#1: BETAL KUN FOR KONTAKTENE DU FAKTISK MARKEDSFØRER TIL
Det er ikke alle kontaktene i CRM-systemet ditt du trenger å markedsføre til. Noen er samarbeidspartnere eller ansatte, andre har selv valgt bort markedsføring. Uansett grunn, så bør du ikke måtte betale for disse kontaktene heller. Det mener i det minste HubSpot, og introduserer nå Marketing Contacts som en valgbar modell for prising av kontakter. Marketing Contacts er kontaktene i HubSpot CRM som du ønsker å rette annonser og automatiserte e-poster til, eller plassere i Workflows, via HubSpot.
Denne modellen innebærer blant annet at dere selv velger hvilke kontakter som er Marketing Contacts, og som dermed betales for. Ved å bruke Marketing Contacts-modellen "får" dere 1 million gratis Non-Marketing Contacts. Disse kan dere da ikke benytte funksjonene Marketing Hub mot, men informasjonen er fortsatt lagret og en-til-en kontakt, oppgaver og funksjoner som chat og kundeservice vil fortsatt fungere som vanlig.
#2: EN OVERSIKTELIG START PÅ SALGSDAGEN
Med den nye "Today"-fanen i HubSpot-appen får bedriftens selgere en oversiktlig og intuitiv gjennomgang av dagens aktiviteter. Rett fra smarttelefonen!
"Today"-fanen er delt inn i to områder; Tasks og Meetings.
Under Tasks kan du:
- Se dagens oppgaver og oppgaver som skulle ha vært fullført allerede.
- Ringe eller maile prospektet direkte fra oppgaven.
- Markere oppgaven som fullført - og sette opp en 'Follow up task' hvis behov.
- Se samtlige av dine oppgaver.
Under Meetings kan du blant annet:
- Se dagens planlagte møter.
- Åpne møtet for å gå igjennom møtebeskrivelsen og deltakerlisten.
- Navigere til kart hvis du har lokasjon påslått.
- Åpne en eventuell lenke til et webmøte - f.eks Teams eller Zoom.
- Åpne en sekundær skjerm hvor du kan se dagens møter og loggføre notater før, under og etter møtet.
- Markere møtets utfall (kun på Android).
Husk å oppdatere HubSpot-appen din for å få tilgang til "Today"-fanen.
#3: LEGG TIL KONTAKTER TIL ET GOTOWEBINAR MED HUBSPOT WORKFLOWS
Med det nye 'syns' valget i HubSpot Workflow kan du automatisk legge registrerte eller påmeldte kontakter til et GoToWebinar. Uten å manuelt måtte flytte dem over. Når du oppretter et GoToWebinar-event, vises den i fanen "Upcoming Webinars" på innstillingssiden din i HubSpot. Webinarene du huker av 'sync' på vil kunne benytte HubSpot Workflow for påmelding og registrering av webinardeltakere.
Dette er nå tilgjengelig på HubSpots Professional og Enterprise-lisenser.
#4: OVERFØR EKSISTERENDE BLOGG TIL HUBSPOT MED EN CSV-FIL
- Klikk på "Import blog"
- Klikk på "Import new blog"
- Velg "CSV file upload"
#5: HVOR GOD HELSE HAR BEDRIFTENS E-POSTER?
- Open Rate
- CTR
- Unsubscribe Rate
- Hard Bounce Rate