Fra en markedssjef til en annen: 5 tips for å holde deg oppdatert

Av Linda Harlem 25. mars 2021

En kontinuerlig endring innen teknologi, markedsføringskanaler og forbrukeradferd setter nye krav til kompetansen til deg som jobber med markedsføring og salg. Trendene setter krav til økt profesjonalitet i rollen vår som markedssjef og gir oss et svimlende utvalg av muligheter i markedet. Til tider kan det være vanskelig å holde seg oppdatert i markedet som ellers vokser som ugress, og det kan være utfordrende å tilfredsstille kravene fra salgssjefen som henger på deg som nykokt spagetti på veggen. Men våkne markedsansvarlige tar likevel initiativ, reduserer trusler og utnytter mulighetene som finnes der ute. 

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, digital markedsføring, digital markedsstrategi, justere markedsplanen

STEG FOR STEG: Hvordan endre en markedsplan

Av Kristofer Anker 9. juli 2020

Enhver markedsplan bør være et levende dokument som kan justeres kontinuerlig. Markedet kan plutselig endre seg, og både store og små situasjoner kan gjøre at deler av den originale markedsplanen må utgå. Det betyr ikke at du nødvendigvis må endre hele markedsplanen, med nye KPI-er og utskifting av langsiktige mål for bedriften. Men metoden for å nå disse målene, den bør du absolutt justere. 

Les mer ›

Temaer: markedsplan, Ny markedsplan, endre markedsplanen, justere markedsplanen, markedsplanlegging i krisetider

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen