HubSpot-nyheter fra mai

Hva er nytt i HubSpot

Hvilke nyheter og oppdateringer kom HubSpot med i mai da tru? La oss ta en titt!

1. Flere muligheter for å styre view for brukere

HubSpot gjør stadig oppdateringer på brukertilganger, som gjør det lettere å tilpasse etter ditt behov. Sist ut er telefonsamtaler og møter, hvor det nå er mulig å definere hvem som ser dette i HubSpot.

d481219e-e50a-43d0-b7ba-a0ee55e3a55a

 

Etter oppdateringen kan du også sammenligne brukertilganger. I store portaler er det vanlig at en ny bruker skal ha samme rettigheter og tilganger som en annen. Før var permission sets til stor hjelp for dette formålet. Nå kan du sammenligne tilgangene til brukere i et og samme bilde. Da finner du raskt ut av hvor feilen er, eller hva som er ulikt.

Skjermbilde 2024-06-05 kl. 14.31.19

2. Interaktiv workflow-diagram

Med denne nyheten er det enklere enn noen gang å se historikken i en workflow. Nå kan du se hvordan en contact, company, deal, ticket etc. har vært igjennom de ulike stegene. Dette gjør feilsøking av en workflow mye lettere!

Brukere kan nå klikke på hvilken som helst del av diagrammet for å se time-stamped action eller enrollment i Enrollmemt History-panelet.

4bca46e5-b800-4efc-b844-707105bb9674

3. User object i rapporter

Denne nyheten liker jeg svært godt! Denne går ut på at man nå kan bruke user (eller bruker på norsk) som et objekt i rapporter. Det gjør at du lettere kan lage rapporter som viser frem hvordan en ansatt bruker HubSpot. Et supert verktøy for å følge opp brukeradopsjon av HubSpot. 

Skjermbilde 2024-06-05 kl. 14.30.57

4. Bokmerker i menyen

Tidligere denne våren oppdaterte HubSpot menylinjen sin. Det er fortsatt mange av oss som ikke helt er vant til den nye navigasjonen, noe som gjør denne nyheten supernyttig! Den lar deg nemlig legge til bokmerker eller favoritter i HubSpot, som gjør at du kan lage deg snarveier til de menyene du bruker mest. Det sparer deg for tid, og du slipper å huske hvor du må trykke fra gang til gang. 

8a3c95f2-06cd-4cd3-b308-0d0a591159ff

5. Tre nyheter i Goals

En av nyhetene er at goals har fått seg en refresh. Nå er det enklere å holde styr på mål, du kan se flere mål og hvordan du ligger an for å nå de ulike målene samtidig. I tillegg er det lettere å se måloppnåelse på tvers av ulike tidsfiltre.

Den andre nyheten er at goals nå er tilgjengelig i single object-rapporter, som gjør det mulig å legge til mål i dashboards. Det gjør at du samler alle rapportene og målene dine på et og samme sted. Farvel navigering mellom dashboard og goals!

Det siste nyheten er at man nå har større frihet til å endre mål satt i Goals underveis. Nært beslektet til goals er forecasting. Frem til nå det ikke vært mulig å forecaste med ulike valutaer, kun company currency. For store portaler vil det være svært nyttig at du nå kan bruke forecast på tvers av ulike valutaer. Det gjør det lettere for hver salgsregion å holde styr på sine tall om de bruker lokal valuta i rapportering.

6. Approvals for deal pipelines

HubSpot har nå lansert muligheten for å legge inn logikk som gjør at dealer i en deal pipeline får et eget approval-steg. Dette gjør det enklere å støtte interne prosesser hvor selgere må sende dealer til godkjenning til sin leder. Før denne oppdateringen måtte du for eksempel sette opp en workaround med en workflow som sendte varslinger trigget av hvilket deal stage man ønsket godkjenning, men med approvals i deal pipeline vil det gjøre den interne godkjenningsprosessen enklere og bedre enn noen gang.

Verdt å nevne:

AI! Hva er vel en slik liste uten å nevne AI? I mai har HubSpot lansert muligheten til å bruke AI-assistent til å lage lister for deg. Da skriver du rett og slett inn hva du ønsker å lage liste på, så gjør AI-assistenten alt av filtrering for deg. Jeg har ikke testet det selv ennå, men det kan være moro å prøve. Også har jeg en mistanke om at den vil fungere godt på default properties, men kanskje slite dersom du har mange custom properties.

Les også: AI-drevne verktøy i HubSpot

Det andre er at du nå kan bruke AI til å lage workflow actions for deg! Det fungerer litt på samme måten som lister, hvor du skriver inn hva du ønsker at workflowen skal gjøre, så vil AI-assistenten hjelpe deg på veien mot å lage stegene i workflowen.

Det var alt for denne gang, vi snakkes i juli!

Temaer:

HubSpot
Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen's photo

Av: Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen

Tom Kristian jobber som digitalrådgiver Markedspartner. I den rollen jobber han mye i HubSpot, er HubSpot Certified Trainer, og har gjennomført flere titalls opplæringer for ulike kunder. Samtidig har Tom Kristian ofte et prosjektlederansvar på de kundeprosjekter han er en del av. Tom Kristian har fullført en mastergrad i markedsføringsledelse ved Høyskolen Kristiania i Oslo og en bachelorgrad i markedsføring og salgsledelse fra samme skole. Der er han ofte innom som både gjesteforeleser og studentmentor.