Slik bruker du AI for bedre kampanjeresultater med Meta Advantage+ Audience

Tre mennesker som sitter rundt et bord

AI (kunstig intelligens) er et av de heteste temaene om dagen, og mange ser etter måter AI kan effektivisere arbeidsdagen på. Meta har lansert flere AI-drevne produkter, inkludert Advantage+ Audience, Advantage+ Shopping Campaigns og Advantage+ Creative. Felles for disse er løftet om å forbedre kampanjeresultatene dine betydelig.

Hva er Advantage+ Audience?

I dette blogginnlegget skal vi se nærmere på Advantage Audience+, som er Meta sitt nyeste verktøy for å forbedre rekkevidden og målgruppen din ved hjelp av AI. Ifølge Meta kan dette verktøyet øke rekkevidden med opptil fem ganger sammenlignet med tradisjonelle målgrupper.

Hvordan fungerer Advantage+ Audience?

Meta sin AI-data kombinerer en rekke informasjonskilder for å identifisere den ideelle målgruppen for kampanjene dine. Denne informasjonen inkluderer:

  • Pixel-data
  • Data fra tidligere konverteringer
  • Samhandlinger med tidligere annonser.

I tillegg til denne dataen, kan du spesifisere detaljer om målgruppen din, som alder, lokasjon, bransjer og ekskludere visse grupper hvis ønskelig. Disse detaljene vil bli prioritert av Meta når målgruppen bygges opp.

Der du tidligere ville ha begrenset innsikten og dermed redusert målgruppene, vil du med Advantage+ Audience kunne utvide målgruppen din samtidig som den blir mer presis.

Les også: Hva er egentlig CAPI og hvorfor bør du bry deg?

Når bør du bruke Advantage+ Audience?

Advantage+ Audience er ideelt for deg som ønsker å utforske AI samtidig som du benytter deg av kjente metoder fra Meta Audience. Meta anbefaler bruk av Advantage+ Audience for alle kampanjetyper, med unntak av retargeting. Uansett anbefales det alltid å A/B teste for å sikre de beste resultatene.

Våre erfaringer med Advantage+ Audience

Vi har sett betydelige forbedringer i våre kampanjeresultater ved bruk av Advantage+ Audience kombinert med spesifikke målgruppespesifikasjoner. Tidligere har vi brukt de originale målgruppealternativene fra Meta, men med Advantage+ Audience har vi nådd nye høyder i kampanjeeffektivitet.

Advantage Audience+ er et effektivt verktøy for å nå et bredere publikum. Samtidig er det viktig å overvåke kvaliteten på målgruppen og eventuelle leads når du benytter deg av Advantage Audience+. Vi har erfart at klikk- og lead-prisene kan være lave, men at kvaliteten også er varierende. I noen tilfeller har målgruppen vært relevant og av høy kvalitet, mens i andre tilfeller har Meta gått for bredt, noe som har resultert i mindre relevante målgrupper.

Ved å kombinere Advantage Audience+ med egne spesifikasjoner og ekskluderinger i målgruppen, oppnår du bedre kontroll.

Les også: LinkedIn Conversation Ads: kostnadseffektiv og personlig annonsering

Slik kommer du i gang

Sett klare mål: Definer hva du ønsker å oppnå med kampanjen din.

Bruk tilgjengelige data: Dra nytte av Pixel-data og tidligere konverteringsdata.

Spesifiser målgruppen din: Legg inn detaljert informasjon om ønsket målgruppe, i tillegg til å benytte deg av Advantage Audience+

A/B test: Gjennomfør A/B testing for å finne ut hva som fungerer best.

Meta's Advantage+ Audience gir deg verktøyene du trenger for å optimalisere kampanjene dine med AI. Utforsk mulighetene og se hvordan AI kan transformere din markedsføringsstrategi.

 

 

Temaer:

annonsering AI
Hannah Freberg's photo

Av: Hannah Freberg

Hannah er leder for performance-avdelingen i Markedspartner. Hennes viktigste oppgave er å hjelpe kunder med å lykkes med annonsering på sosiale medier og Google. Hun har bred erfaring med annonsering både på Facebook, LinkedIn og Instagram.