på denne måten?

Hvorfor ikke benytte situasjonen til å yte litt god kundeservice? Er det noen som søker etter ”reise Egypt” i dag må det vel være personer som kunne ha godt av nettopp det?

Apollo har forstått det:

 

Google AdWords annnonse fra Apollo

Landingssiden følger opp.

Enten jeg fremdeles sitter med Egypt-billetter for påsketur, har slektninger på Tharir plassen eller lurer på om jeg skal bestille Egypt tur i september tipper jeg de fleste opplever Apollos budskap mer seriøst, verdifullt og tillitsvekkende.

LAST NED GRATIS GUIDE NÅ:  Slik etablerer du en effektiv digital salgs- og markedsstrategi

 

Tønnes Sannem Heian's photo

Av: Tønnes Sannem Heian

Tønnes Sannem Heian er daglig leder i Markedspartner. Han har bakgrunn som forretningsrådgiver og har omfattende erfaring fra strategi, markedsføring og webprosjekter fra en rekke bransjer.