Det finnes ingen enkel oppskrift for hvordan du får suksess med Instagram, men det er ingen tvil om at dette er plattformen man burde satse på i dagens digitalisering. Har du tilgang til en kjendis eller en annen berømthet så bruk det for alt det er verdt. De fleste andre må lære reglene og optimalisere etter beste evne. I denne artikkelen deler jeg noen tanker om hva man bør poste for å holde brukeren engasjert og skape interesse og konvertering, samt noen tips på hvordan man bruker feed i forhold til stories.
Les mer ›5 praktiske råd til deg som vil jobbe strategisk med plattformen som vokser mer enn alt annet!
Av Merethe Slensvik Halvorsrød 5. november 2019 | 5 minutter lesetid
Temaer: Instagram
Et nytt år betyr lansering av ny funksjonalitet i de ulike sosiale medier plattformene. Noe blir en gavepakke til oss markedsførere, mens andre ting vil føre til en del prøving og feiling. De største trendene vil allikevel komme som et resultat av ting som ble lansert i 2018, men som enda ikke har tatt helt av.Her er de største trendene på sosiale medier du bør følge med på:
Les mer ›Temaer: sosiale medier, trender, Instagram
Instagram tar opp kampen med YouTube og lanserer IGTV
Av Erlend Førsund 26. juni 2018 | 3 minutter lesetid
Instagram gikk i strupen på YouTube den 20. juni, da CEO Kevin Systrom annonserte at de i anledning å ha passert 1 milliard brukere nå lanserer IGTV (Instagram TV). Den nye appen gir brukere anledning til å lansere egne TV-kanaler med vertikale videoer på opp til 1 times lengde.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, Instagram
Snapchat eller Instagram Stories som del av en inbound-strategi
Av Hanne Sofie Hammer 2. mars 2017 | 6 minutter lesetid
Har du vurdert å ta i bruk Snapchat eller Instagram Stories som markedsføringskanal? Begge kanalene kan fungere til formål som rekruttering, produktmarkedsføring og branding. Men hvordan passer de inn i bedriftens inbound marketing strategi? Det skal vi ta en nærmere titt på her.
Temaer: sosiale medier, inbound marketing, Snapchat, Instagram
Instagram for bedrifter: En introduksjon
Av Ole Martin Kristiansen 26. april 2016 | 5 minutter lesetid
I et mangfold av sosiale kanaler, delingstjenester og fotoapplikasjoner, har Facebook-eide Instagram vokst frem til å bli den mest anerkjente tjenesten for å dele bilder og videoer – små øyeblikk fra hverdagen - via mobilen. Dette innlegget er en introduksjon til Instagram for bedrifter.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, Instagram