HubSpot satser stort på generativ AI og har lansert noen ordentlig kule verktøy. Og det finnes godbiter for flere av avdelingene i organisasjonen din. Her får du en rask introduksjon til noen av mine favoritter.
Deal score
Prediktiv AI analyserer historisk data fra tidligere vunnede Deals (salg) og vurderer hvor sannsynlig det er for at en åpen Deal blir vunnet. Hver Deal får en poengsum mellom 0 og 100, jo høyere score, jo mer sannsynlig er det at Dealen vil gå til vunnet. I tillegg får du innsikt i hvorfor scoren er satt, sånn at du kan agere på innsikten.
*Tilgjengelig for kunder med Sales Hub Professional eller Enterprise.
Property formatting suggestions
Gjør det lekende lett å rydde opp i dårlig formatert data. Verktøyet Fix formatting issues fanger opp mulige feilformateringer på kontaktdataene i CRMet, som for eksempel etternavn og fornavn som ligger i feil eller samme felt, eller navn skrevet uten stor forbokstav. Det går også utrolig raskt å rette opp feilene, det er bare klikke på Accept, så ordner HubSpot det for deg.
*Tilgjengelig for kunder med Operations Hub Starter, Professional eller Enterprise.
Les også: Hvorfor er datakvalitet så viktig i CRM?
Produsere blogginnlegg
HubSpot skriver hele blogginnlegg for deg ved hjelp av generativ AI. Gi input om tema (eller få hjelp til dette også), legg inn viktige søkeord og hvilket land eller språk du skriver for. Så kommer HubSpot med forslag på tittel og mellomtitler. Når du er fornøyd med disse kan du klikke deg videre, deretter skriver HubSpot blogginnlegget for deg.
Som du ser i denne demovideoen trengs det en menneskelig hånd på verket, men det går så mye raskere å produsere bloggartikler med dette verktøyet.
Oversett tekster på nettsiden din
Denne funksjonen er supernyttig for dere som har kunder i flere land! Du kan sette opp en side og legge inn tekst på det språket du er mest komfortabel med, deretter er det bare noen få klikk, så oversetter HubSpot teksten for deg. Det er også mulig å opprette en ny språkversjon av siden.
Les også: Globale ambisjoner med lokale toner? Slik velger du riktig kommunikasjonsspråk
Content remix
Gjenbruk av innhold er en viktig del av en effektiv innholdsstrategi. Content Remix hjelper deg med å gjøre dette på en veldig effektiv måte. Med Content Remix gjør du gamle blogginnlegg, e-bøker og annet innhold om til nye formater, som f.eks. sosiale medieposter, e-poster og landingssider.
Sånn! Dette er mine favoritter, men det finnes enda flere funksjoner som du kan sjekke ut her om du er nysgjerrig og vil vite mer. Og følg nøye med fremover, det kommer garantert til å komme enda flere AI-drevne verktøy som vil gi oss helt nye måter å jobbe på.