Nå som året er på hell er tiden kommet for refleksjon og tilbakeblikk på året som har gått. Det er nettopp det jeg har gjort med blogginnleggene vi har publisert det siste året - tatt et tilbakeblikk. Hvilke blogginnlegg har vært mest populære og engasjert mest? Her finner du mye godt lesestoff som kan komme til nytte i en rolig romjulstid, eller på nyåret når du er tilbake i kontorstolen.
1. Tips og råd for et strategisk bakgrunnsbilde i Microsoft Teams
Etter pandemi og påbud om hjemmekontor er det kanskje ikke rart at dette ble vårt mest leste innlegg i 2021. I dette blogginnlegget forteller vår digitale designer Lise Lippert om hvordan din bedrift kan bruke sin egen digitale bakgrunn i Microsoft Teams. Dette tar kort tid og løfter helhetsinntrykket. I innlegget får du Lise sine beste tips til hvordan du bør gå fram for å optimalisere videomøtene dine.
2. Sjekkliste: Slik lager du en PowerPoint-mal tilpasset din bedrift
På sølvplasseringen finner vi en sjekkliste på hvordan du kan lage en PowerPoint-mal tilpasset din bedrift. I blogginnlegget kommer fagleder for brukeropplevelse og design, Elise Hofmo, med 5 tips til en bedre presentasjon og 10 konkrete trinn for hvordan du går frem. I innlegget kan du også laste ned en gratis PowerPoint-mal.
3. 7 idéer til smart e-postmarkedsføring
Et av de desidert mest populære temaene på bloggen vår i 2021 er e-postmarkedsføring! På tredjeplass finner vi innlegget 7 idéer til smart e-postmarkedsføring skrevet av prosjektleder og testansvarlig Per Raknes. Per begynner innlegget sitt med å fortelle om en ny undersøkelse som viser at e-post fremdeles er en populær kanal for kommunikasjon fra bedrifter. Han kommer deretter med 7 tips til smart bruk av e-post i markedsføringsøyemed.
4. Blir Clubhouse det neste store sosiale mediet?
I starten av året eksploderte det sosiale mediet Club House. Vi oss slang seg på trenden og skrev et innlegg om det nye fenomenet. I blogginnlegget står det blant annet at fordi ingen ting tas opp, kan det å være på Clubhouse nesten føles som å delta på et Teams-møte uten kamera påskrudd. Innlegget ble et av våre mest leste i 2021, men Clubhouse ble kanskje aldri det helt store?
5.10 ofte stilte spørsmål om digital markedsføring
Halvveis på lista finner vi innlegget 10 ofte stilte spørsmål om digital markedsføring. I innlegget svarer vi på det folk ofte lurer på om digital markedsføring. I teksten får du blant annet svar på hvor mye det koster, hvordan effekten kan måles, om man bør sende ut nyhetsbrev og hvor effektivt det egentlig er å blogge.
6. Nyhetsbrev på e-post er svært effektiv – HVIS du gjør det riktig
På sjetteplassen er vi tilbake i e-postverden og denne gangen handler det om nyhetsbrev. I innlegget kommer vi med våre beste tips for å lykkes med nyhetsbrev på e-post. Det står blant annet at e-postmarkedsføring er en kostnadseffektiv måte å nå ut til et stort antall mottakere og at nyhetsbrev virker veldig bra over tid – HVIS du gjør det riktig.
7. Kundereisedagen 2021
I april 2021 arrangerte vi for 7. året på rad kundereisedagen. Kundereisedagen er en heldagskonferanse for ledere, markedsførere og selgere som ønsker faglig påfyll og praktiske eksempler på verktøy og metoder som sikrer bedre kundereiser. 2021 ble året vi slo alle rekorder og hadde over 1900 påmeldte. I dette innlegget ga vi en oppsummering til alle som ikke kunne være med på dagen. Hvis du har gått glipp av det anbefaler jeg å lese innlegget eller se opptaket fra dagen her.
8. 3 tips til intern e-postsignatur
Tredje innlegget på topp 10 med e-post-tema! I innlegget får du 3 tips til hvordan du kan lage en smart e-postsignatur. Det står blant annet at det viktigste du gjør er å skape en felles forståelse hos dine ansatte om hvor viktig e-postsignaturen kan være for bedriften. Den kan være med på å skape et helhetlig inntrykk av både bedriften og de som jobber der.
9. 5 ideer til e-poster i kundeoppfølgingsprosessen
E-post is king! I dette innlegget får du fem typer e-poster som kan hjelpe deg i kundeoppfølgingsprosessen. Det står i innlegget: tar du med disse fem typene e-poster i markedsføringsstrategien din, har du garantert færre engangskjøpere i fremtiden. Det er viktig å huske på at kundeopplevelsen skal være enkel og intuitiv for kundens oppfatning. Kundeopplevelsen er ikke begrenset til spesifikke kanaler for interaksjon og er ikke en engangsgreie.
10. Hvilke sosiale medier burde din bedrift være på i 2022?
Sist, men ikke minst! Et innlegg om hvilke sosiale medier din bedrift burde være på i 2022. Ipsos sin analyse av nordmenns SoMe-bruk i tredje kvartal av 2021 er bakgrunn for blogginnlegget. Både Facebook, Instagram, Snapchat og TikTok blir nevnt, men det er mange faktorer som avgjør hvilke sosiale medier du bør satse på. Les innlegget og gjør det klar for å bli en superstjerne på sosiale medier i 2022!