Våren banker på døren og hva er vel bedre enn å ønske den velkommen med noen rykende ferske nyheter fra HubSpot? Her kommer de viktigste nyhetene fra mars.
1. HubSpot har lansert en ny personlig startside i portalen
Dette er en skreddersydd oversikt for deg som bruker, designet for å samle det viktigste på ett sted. Her får du blant annet opp en snarvei til der du sist jobbet, slik at du enkelt kan fortsette der du slapp. Foreløpig er startsiden spesielt nyttig for markedsførere, men jeg har tro på at HubSpot vil videreutvikle funksjonen slik at den også blir relevant for flere roller. Dette er et naturlig steg i retning av mer personalisering, noe vi stadig ser mer av i HubSpots plattformstrategi.
* Tilgjengelig for alle, men i Private Beta.
Flere nyheter i Help Desk!
I mars kom det flere spennende nyheter i Help Desk. Her er de jeg syns er mest spennende og nyttige i arbeidshverdagen.
2. Nå kan du organisere Help Desk med egne områder
En stor nyhet for Help Desk! Nå kan du opprette egne områder i Help Desk og styre tilgangen basert på brukere eller team. Dette gjør det enklere å sette opp separate visninger for ulike avdelinger eller ansvarsområder – i stedet for at alt vises i én felles meny. Dette gir en mer ryddig meny for brukerne og oppleves mer tilpasset deres hverdag.
* Tilgjengelig for Service Hub Enterprise med Service Seat, i Private Beta.
3. Tidslinje for tickets i Help Desk
Nå får du en egen tidslinje for hver ticket direkte i Help Desk-visningen. Det gir deg full oversikt over hva som har skjedd – raskt og enkelt. Skaff deg oversikt på sekunder!
* Tilgjengelig for Professional platform og opppover, eller Service Professional og oppover, i Private Beta.
4. Tilpass layouten i Help Desk
Help Desk blir bare bedre og bedre! Nå kan du selv velge hvordan du vil se visningene dine – enten det er tabellvisning, tavlevisning eller delt skjerm. Finn den layouten som passer deg best og gjør det enklere å jobbe effektivt på din måte.
* Tilgjengelig for Service professional og oppover, i Private Beta.
5. Nå kan du lagre utkast i Help Desk
Med denne funksjonen lagrer HubSpot meldinger du ikke har sendt ennå. Det gjør at du kan forlate en Ticket og senere komme tilbake til den, med det du skrev fortsatt synlig. Det gir større frihet til å ta lunsj uten å være redd for at det du har begynt å skrive forsvinner. Eller at du kan gå fra PC-en for å sparre med en kollega før du sender svar til kunde. Merk at utkastet kun lagres for deg som bruker, og vil ikke være tilgjengelig for andre brukere.
* Tilgjengelig for Service professional og oppover, i Private Beta.
Noen spennende nyheter på Marketing-siden!
Det kom noen spennende nyheter i Marketin Hub i mars også. Her er mine favoritter!
6. Abonnementstyper i HubSpot – nå med full oversikt
HubSpot har lansert en ny meny som viser hvor de ulike subscription-typene er i bruk. Nå kan du enkelt se hvilke skjemaer som innhenter samtykke til nyhetsbrev, eller hvilke lister som viser hvem som har meldt seg på hva. En super oppdatering for deg som vil ha full oversikt over de ulike samtykker dere har.
* Tilgjengelig for alle lisenser.
7. Oppdatert sidepanel i HubSpots e-postverktøy
HubSpot har gitt e-postbyggeren en etterlengtet oppgradering med en ny og mer moderne meny på venstresiden. Denne ligner på det vi kjenner fra landingssider og nettsider i Content Hub – og gjør det både enklere og mer intuitivt å bygge e-poster. En fin modernisering av verktøyet!
Noen bonusnyheter på CRM-siden
HubSpot gjør stadig forbedringer for å gjøre CRM-opplevelsen mer fleksibel og brukervennlig, her er noen oppdatering du kanskje har ventet på.
8. Mer kontroll direkte i tabellvisningen
Nå kan du fryse, legge til eller fjerne kolonner rett fra hovedvisningen på objektnivå, uten å måtte klikke deg inn i "Edit columns"-menyen. Dette gir en mer dynamisk og Excel-lignende opplevelse, perfekt for deg som liker å tilpasse CRM-visningen akkurat slik du trenger den.
* Tilgjengelig for alle lisenser.
9. Automatisk fletting av duplikater
Nå kan du automatisere sammenslåing av duplikater i HubSpot. Du velger selv hvilket felt som skal fungere som unik nøkkel – for eksempel telefonnummer på kontakter eller organisasjonsnummer på selskaper. Når systemet finner treff, slås postene automatisk sammen. En super oppdatering for deg som ønsker bedre datakvalitet med mindre manuelt arbeid!
Det var alt for denne gang! Håper du fant noe nytt og nyttig blant månedens HubSpot-nyheter. Vi sees igjen neste måned med flere oppdateringer og smarte funksjoner.