Øk rekkevidden på innholdet ditt med «Klikk for å tvitre»-linker

shutterstock_294503453.jpg

 

Tid: lesetid 10 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5vanskelighetsgrad

Ønsker du at leserne av bloggen din skal kunne dele blogginnleggene dine på Twitter-kontoene sine? Med denne enkle oppskriften på delingsknapper i løpende tekst, gjør du det mulig.

Tekniske forberedelser

Du må ha en ferdig artikkel eller blogginnlegg med et sitat du ønsker å fremheve.

Konkrete ideer for å få best mulig utbytte

  • Sitatet du ønsker å fremheve må være innenfor Twitters grense på maks 140 tegn.
  • Inkluder linken til artikkelen eller blogginnlegget hvor sitatet er skrevet, slik at du trekker trafikken dit. Du må forkorte linken ved for eksempel å bruke Bitly eller HubSpot før du lager tweeten.

Eksempel på konkret anvendelse

Følgende eksempel fra et blogginnlegg viser deg hvordan det ser ut:

Variant 1:

Variant 1-1.png

Variant 2:

Variant 2-1.png

Ved å klikke på fuglen eller tekst-linken sendes brukeren til en ferdig komponert tweet som den under.

Variant 3-1.png

Brukeren har også mulighet til å gjøre egne endringer på tweeten. Linken til sist i tweeten sender deg tilbake til blogginnlegget hvor sitatet er skrevet.

Detaljert fremgangsmåte

  1. Gå til Click to Tweet.
  2. Skriv inn sitatet du ønsker skal tvitres. Husk å inkludere den forkortede linken til artikkelen eller blogginnlegget ditt, ref. tipset i Konkrete ideer for å få best mulig utbytte.
    create basic link 1.png
  3. Når tweeten din er klar, trykker du på Generate New Link.
  4. Kopier linken fra «Basic Link Created».
    Basic link created 1.png
  5. Gå tilbake til blogginnlegget eller artikkelen din og hyperlink teksten, eller sett inn et Twitter-ikon som du markerer og hyperlinker med linken du laget med Click to Tweet.

 

Tips: Du kan også inkludere «Klikk for å tvitre»-linken i e-poster, e-bøker og andre digitale innholdstilbud.

Ønsker du å bruke et ikon, tilbyr HubSpot en rekke gratis ikoner her.

Kilder

HubSpot: How to Generate Click to Tweet Links CTA

Relatert innhold

Vekstoppskrifter: Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper
Vekstoppskrifter: Slik bruker du avstemninger på Twitter til å skape engasjement
Vekstoppskrifter: Slik bruker du hashtags på sosiale medier for å øke engasjement

Få e-post om nye oppskrifter:  Abonner på Vekstoppskrifter.no

Hanne Sofie Hammer's photo

Av: Hanne Sofie Hammer

Hanne Sofie har en Master i økonomisk markedsføring fra Copenhagen Business School og en Bachelor i økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI. Hun jobbet tidligere som inbound marketing-konsulent i MarkedsPartner, og i dag arbeider hun som eCommerce Manager i Viking Outdoor Footwear.