Den største nyheten fra HubSpot i juni er at den AI-baserte innholdsassistenten er gratis tilgjengelig for alle - og, ja: Den fungerer på norsk! I tillegg har det som vanlig kommet mange store og små nyheter du bør få med deg.
HubSpot sin AI-baserte innholdsassistent, content assistant, er nå gratis tilgjengelig for alle som bruker HubSpot. Content assistant er tilgjengelig i Sales hub, Marketing hub og Service hub, og kan hjelpe deg med å skrive tekster, omformulere tekster, lage titler, e-poster, poster til sosiale medier og mye annet.
Du finner content assistant som et lyn-symbol på mange av de stedene du genererer innhold, som i eksempelet nedenfor fra Meta Description i denne bloggposten:
Her kan du se hvordan content assistant fungerer i Sales Hub (video på engelsk).
Nytt arbeidsområde for prospektering
En annen stor nyhet fra HubSpot, er et nytt arbeidsområde for prospektering (Prospecting Workspace).
Dette arbeidsområdet gir selgerne full oversikt over sine prospekteringsaktiviteter, timeplaner og salgsaktiviteter. Ved å bruke Prospecting Workspace kan du organisere og prioritere oppgaver, holde oversikt over møteplaner og sikre at ingen salgsaktiviteter går tapt.
Her gir Kyle Jepson i HubSpot en introduksjon til Prospecting Workspace:
Det nye CTA-verktøyet er nå standard
Du har kanskje lagt merke til at det gamle CTA-verktøyet i Marketing hub har nå blitt merket som legacy (utdatert). Det betyr at hvis du ikke allerede er i gang, så bør du nå starte med å lage CTA-er i det nye CTA-verktøyet.
Det helt nye og oppdaterte CTA-verktøyet gir deg mer fleksibilitet til å skape engasjerende og konverterende calls to action med mer pålitelig og konsistent sporing, og ikke bare enkle knapper. Du kan nå lage ulike typer CTA-er ulike dine ulike behov, uten hjelp fra en utvikler eller designer. Dra-og-slipp-funksjonen gir deg fleksibilitet til å tilpasse CTA-er slik at de er engasjerende og harmonerer med resten av nettstedet ditt. I motsetning til den utdaterte CTA-appen, lar de nye CTA deg lage innebygde bannere som inkluderer bilde, tekst eller skjema (tidligere kunne dette bare oppnås ved å laste opp et bilde av et banner).
Les mer om det nye CTA-verktøyet hos HubSpot.
Flere nyheter fra HubSpot den siste måneden
(Linkene til videoer med mer informasjon er på engelsk)
- Ny property for sammenslåtte record-ID-er. Se video på LinkedIn.
- Du kan nå kopiere hendelser (actions) fra en workflow til en annen. Se video på LinkedIn.
- Du kan nå håndtere markedsføringseposter fra mobilappen. Se video på LinkedIn.
- Mange nyheter i goals. Se video på LinkedIn.
- Workflows kan nå sette forfallsdato på oppgaver (tasks) basert på arbeidsdager. Se video på LinkedIn.
- Nå kan du bruke tidligere importerte filer som maler for fremtidige importer. Se video på LinkedIn.
- Playbooks fungerer nå på custom objects, og notater støtter nå rik tekst og snippets. Anbefalingsfunksjonen er ute av beta. Se video på LinkedIn.
- Du kan nå kreve bestemte linjeelementer ved avtaleopprettelse! (Og du kan også klone linjeelementer i avtaler!) Se video på LinkedIn.
- Sequences lar deg nå kontrollere e-posttråder for individuelle meldinger og inkludere personaliseringstokens i oppgaver. Se video på LinkedIn.
- Beregnings-properties har fått en betydelig oppgradering. Se video på LinkedIn.
- Brukerrettigheter er nå mye tydeligere og enklere å forstå. Se video på LinkedIn.
- Kunde-reise rapportene inkluderer nå avtalestadier og møter. Se video på LinkedIn.
- Noen nye sikkerhetsoppdateringer. Se video på LinkedIn.
- Nå har du muligheten til å lage spillelister av lydopptak av samtaler til opplæring. Se video på LinkedIn.
- Deal-tagger er nå properties (Fungerer også for tickets). Se video på LinkedIn.