Øk konverteringene på landingssiden din med Google optimize

Av Sten-Martin Andreassen 14. september 2018

Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Med Google optimize kan du sette opp variasjoner av landingssidene dine. Setter du i tillegg opp en integrasjon til Google analytics kan du enkelt analysere hva som fungerer best for din målgruppe.

Les mer ›

Temaer: konvertering, A/B-test, Google optimize, CRO

Chatbots i markedsføring: Del innholdet ditt med bots i Facebook Messenger

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 22. desember 2017

Tid: 15-20 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Bruk bots i Facebook Messenger til å spre et innholdstilbud raskt og enkelt. Be Facebook-brukerne kommentere «Ja, takk» på innlegget ditt og la chatboten gjøre arbeidet for deg.
Les mer ›

Temaer: konvertering, Facebook, Chatbot

Lag video tutorials med Soapbox for å konvertere potensielle kunder

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 24. november 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Ønsker du å demonstrere noe for målgruppen din? Videoer er en effektiv måte å konvertere potensielle kunder på. Kom i gang og lag video tutorials for å demonstrere produktene eller tjenestene dine for målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: konvertering, video

Annonsér kommende innhold på LinkedIn for økt konverteringsrate

Av Nadia C. Aurdal 4. august 2017

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Jeg vil her vise deg en oppskrift på hvordan du kan utnytte effekten ved å forberede følgerne dine på kommende innhold. Du kan gjøre dette i hvilken som helst kanal, men jeg vil her vise deg hvordan du kan gjøre det på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: konvertering, innholdsmarkedsføring, LinkedIn

Øk antall konverteringer med brukergenererte konkurranser

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 1. august 2017

Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Sett i gang en konkurranse hvor målgruppen din lager innholdet i en kampanje. Innsendte bidrag vises på en landingsside og fungerer som et insentiv for å delta. Konkurransen engasjerer målgruppen din, og innholdet bygger tillit og bidrar til å konvertere nye kunder. Her viser jeg deg hvordan du enkelt kommer i gang.

Les mer ›

Temaer: konvertering, innhold

Øk antall konverteringer ved bruk av kundevurderinger med Trustpilot

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 25. juli 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Kundevurderinger skaper en trygghetsfølelse når en potensiell kunde vurderer å kjøpe noe av deg. Det gjør det til en effektiv måte å øke antall konverteringer. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du samler inn og setter opp kundevurderinger på nettsiden og Facebook-siden din.

Les mer ›

Temaer: konvertering, Facebook, nettside

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen