En velutformet inbound marketing-strategi er en forutsetning for å nå målene dine. Her tar jeg for meg de viktigste bestanddelene i en strategi, uavhengig av om prosessen utføres internt i selskapet eller i samarbeid med et inbound marketing-byrå.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, inbound markedsføring
Hva slags avkastning/ROI gir inbound marketing?
Av Erlend Førsund 16. februar 2015 | 1 minutter lesetid
Hvilken avkastning kan du forvente ved å implementere inbound marketing?
Svaret avhenger av flere faktorer, men med et solid strategisk forarbeid, profesjonell gjennomføring og riktig teknologi i bunn, er tallenes tale klar: Inbound marketing gir strålende return on investment - ROI.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, ROI, inbound markedsføring
Første rendyrkede inbound marketing-byrå i Oslo
Av Stig Hammer 11. februar 2015 | 1 minutter lesetid
Mye skjer i MarkedsPartner om dagen, men årets to viktigste nyheter er at vi har etablert et nytt kontor i Oslo og at vi har blitt HubSpot-partner.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, inbound markedsføring
Få ting er mer frustrerende for en selger enn å bruke masse tid og overtalelseskraft på en kunde som ikke kjøper. Og som du til slutt innser at var "feil kunde" helt fra starten av.
Ved å bruke bedriftens blogg riktig, kan du redusere antall slike tilfeller, og - enda bedre - øke antall situasjoner hvor "riktig kunde" oppsøker deg nærmest ut av det blå, og er "ferdig overtalt" i det han eller hun henvender seg til salg.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, blogging, inbound markedsføring
Bli funnet på Google med søkemotoroptimalisering (SEO) anno 2015
Av Stig Hammer 6. februar 2015 | 3 minutter lesetid
Syretesten på om du er synlig på Google er å stille følgende spørsmål:
- Dukker du opp på førstesiden av Google når noen søker etter det du tilbyr?
Hvis ikke er du i praksis usynlig. Hele 75 prosent av Google-søk stopper nemlig på førstesiden. Men hvordan kommer du deg dit?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, SEO, søkemotoroptimalisering, inbound markedsføring