Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre

Av Tove Eggen 29. april 2020 | 7 minutter lesetid

Å se hele serveringsbransjen bråstoppe er unektelig trist, men selv når grønne tall ble til røde fikk Hanne Tømte, marketingsjef i Mills Proff Partner, bekreftet hvor effektiv deres digitale satsning har vært. Dette er vår andre artikkel i en serie på 4, hvor vi har snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir? Her er Hanne sine erfaringer.

Les mer ›

Temaer: digital markedsstrategi, digitalisering, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

CRO - Hva er det, og passer det for min bedrift?

Av Christian Nordhelle 2. oktober 2019 | 4 minutter lesetid

CRO er et tema som er i vinden om dagen for markedsførere. Er du nysgjerrig på hva det er, og om det er relevant for deg og din bedrift?  Les videre!

Les mer ›

Temaer: digitalisering, Google optimize, CRO

VIDEO: Slik får salgsdirektøren mer ut av selgerne sine

Av Erlend Førsund 28. august 2018 | 1 minutter lesetid

 

Hvordan kan du som salgsdirektør eller toppleder få mer ut av selgerne dine? Inbound sales, social selling, og sales and marketing alignment er stikkord i foredraget til Lars.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, digitalt salg, salgsledelse, salgsstrategi, salgstips, salgssjef, digitalisering

Digitalisering: Samarbeid mellom salg og marked gir økte inntekter

Av Lars Hansen 26. april 2018 | 3 minutter lesetid

 

De siste dagers møteaktivitet og mitt foredrag «Hvordan salgsdirektøren kan få mer ut av selgerne sine (og markedsavdelingen) i 2018» på Inbound-dagen har ført meg frem til å skrive dette blogginnlegget. Kan du, kjære leder, gi meg et godt svar på hvorfor du har det samme organisasjonskartet i dag som du hadde tilbake i 2010?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, digitalisering, inbound sales

Push og pull-markedsføring i en digital hverdag

Av Cecilie Henriksen 18. april 2017 | 3 minutter lesetid

 

Når du skal utvikle en digital strategi for synliggjøring av ditt produkt eller tjeneste til potensielle kunder, står du overfor flere strategiske valg. Jeg skal i dette innlegget ta et oppgjør med de mest misforståtte strategi-begrepene i markedsføringsfaget: Push-og-pull-markedsføring.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, digital markedsstrategi, digitalisering

Hvorfor er inbound markedsføring så utfordrende?

Av John Brenne 28. mars 2017 | 4 minutter lesetid

 

Digitaliseringen de siste årene har endret kjøpsatferden vår radikalt. Åtte av ti kjøpsprosesser starter på Google, noe som gjør at du må bedre synligheten din på internett. Måten folk gjør kjøpsbeslutninger på har endret seg. Dette gjelder alt fra 100 kroners kjøp til investeringer for flere millioner.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, markedsføring, digitalisering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle