Hvorfor historiefortelling også fungerer i digital markedsføring

Av Espen Nordal 12. januar 2017 | 4 minutter lesetid

Vi er en stadig voksende fanskare av overbeviste inbound-markedsførere. Vi produserer godt innhold for kundene våre, og vi bruker innsikt og teknologi til å understøtte våre valg. Vi hjelper og veileder i stedet for å forstyrre og mase. Vi deler raust av våre erfaringer og skryter til og med av konkurrenten når det er høvelig. Kundene strømmer til våre digiale kanaler, og vi passer på å drive dem videre nedover i kjøpstrakten med stadig mer tilpasset innhold. Spørsmålet er om vi snakker altfor mye til den analytiske halvdelen av hjernen og glemmer den emosjonelle?

Les mer >

Temaer: markedsføring, digital markedsføring, inspirasjon, reklame, innhold

Annonseblokkering: En seriøs trussel for tradisjonell nettmarkedsføring

Av Erlend Førsund 30. desember 2014 | 2 minutter lesetid

Irrelevante bannerannonser... Folk hater dem. Også vi markedsførere.

Derfor setter vi vår stolthet i å benytte den nyeste teknologien som finnes, for å nå våre målgrupper. Men hjelper det?

Les mer >

Temaer: annonsering, content marketing, innholdsmarkedsføring, reklame

Markedsføring - en definisjon

Av Erlend Førsund 20. februar 2013 | 2 minutter lesetid

Ordet markedsføring blir brukt som synonym til alt fra reklame til strategi, men hva er egentlig definisjonen?

Les mer >

Temaer: markedsføring, markedskommunikasjon, strategi, markedstilbud, reklame

Morsomt PR-stunt fra Ahlgrens Biler

Av Ramona Zachariassen 7. mars 2011 | 2 minutter lesetid

 

Jeg fikk nylig en e-post fra samboeren min med en bilannonse fra finn.no. Det er ikke helt uvanlig - vi kjøpte en bil i slutten av januar etter å ha brukt Finn for å finne en passende bil.

Les mer >

Temaer: sosiale medier, markedsføring, annonsering, reklame

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle