Hva er lead scoring?

Av Roxanna Karlsen 18. juli 2023 | 7 minutter lesetid

Hvor raskt du kontakter et lead er direkte knyttet til sannsynligheten for salg. Men hvordan vet du hvilke leads du skal kontakte først? Løsningen kan være lead scoring – verktøyet som setter en poengscore på hvert lead i CRM-systemet ditt ut fra hvor interesserte de er i deg, og hvor interessante de er for deg.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, lead nurturing, lead scoring

Hva er Lead Nurturing og hvordan komme i gang?

Av Helene Zeylon 23. august 2022 | 4 minutter lesetid

Leadsene du har i CRM-systemet ditt er der av en grunn. Som du sikkert vet er et lead en person som har vist en eller annen form for interesse i dine produkter eller tjenester. De er en potensiell kunde og de stoler på at du kan hjelpe dem å løse et problem eller dekke et behov.

Det betyr at du har masse folk som har vist interesse for produktene dine i databasen, men hvordan få dem til å ta det neste steget og faktisk kjøpe noe eller kontakte deg? Der er her Lead Nurturing kommer inn.

Les mer ›

Temaer: marketing automation, lead nurturing, HubSpot CRM

VIDEO: Slik doblet HubSpot antall salgsmøter med smart lead nurturing

Av Erlend Førsund 31. juli 2018 | 7 minutter lesetid

 

Ved å ta i bruk ny marketing-teknologi og sofistikert lead nurturing doblet HubSpot antall salgsmøter. I dette innlegget, basert på Éadaoin Murphys foredrag på Inbound-dagen 2018, får du se og høre hvordan de gjorde dette.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, leadsgenerering, lead nurturing

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle