HubSpot-nyheter januar 2021

HubSpot Norge nyheter

Hva er nytt fra

#1: VIDEO-MODUL FOR E-POSTER

Ved hjelp av denne modulen kan du legge til videoer i e-posten din og tilpasse videoformatet for en skreddersydd merkevareopplevelse. Og det med en enkel drag-and-drop-funksjon. Like intuitivt som oppsett av e-spoter alltid har vært i HubSpot.

I innholdsredigereren vil du se en videomodul oppført ved siden av de øvrige modulene, under "Add"-fanen. Dra og slipp denne modulen i e-posten din.

Bruk venstre panel til å velge hvilken type video du vil legge inn i e-posten. Du kan velge en video fra filverktøyet, sette inn en video-URL eller skrive inn en embedded kode. Avhengig av hvilken type video du bruker, kan du tilpasse frontbildet, samt farge på både avspilleren og knappene. HubSpot Video-kunder får i tillegg mulighet til å legge til skjemaer og CTA-er.

I og med at e-posttjenester ikke støtter avspilling av video, vil denne modulen automatisk plassere et miniatyrbilde i e-posten som du sender til kontaktene dine. Når de klikker på bilde åpnes miniatyrbildet til en landingsside hvor videoen spilles av.

Videomodulen er tilgjengelig for alle HubSpot-brukere. Alle kan plassere video i en e-post ved å bruke URL-er eller legge inn embeddingkode.

Men; det er bare kunder med HubSpot Video (Som følger med Marketing Hub Pro & Enterprise, CMS Hub Pro & Enterprise og Service Hub Pro & Enterprise) som kan bruke egne videofiler som hostes av HubSpot.

#2: 50+ NYE THEMES

Themes inneholder de malene, modulene og øvrige elementer som trengs for å lage nettsteder eller landingssider med et sammenhengende design. De er satt sammen for å at du skal kunne bygge og tilpasse nettsider med drag-and-dropp-funksjoner og visuelle designverktøy. Ved å tilby et bredt utvalg av themes, i ulike prissjikter, gjør HubSpot det mulig å lage kraftig og vakkert digitalt innhold – uten å kunne et fnugg om koding – som gleder kundene dine.

Nå ligger det en hel haug med nye themes, klare til bruk, inne på HubSpot Asset Marketplace. HubSpot utfordret nemlig utviklere fra hele verden til å lage potente themes for HubSpot brukere. Det resulterte i over femti prisbelønte themes, som nå er tilgjengelige for nedlasting og for kjøp.

Med mer enn 15 gratis themes og 50 til salg, kan du finne noe som passer dine spesifikke krav og budsjett.

Marketing Hub Professional & Enterprise-kunder kan bruke de til å bygge nye landingsider, mens CMS Hub Professional & Enterprise-kunder kan bruke dem til å bygge ut hele nettsteder.

#3: FLERSPRÅKLIG KUNNSKAPSBASE (KNOWLEDGE BASE)

HubSpots funksjon for Knowledgebase gjør det enkelt å sette opp en kunnskapsbase på nettsiden din som forenkler dine kunders møte med kundeservice. Nå er Knowledgebase også enkel å sette opp med samme innhold, på forskjellige språk. Med flerspråklige kunnskapsbaserte artikler kan kundene dine lettere få den hjelpen de trenger, på språkene som bedriften din støtter.

Før denne oppdateringen kunne kunnskapsbasen bare håndtere artikler på ett språk. Nå støtter kunnskapsbaseverktøyet 25 språk gjennom en flerspråklig funksjon som inkluderer en språkbryter og 'hreflang alternate'-koder for flerspråklige artikler, slik at søkemotoren er i stand til å gjenkjenne hver av språkvariantene dine.

Hvordan virker det?
Legg til språkene du vil bruke i kunnskapsbasen din i Knowledge Base Settings (Settings >> Service >> Knowledge Base). Språkvalg vises så for samtlige Knowledge Base-artikler.

multi language flerspråklig hubspot knowledgebase

Oversett deretter dine Knowledge Base-maler ved å navigere til Service >> Knowledge Base >> Customize template. Redigeringsalternativet finner du i "Content"-fanen til venstre.

Merk: HubSpot oversetter ikke innholdet ditt automatisk.

For fullstendige instruksjoner, les gjerne denne kunnskapsartikkelen.
Dette er nå tilgjengelig for alle Service Hub Professional- og Enterprise-brukere.

ta-kontakt-med-lars

Temaer:

HubSpot Nyheter
Siri Enoksen's photo

Av: Siri Enoksen

Siri jobbet tidligere som digitalmarkedsfører i Markedspartner. Siri er utdannet ved Høgskolen i Østfold hvor hun har en bachelor i internasjonal kommunikasjon. Siri har også studert ett år ved Queensland University of Technology, hvor hun tok fag innen markedsføring, visuell kommunikasjon og PR.