Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om inbound marketing (4)

Inbound marketing er som dating

Da jeg møtte jenta som senere ble min kone, sprang jeg ikke bort til henne og spurte: "Vil du gifte deg med meg?" Jeg begynte heller ikke å presentere alle mine gode sider. Det ville selvfølgelig vært en turn-off. Likevel er det mange selskaper som ...

Trender innen digital markedsføring i 2018

Tradisjonen tro tenkte jeg å dele hvilke trender jeg ser i horisonten for det nye året innen digital markedsføring. I denne artikkelen har jeg oppsummert de desidert viktigste trendene, som vil ha store konsekvenser for markedssjefene som vet å ...

Handler inbound kun om å sende automatiserte e-poster?

Inbound marketing, marketing automation, e-postmarkedsføring. Det er mange begreper en markedsfører skal ha kontroll på. Jeg vil nå prøve å rydde opp begrepene og forklare hvilken rolle automatiserte e-poster har i en inbound marketing-satsning.

Hva er interaktiv markedsføring, og hvordan skaper dette flere leads?

Interaktiv markedsføring er en markedsstrategi som baserer seg på 1:1-kommunikasjon mellom bedrifter og deres potensielle kunder, basert på deres adferd. I dette innlegget vil du lære mer om hvordan du kan lykkes med interaktiv markedsføring.

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 3 av 3

I del tre av denne serien har vi fokus på video som virkemiddel i bunnen av kjøpstrakten. I beslutningsfasen dreier det seg om de små detaljene før et kjøp finner sted. I denne prosessen har en potensiell kjøper identifisert en løsning, og begynner ...

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 2 av 3

I forrige innlegg tok vi for oss hvordan du kan bruke video til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder i erkjennelsesfasen. Nå skal vi se nærmere på midten av kjøpstrakten og hvilke typer video du kan benytte i denne fasen.

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 1 av 3

Bruk av video i markedsføringen din kan øke konverteringer med opptil 65 %. Men hvordan lager du de riktige videoene, og hvilken markedsføringsstrategi bør du implementere for å få mest mulig innvirkning? Svaret er enkelt: Fokuser på kundens ...

Videorapport fra INBOUND-konferansen dag 4

I siste videorapport fra INBOUND 2017, intervjuer vi markedssjef i Borregaard, Mats Hjørnevik, daglig leder i MarkedsPartner, Tore Berntsen og en rekke andre MarkedsPartner-folk. Noen stikkord er ny markedsføringsteknologi, chatboter, nye måter å ...

Video fra INBOUND-konferansen dag 3: Bedre innhold, ikke mer

I dagens video fra INBOUND i Boston, har vi snakket med Scott D. Meyer, som holdt foredraget "Do better, not more". Budskapet er at kvalitet trumfer kvantitet når det gjelder innhold. Meyer hadde tallene til å bevise det og ga håndfaste råd som ...

Videorapport fra INBOUND-konferansen dag 2

I dagens oppsummering av INBOUND-konferansen får du vite mer om Facebook TV (Watch), LinkedIn og HubSpots ferske produktnyheter, som ble presentert i dag.

Videorapport fra INBOUND-konferansen dag 1

MarkedsPartner er tilstede med 12 medarbeidere på INBOUND i Boston, verdens største konferanse for inbound marketing, som i år har 21 400 deltagere og 250 foredragsholdere. Her er videorapport fra dag 1.

Se flere av våre blogger