Blogginnlegg om inbound marketing (6)
Optimalisering av fortiden: Taktikken ingen snakker om
Fra en tidlig alder lærer vi at fortid er fortid og at vi er nødt til å akseptere og lære av de feilene vi har gjort, for det eneste vi kan endre på er fremtiden.
5 feller du bør unngå når du definerer personas
Å utvikle personas er en viktig del av det å etablere en vellykket inbound marketing-strategi. Disse kan hjelpe deg bedre å forstå dine nåværende og potensielle kunder, hva deres utfordringer er, hva slags informasjon de trenger, og hvordan du kan ...
Hvorfor er inbound markedsføring så utfordrende?
Digitaliseringen de siste årene har endret kjøpsatferden vår radikalt. Åtte av ti kjøpsprosesser starter på Google, noe som gjør at du må bedre synligheten din på internett. Måten folk gjør kjøpsbeslutninger på har endret seg. Dette gjelder alt fra ...
To BI-studenters erfaringer med Inbound Marketing-Dagen 2017
Onsdag 15. mars hadde vi gleden av å delta på Inbound Marketing-Dagen 2017 i regi av MarkedsPartner. Som markedsføringsstudenter ved Handelshøyskolen BI var vi så heldige å få delta på arrangementet, opprinnelig ment for toppledere, markeds- og ...
Hvordan rekruttere talenter i et inbound rammeverk?
Kampen om de beste jobbkandidatene er hard. Har du en god strategi for å tiltrekke deg de beste kandidatene? I en tid hvor det å sikre seg de beste personene blir stadig vanskeligere, vil jeg i dette innlegget vise deg hvorfor inbound rekruttering ...
Snapchat eller Instagram Stories som del av en inbound-strategi
Har du vurdert å ta i bruk Snapchat eller Instagram Stories som markedsføringskanal? Begge kanalene kan fungere til formål som rekruttering, produktmarkedsføring og branding. Men hvordan passer de inn i bedriftens inbound marketing strategi? Det ...
Vi knuser 3 myter om Google AdWords
Annonsering på Google er ikke noe for oss som driver med inbound marketing, tenker du kanskje? Kort oppsummert er Google AdWords en kostnadseffektiv måte å øke trafikken inn til nettstedet ditt. Bryter vi det ned til det helt fundamentale, handler ...
28 Inbound marketing-begreper du må kunne
Inbound marketing har kommet for å bli. Ikke helt overraskende ser det ut til at markedsføringsmetoden som hjelper potensielle kunder - i stedet for å forstyrre dem - slår godt an! Med inbound marketing har det også kommet flere nye begreper som ...
Kjenner du til din bedrifts markedsstrategi? Ta inbound marketing i Norge-undersøkelsen!
Måten norske bedrifter markedsfører seg og selger på er under konstant endring. Taktikker og tiltak som funket for kun få år siden, gir ikke lenger de samme resultatene. Stadig større kakebiter av markeds- og salgsbudsjettene bevilges til digitale ...
7 viktige erfaringer med implementering av marketing automation
Har du anskaffet en marketing automation-løsning og kjenner iveren etter å realisere den nye strategien? For ja, du MÅ ha etablert en strategi før du kjører i gang!
Hva er inbound marketing workflows?
Du har kommet igang med inbound marketing og har allerede begynt å se effektene av denne leadsgenererende maskinen. Kontaktbasen din vokser, og det samme gjør mengden data om kontaktene og deres atferd. Hvordan kan du få mest mulig nytte av dette ...