På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser osv.
Les mer ›
Temaer:
markedsstrategi,
markedsføring,
markedssjef,
annonsering,
kampanje,
markedsplan
De fleste som har forsøkt bannerannonsering i ordets tradisjonelle betydning kjenner til utfordringene med å skape oppmerksomhet, nå de riktige kontaktene og ikke minst stimulere til handling.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
annonsering,
kampanje,
internettmarkedsføring,
oppmerksomhet
Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i hvert fall min påstand, basert på erfaring med bedriftene jeg jobber med i det daglige.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
salg,
kampanje,
content marketing,
B2B,
salgsprosess,
kjøpsprosess
Min opplevelse av å være kunde hos deg er et resultat av den reisen du tar meg med på. Spørsmålet er: - Har du kontroll?
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
markedssjef,
kampanje,
CRM
I dette innlegget gir jeg 16 fototips til digitale markedsførere som ønsker å løfte det visuelle inntrykket i sine digitale kanaler.
Les mer ›
Temaer:
kampanje,
tips,
foto,
bildebehandling
Smarttelefoner gir økte muligheter for påvirkning i markedskommunikasjon. I denne artikkelen skal vi forsøke å gi et inntrykk av mulighetene i sosial skanning ved hjelp av mobiltelefon.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
kampanje,
tips