Facebook har rullet ut en ny funksjon kalt «Facebook cover videos». Nå kan du enkelt benytte en video som forsidebilde til bedriftens Facebook-profil. Målet med funksjonen er å engasjere besøkende på siden din i større grad enn tidligere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement
Det finnes to måter å fremme ett innlegg på Facebook. Du gjør det enklest ved å benytte funksjonen «Boost Post». Den litt mer avanserte varianten, tar deg noen ekstra minutter i forhold til å fremme et innlegg og innebærer at du tar i bruk Facebook «Ad Manager». Denne metoden gir deg dog flere valgmuligheter i segmentering av målgruppe og ikke minst er den mer økonomisk.
Temaer: sosiale medier, Facebook, betalt annonsering, økt engasjement
Finn potensielle kunder med speilpublikum på Facebook
Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 6. februar 2018
Facebook er en av de mest effektive markedsføringskanalene takket være deres enorme mengder med data om brukerne. Med speilpublikum, eller «lookalike audience», kan du la Facebook få innsikt i hvem som er dine beste kunder i dag. Deretter finner Facebook personer som ligner på disse, og lar deg målrette annonsekampanjer mot dem. I denne oppskriften går jeg gjennom hvordan du bygger ditt eget speilpublikum.
Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook, Segmentering
Facebook Custom Audience: Øk antall konverteringer med HubSpot-lister
Av Anders Sollie Hoff 9. januar 2018
Facebook Custom Audience tar målrettet markedsføring til et nytt nivå. Funksjonen lar deg skreddersy annonser til kontakter i CRM-systemet ditt. Tenk mulighetene som åpner seg når du i teorien kan tilby 20 % rabatt til kontakter du vet er i bunn av kjøpsprosessen, og som nettopp har sett produkt x elleve ganger de siste to dagene.
Temaer: sosiale medier, Facebook, økt konvertering
Chatbots i markedsføring: Del innholdet ditt med bots i Facebook Messenger
Av Wibeke Degerdal Gulliksen 22. desember 2017
Bruk bots i Facebook Messenger til å spre et innholdstilbud raskt og enkelt. Be Facebook-brukerne kommentere «Ja, takk» på innlegget ditt og la chatboten gjøre arbeidet for deg.
Temaer: konvertering, Facebook, Chatbot
Generer leads med chatbot fra Chatfuel i Facebook Messenger
Av Wibeke Degerdal Gulliksen 8. september 2017
Chatfuel er en av de mest brukte plattformene for chatbots. Her viser jeg deg hvordan du setter opp en chatbot for å generere flere leads i Facebook Messenger. Den er fleksibel, enkel og gratis.
Temaer: Facebook, leadsgenerering
Engasjer følgerne dine med 360-graders video på Facebook
Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 29. august 2017
I denne oppskriften går jeg gjennom hvordan du laster opp 360-graders videoer til Facebook-siden din. En 360-video engasjerer målgruppen din ved å gi mulighet for å «panorere» og rotere i et 360-graders videoperspektiv.
Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement
Øk trafikken til innholdet ditt med native annonsering på Facebook
Av Cecilie Henriksen 28. juli 2017
Sliter du med å få nok trafikk til innholdet ditt ved hjelp av Facebook-annonsering? Da kan native annonsering via Facebook være løsningen. Dette er en form for annonsering som kamuflerer seg i brukerens nyhetsfeed, og fremstår som et ordinært Facebook-innlegg. Denne oppskriften viser deg hvordan du utformer en native annonse på Facebook, slik at du kan øke trafikken til innholdet ditt.
Temaer: Facebook, native advertising, øke trafikk
Øk antall konverteringer ved bruk av kundevurderinger med Trustpilot
Av Wibeke Degerdal Gulliksen 25. juli 2017
Kundevurderinger skaper en trygghetsfølelse når en potensiell kunde vurderer å kjøpe noe av deg. Det gjør det til en effektiv måte å øke antall konverteringer. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du samler inn og setter opp kundevurderinger på nettsiden og Facebook-siden din.
Temaer: konvertering, Facebook, nettside
Benytt Svarassistent i Facebook Messenger for å øke engasjementet til de som besøker Facebook-siden din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du setter det opp.
Temaer: Facebook, økt engasjement