HubSpot-nyheter november 2020

HubSpot-nyheter-for-november-2020

Hva er nytt fra

#1: BETAL KUN FOR KONTAKTENE DU FAKTISK MARKEDSFØRER TIL

Det er ikke alle kontaktene i CRM-systemet ditt du trenger å markedsføre til. Noen er samarbeidspartnere eller ansatte, andre har selv valgt bort markedsføring. Uansett grunn, så bør du ikke måtte betale for disse kontaktene heller. Det mener i det minste HubSpot, og introduserer nå Marketing Contacts som en valgbar modell for prising av kontakter. Marketing Contacts er kontaktene i HubSpot CRM som du ønsker å rette annonser og automatiserte e-poster til, eller plassere i Workflows, via HubSpot.

Denne modellen innebærer blant annet at dere selv velger hvilke kontakter som er Marketing Contacts, og som dermed betales for. Ved å bruke Marketing Contacts-modellen "får" dere 1 million gratis Non-Marketing Contacts. Disse kan dere da ikke benytte funksjonene Marketing Hub mot, men informasjonen er fortsatt lagret og en-til-en kontakt, oppgaver og funksjoner som chat og kundeservice vil fortsatt fungere som vanlig.

#2: EN OVERSIKTELIG START PÅ SALGSDAGEN

Med den nye "Today"-fanen i HubSpot-appen får bedriftens selgere en oversiktlig og intuitiv gjennomgang av dagens aktiviteter. Rett fra smarttelefonen!

"Today"-fanen er delt inn i to områder; Tasks og Meetings.

Under Tasks kan du:

  • Se dagens oppgaver og oppgaver som skulle ha vært fullført allerede.
  • Ringe eller maile prospektet direkte fra oppgaven.
  • Markere oppgaven som fullført - og sette opp en 'Follow up task' hvis behov.
  • Se samtlige av dine oppgaver.

Under Meetings kan du blant annet:

  • Se dagens planlagte møter.
  • Åpne møtet for å gå igjennom møtebeskrivelsen og deltakerlisten.
  • Navigere til kart hvis du har lokasjon påslått.
  • Åpne en eventuell lenke til et webmøte - f.eks Teams eller Zoom.
  • Åpne en sekundær skjerm hvor du kan se dagens møter og loggføre notater før, under og etter møtet.
  • Markere møtets utfall (kun på Android).

Husk å oppdatere HubSpot-appen din for å få tilgang til "Today"-fanen.

#3: LEGG TIL KONTAKTER TIL ET GOTOWEBINAR MED HUBSPOT WORKFLOWS

Med det nye 'syns' valget i HubSpot Workflow kan du automatisk legge registrerte eller påmeldte kontakter til et GoToWebinar. Uten å manuelt måtte flytte dem over. Når du oppretter et GoToWebinar-event, vises den i fanen "Upcoming Webinars" på innstillingssiden din i HubSpot. Webinarene du huker av 'sync' på vil kunne benytte HubSpot Workflow for påmelding og registrering av webinardeltakere.

Dette er nå tilgjengelig på HubSpots Professional og Enterprise-lisenser.

HubSpot GoToWebinar workflow

#4: OVERFØR EKSISTERENDE BLOGG TIL HUBSPOT MED EN CSV-FIL

Å overføre bloggen din til HubSpot bør være en rask og smertefri opplevelse. I år har HubSpot lansert en rekke oppdateringer for å gjøre det så enkelt som mulig å komme i gang med blogging på HubSpot.
 
For eksempel lanserte de nylig WordPress Connect, som tillater deg å importere en WordPress-blogg til HubSpot, kun ved å kopiere over URL-en. De introduserte også Smart Copy, som kan crawle enhver blogg – uavhengig av CMS –  og føre den over til HubSpot.
 
Nå har HubSpot også lansert muligheten til å importere bloggen din fra hvilket som helst CMS til HubSpot gjennom å laste opp en CSV-fil. Denne siste oppdateringen kan gjøre mulig å komme raskt i gang, uten å stresse med XML-filer eller riktig formatering av hvert eneste blogginnlegg.
 
For å komme i gang, gå over til "Blog settings":
  1. Klikk på "Import blog"
  2. Klikk på "Import new blog"
  3. Velg "CSV file upload"
Muligheten til å importere en blogg til HubSpot ved hjelp av en CSV-fil er nå tilgjengelig for alle CMS Hub Professional & Enterprise-kunder, samt alle Marketing Hub Professional & Enterprise-kunder.

#5: HVOR GOD HELSE HAR BEDRIFTENS E-POSTER?

"Email Health" er et nytt verktøy for å måle hvorvidt dere lykkes med levering av e-post og hvordan epost-leverandører oppfatter e-postene deres.
 
Hvorfor er det nyttig? Vel, dårlig epostleveranse gjør det vanskelig for deg å nå kontaktenes innboks og reduserer dermed kampanjens effektivitet. Det er vanskelig å forbedre leveranser når man ikke er sikker på hvordan leveransen scorer. Email Health øker tryggheten bak en epost-kampanje ved å måle og forbedre all leveranse. 
 
Hvordan virker det? Email Health viser et øyeblikksbilde av ytelsen til din bedrifts e-postleveranse, de siste 30 dagene, ved å kombinere de viktigste faktorene når det gjelder e-postlevering:
 
  • Open Rate
  • CTR
  • Unsubscribe Rate
  • Hard Bounce Rate
HubSpot Norge Email Health
 
Hvis du ikke er 'on track' får du opp anbefalinger for å forbedre fremdriften ved å klikke på "See details" under de forskjellige faktorene. Email Health er tilgjengelig for alle Marketing Hub-lisenser.
Få e-post om tips og triks rundt HubSpot:  Abonner på Hubspotbloggen.no

Temaer:

HubSpot Nyheter
Siri Enoksen's photo

Av: Siri Enoksen

Siri jobbet tidligere som digitalmarkedsfører i Markedspartner. Siri er utdannet ved Høgskolen i Østfold hvor hun har en bachelor i internasjonal kommunikasjon. Siri har også studert ett år ved Queensland University of Technology, hvor hun tok fag innen markedsføring, visuell kommunikasjon og PR.