Annonsér kommende innhold på LinkedIn for økt konverteringsrate

 

Tid: lesetid 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5vanskelighetsgrad

Jeg vil her vise deg en oppskrift på hvordan du kan utnytte effekten ved å forberede følgerne dine på kommende innhold. Du kan gjøre dette i hvilken som helst kanal, men jeg vil her vise deg hvordan du kan gjøre det på LinkedIn.

Tekniske forberedelser

Du må ha klart kommende innhold og en konto på LinkedIn.

Slik går du frem

Moz gjennomførte en studie som viste at de mest verdifulle kundene var de som hadde vært innom sidene deres minst 8 ganger før de konverterte. Videre viser «Mere exposure effect» at vi har en tendens til å like ting vi kjenner til. Flere eksponeringer øker sannsynligheten for at vi utvikler positive følelser.

Ved å annonsère og gjøre følgerne dine på LinkedIn kjent med kommende innhold, kan du derfor øke sannsynligheten for at de vil like og laste det ned. Dette vil også være en viktig faktor for å bygge tillit til deg og ditt firma. Men husk, det er like viktig å unngå overeksponering som det er å eksponere.

Konkrete ideer for å få best mulig utbytte

  • Vær genuin og ekte: Ikke bare legg ut informasjon om kommende innhold for å øke eksponering. Ikke gjør dette for alt det nye innholdet du har kommende heller. Det vil bare svekke troverdigheten din når du gjør det for mange ganger.

  • Legg ut teasere: Trekk ut viktige punkter eller lag et sammendrag av innholdet som har verdi for den besøkende. Frist dem til å glede seg til det nye innholdet kommer.

  • Engasjer følgerne dine: Be følgerne dine om tips til ditt nye innhold. Forklar kort hva innholdet dreier seg om og be om innspill til nye innfallsvinkler, andre temaer som bør tas opp og lignende. Be også om innspill til innhold du skal produsere som dine følgere vil ha nytte av. Hva trenger de hjelp til? Ved å få de engasjert og til å investere av tiden sin øker du også sannsynligheten for at de vil lese innholdet når det kommer.

  • Gi dem tilbud om å være de første som får tilgang: Få dem til å føle seg spesielle ved å gi dem eksklusiv tilgang før alle andre.

  • Legg ved et bilde som vekker interesse og som er relevant: Bildet er det første følgerne dine ser. Publiserer du et vanlig innlegg uten link, vil du ikke få en overskrift på innlegget. Bruk derfor et oppmerksomhetsskapende bilde for å trigge interesse og nysgjerrighet. Det bør også si noe om hva de kan forvente seg når innholdet endelig blir tilgjengelig.

  • Publiser innlegget ditt etter beste tidspunktene for å publisere på LinkedIn: De beste tidene å publisere på LinkedIn er i arbeidstiden: 07:30-08:30, 12:00 og 17:00-18:00 på tirsdager, onsdager og torsdager, samt 10:00-11:00 på tirsdager.

Eksempel på konkret anvendelse

Vår salgssjef, Lars Hansen, forberedte sine følgere på LinkedIn om en kommende e-bok han var i ferd med å ferdigstille. De interesserte fikk link til e-boken ved å skrive ”JA TAKK” i kommentarfeltet og ved å knytte forbindelse med Lars på LinkedIn.

Lars_Hansen_LinkedIn.png

Detaljert fremgangsmåte

Du kan skrive innlegget på din egen eller din bedrifts LinkedIn:

  1. For å dele ideene dine fra din egen side, følg denne fremgangsmåten: Sharing Ideas, Questions, Articles, and Links

  2. For å dele ideene dine fra din bedrifts side, følg denne fremgangsmåten: Posting an Update on Your Company Page

Kilder

https://moz.com/blog/5-ways-to-prime-the-social-pump
http://www.socialmediaexaminer.com/promote-your-content-social-media-content-plan/

Relatert innhold

Digital markedsføring i egne kanaler gir rentes rente

 

Last ned gratis e-bok Hvordan lykkes med content marketing

Nadia C. Aurdal's photo

Av: Nadia C. Aurdal

Nadia jobbet tidligere som Senior Inbound Marketing-konsulent i Markedspartner. Hun jobber nå som Digital Marketing Specialist i Arundo Analytics.