Kundelivstidsverdi: Hvordan beregne lønnsomheten av en ny kunde?

Av Tore Berntsen 1. august 2018

Få nøkkeltall er viktigere for deg som leder enn kundelivstidsverdi (KLV). Når du vet hvor lønnsom en kunde er, har du et viktig beslutningsgrunnlag. Med innsikt i KLV kan du segmentere markedet og prioritere markedsførings- og salgsressursene på en mer optimal måte enn uten denne innsikten.

Les mer ›

Temaer: lønnsomhet, kundelivstidsverdi

VIDEO: Digitalisering – Hva må du kunne for å skape lønnsom vekst?

Av Erlend Førsund 11. juli 2018

Er du klar for fremtiden? Ny forskning fra MIT blant 800 selskaper på tvers av bransjer og geografi viser at de som har digitalisert virksomheten sin har 16 prosentpoeng høyere lønnsomhet enn andre i samme bransje. I foredraget sitt på INBOUND-DAGEN 2018, ser Tore Berntsen på temaet fra et ledelsesperspektiv.

Les mer ›

Temaer: digitalisering, lønnsomhet

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen