Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014

På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser etc.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, annonsering, kampanje, markedsplan

Hva er et «oppgavekart», og hvorfor trenger du det i markedsføringen?

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014

Det finnes mange gode metodeverk for strategisk planlegging av markedsføring, og minst like mange dyktige rådgivere. De fleste bedrifter har utvilsomt mye å vinne på å involvere en utenforstående strategisk rådgiver for å prioritere de riktige tingene.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedssjef, markedsaktiviteter, markedsplan

Markedssjef: Styrer du kundeopplevelsen?

Av Erlend Førsund 6. desember 2012

Min opplevelse av å være kunde hos deg er et resultat av den reisen du tar meg med på. Spørsmålet er: - Har du kontroll?

Les mer >

Temaer: markedsføring, markedssjef, kampanje, CRM

Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften

Av Erlend Førsund 22. oktober 2012

Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, ROI, markedsplan

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle