Jeg har jobbet med salg og markedsføring stort sett hele mitt voksne liv. Det har ofte vært fokus på å fortelle om hvor unike og fantastiske produktene og tjenestene jeg skal selge er – istedenfor å høre på behovet til den som faktisk skal kjøpe. Det tok meg lang tid lang å bli bevisst en ganske enkel, men utrolig kraftfull metode for bedre nå frem med salgs- og markedsføringsbudskap. I dette blogginnlegget skal vi ta en nærmere titt på denne metoden.
Hva er egentlig forskjellen på kundens kjøpsprosess og din egen salgsprosess?
Av Lars Hansen 11. november 2021
Temaer: salgsprosess, kjøpsprosess, Markedsføring 2021
Hvert år, rundt årets skumleste måned – oktober – arrangerer vi en digital konferanse for ledere, markedsførere og selgere. Har du husket å melde deg på i år?
Temaer: søkemotoroptimalisering, Markedsføring 2021, Digital konferanse 2021, Bærekraft
At vi skulle få nesten 2000 påmeldte til årets digitale heldagskonferanse "Tilbake til en ny hverdag" kunne vi ikke forutse. Vi drømte om det. Vi jobbet hardt for det. Og vi planla og målrettet arrangementet med hodet såvel som med hjertet. Og med et rikt utvalg av Norges fremste fageksperter (samt én amerikaner og ei ire) innen markedsføring, salg og kundereiser på programmet, rant påmeldingene inn. Med livestreaming fra studioet vårt på Grålum, full fart i chatten (696 meldinger for å være eksakt) og 12 vidt forskjellige innslag, var det mye fagstoff og nyttig innsikt å ta med seg, fra morgen til ettermiddag.
Temaer: kundereise, account-based marketing, abm, abm og inbound, Markedsføring 2021, Salg 2021, Facebook 2021, Kundereiser 2021, Instagram 2021