Performancemarketing, eller resultatbasert markedsføring, er en form for digital annonsering hvor aktivitetene baserer seg på løpende måling og analyse, både via automatiske algoritmer og løpende optimalisering. Det er mange fordeler ved å investere i perfromancemarketing, men det kan også være noen fallgruver. I dette blogginnlegget skal jeg gå gjennom noen viktige faktorer å vurdere før du investerer i performancemarketing.
Les mer ›Når bør man investere i performance marketing?
Av Mia Kristine Garder 23. mai 2023 | 6 minutter lesetid
Temaer: performance marketing, Performance spesialist, investering
Måten bedrifter kan jobbe med å annonsere budskapet sitt på har endret seg drastisk med tiden. Før i tiden opererte man med massekommunikasjon hvor man segmenterte på hvilken papiravis som skulle brukes og møtte utfordringer med å kunne måle avkastningen på markedsføringsinvesteringene sine. Heldigvis endrer teknologien seg med tiden, og vi sitter nå med både muligheten til å målrette kampanjer mot ulike målgruppesegmenter, og analytiske verktøy som gir oss umiddelbar respons på markedsføringsaktivitetene våre.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, annonsering, digital markedsstrategi, performance marketing, hva er performance marketing?, performance
Hva er en god annonsetekst, og hvordan skriver du den?
Av Siri Hofstad Ruud 4. april 2023 | 2 minutter lesetid
Du kan være så god du bare vil på å sette opp målgrupper i Meta Ads Manager, men er ikke annonsene dine gode vil du slite med å generere den trafikken og de leadene du håper på.
Les mer ›Temaer: annonsering, performance marketing, annonsetekst
Hvorfor du bør samarbeide med en Performance-spesialist
Av Hannah Freberg 21. september 2021 | 4 minutter lesetid
Har du vært fristet til å begi deg ut på betalt annonsering eller det vi kaller Performance-marketing, men du er ikke helt sikker på hvor du skal starte? Du er ikke alene!
Les mer ›Temaer: performance marketing, performance, Performance spesialist