Viktigste HubSpot-nyheter i mai

hva er nytt fra hubspot?

Et nytt verktøy for godkjennelse av markedsøringse-poster, nye muligheter for å bruke tilknyttede data i workflows og nye CMS-maler er bare noen av HubSpot-nyhetene i mai.    

Hver måned lanserer HubSpot små og store nyheter i sin programvare. Her har vi oppsummert noen av nyhetene som ble lansert i mai 2023.  

Meld deg på nyhetsbrev fra HubSpotbloggen.no her >

Marketing-Hub: Godkjennelse for å sende markedsføringseposter  

Har dere behov for at en eller flere personer godkjenner e-poster før de sendes ut til kunder? Nå har HubSpot lansert en funksjon som løser dette veldig smertefritt. I stedet for å sende eposter frem og tilbake, kan markedsførere nå etterspørre godkjennelse på ett sted før de sender ut e-post fra HubSpot. Funksjonen, som heter Approvals, kan aktiveres under settings->marketing->email.  

Samtidig har HubSpot lansert en betaversjon av samme mulighet for godkjennelse av landingssider, websider og bloggposter. Siden dette er i beta, må det aktivt skrus på.  

Les mer om Approvals hos HubSpot (på engelsk) 

Survice-Hub: Sett grense for antall chatsamtaler som blir tildelt 

Administratorer i HubSpot kan nå sette en grense for hvor mange chat-samtaler en kundeservicemedarbeider eller selger mottar samtidig. På den måten kan du hindre at ansatte får tildelt flere chat-samtaler enn de har kapasitet til å håndtere samtidig.  

Hvis du for eksempel setter grensen til 3, vil HubSpot hindre at den fjerde samtalen settes til en kundekonsulent eller selger som ikke har kapasitet.  

Operations-Hub: Datapanel med tilknyttede data i arbeidsflyter 

Med det nye datapanelet i workflows, kan du få tilgang til langt mer CRM-data til bruk i workflow-hendelser. Nyheten gjør det mulig å bruke data tilknyttet CRM-objekter direkte, som for eksempel tilknyttede møter i meldinger.  

Denne funksjonen er foreløpig i beta, som betyr at du må aktivt må skru den på dersom du ønsker det.   

CMS-Hub: Nye maler for markedsførere 

Websites Themes & Templates har nå fått en helt ny samling maler, spesielt laget for markedsførere. Med flere sidemaler, designvalg og brukervennlige layouts, blir det enda enklere å publisere engasjerernde innhold raskere.  

Malene er laget spesielt med tanke på SEO, som gjør det enkelt å bygge søkemotoroptimaliserte nettsider i HubSpot.  

Noen flere nyheter fra HubSpot i mai:  

1. WhatsApp-modul

2. Ny QuickBooks Online-integrasjon, laget av Data Sync

3. Tabeller over record-forbindelser: Søk, hurtigfiltre og paginering 

4. Mulighet til å lage flere betalingslinker 

5. Automatisering av annonser i Starter 

6. Mulighet til å klone linjeelementer 

7. Granulerte custom object-tillatelser  

8. Endre en brukers profilnavn og avatar når du logger inn som en annen bruker 

9. Skjema + forhåndsvisningseditor for HubDB-rader 

10. Målbaserte arbeidsflyter 

11. Introduksjon av ukentlige og tilpassede målvarigheter 

12. Redesign av aktivitetsoppretter-knappen

13. Tilpassede mål for tilpassede objekter

14. Forbedret detaljpanel for arbeidsflytproblemer med påminnelser

15. Endre abonnementer med HubSpot-betalinger

16. Betalingsinntektsrapporteringsdashboard

17. Oppdatert redigeringstillatelser-modul

18. Tilpassede unike ID-er for selskaper ved import 

Få e-post om tips og triks rundt HubSpot:  Abonner på Hubspotbloggen.no

 

Knut Arild Vold's photo

Av: Knut Arild Vold

Knut Arild har vært markedssjef i Markedspartner siden 2022. Før han kom til Markedspartner jobbet han med innhold og markedsføring i ulike roller i HR-tech-selskapet Simployer. Knut Arild har også bakgrunn som journalist i NRK, Radio Norge og Egmont.