Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 2 minutter lesetid

På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser etc.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, annonsering, kampanje, markedsplan

Hvem sa at bannerannonsering ikke fungerer?

Av Tønnes Sannem Heian 9. desember 2013 | 1 minutter lesetid

De fleste som har forsøkt bannerannonsering i ordets tradisjonelle betydning kjenner til utfordringene med å skape oppmerksomhet, nå de riktige kontaktene og ikke minst stimulere til handling.

Les mer >

Temaer: markedsføring, annonsering, kampanje, internettmarkedsføring, oppmerksomhet

Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring

Av Tønnes Sannem Heian 5. desember 2013 | 2 minutter lesetid

Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i hvert fall min påstand, basert på erfaring med bedriftene jeg jobber med i det daglige.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, kampanje, content marketing, B2B, salgsprosess, kjøpsprosess

Markedssjef: Styrer du kundeopplevelsen?

Av Erlend Førsund 6. desember 2012 | 3 minutter lesetid

Min opplevelse av å være kunde hos deg er et resultat av den reisen du tar meg med på. Spørsmålet er: - Har du kontroll?

Les mer >

Temaer: markedsføring, markedssjef, kampanje, CRM

16 fototips til digitale markedsførere

Av Elise Hofmo 7. mai 2012 | 4 minutter lesetid

I dette innlegget gir jeg 16 fototips til digitale markedsførere som ønsker å løfte det visuelle inntrykket i sine digitale kanaler.

Les mer >

Temaer: kampanje, tips, foto, bildebehandling

Hva er sosial skanning?

Av Birger Patrick 15. oktober 2010 | 2 minutter lesetid

Smarttelefoner gir økte muligheter for påvirkning i markedskommunikasjon. I denne artikkelen skal vi forsøke å gi et inntrykk av mulighetene i sosial skanning ved hjelp av mobiltelefon.

Les mer >

Temaer: markedsføring, kampanje, tips

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle