Da MarkedsPartner gikk «all in» på inbound marketing og salg i 2014, begynte vi på en vekstreise vi aldri har angret på. I denne artikkelen deler jeg litt om hvilke resultater det har gitt oss, hva vi gjorde riktig, og hva vi gjorde galt.
Temaer: inbound marketing, innholdsstrategi, inbound sales
Som salgs- og markedssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig at jeg kan jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte salgskvalifiserte leads. Deres digitale adferd har lagt igjen spor som gir meg gode indikasjoner på dette. Salg har aldri vært enklere, men det har ikke alltid vært slik. I dette innlegget deler jeg min reise fra jeg startet som selger i 1989 frem til i dag.
Temaer: salgsledelse, inbound sales, digitalisering av kundereisen
De tradisjonelle salgsmetodene fungerer ikke lenger. I en økende digitalisert hverdag, befinner de potensielle kundene dine seg på helt andre arenaer enn de gjorde tidligere. Skal du klare å kapre nye kunder, er du nødt til å endre taktikk. Du må tenke inbound sales.
Temaer: salg, CRM, salgsprosess, inbound sales, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen, salgsprosesser