Data kan gi deg konkurransefortrinnet du ser etter

Av Merethe Slensvik Halvorsrød 18. juli 2019

Det sies at data er den nye oljen – men, den må analyseres for å gi verdi. Da jeg begynte med dataanalyse på 90-tallet, delte vi et felles beist av en pc for å kjøre tunge analyser. I dag gjør vi det samme i en nettleser på mobilen og får langt mer anvendelige resultater på en brøkdel av tiden. Hvor godt utnytter din virksomhet data?

Les mer ›

Temaer: ledelse, analyse, big data

Fremtidens markedsfører er en marketing intelligence-analytiker

Av Tore Berntsen 6. september 2017

Fremveksten av digital markedsføring gir uante muligheter, men endrer også rollene i din markedsavdeling. I dette innlegget lanserer jeg marketing intelligence-analytikeren. Dette kommer til å bli en av de aller viktigste rollene om du vil hente ut forretningsgevinster gjennom en strategisk satsning på digital markedsføring og salg.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, analyse

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Søk i bloggen