Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. I fjor ble mange bedrifter tvangs-digitalisert over natta. Vi har gjort erfaringer og fremskritt som ellers ville tatt 10-15 år. Med det som utgangspunkt har jeg løftet frem fire trender jeg tror vil stjele nattesøvnen fra mang en markedssjef.
Temaer: markedsføring, content marketing, ROI, innholdsmarkedsføring, marketing automation, teknologi, kundereiser
Marketing automation basert på atferdsdata og transaksjonsdata
Av Anders Sollie Hoff 14. januar 2021
Marketing automation er langt mer enn automatiserte e-postutsendelser til kunder og registrerte kontakter. Ved å aktivt benytte data som sier noe om dine registrerte kontakters atferd, kan bedriften automatisere utallige markeds-, salgs- og kundeoppfølgingsprosesser. Selvsagt for å spare tid og ressurser, men også for å sikre at dataen dere henter inn faktisk digitaliserer disse prosessene – i sanntid. Så, hvordan ser marketing automation basert på atferdsdata ut i praksis?
Temaer: marketing automation, workflows, arbeidsflyt, adferdsdata