Sommeren er forbi og vi gjør oss klare for å reise til Boston på HubSpot sin årlige Inbound-konferanse i september, hvor det er ventet å komme mange spennende nyheter. Men HubSpot kom selvfølgelig med noen nyheter i august også – her er de jeg syns var mest spennende.
1. Få kontroll på alle Tickets for en Contact i Help Desk
Denne nyheten lar deg lage et kort som viser andre Tickets fra samme Contact i Help Desk. Denne nyheten gjør det enkelt og oversiktlig for de ansatte på kundeservice å se alt innhold på en kontakt. Det vil også være mer effektivt fordi du slipper å åpne Contact record for å se historikken.
* Tilgjengelig for Service Professional og Service Enterprise.
2. Spar tid ved å tildele flere Tickets på en gang
Tidligere har du ikke kunnet tildele flere Tickets på en gang – det kan du nå! Det er mange som jobber ut ifra en Ticket-kø, hvor kundeservice-agentene selv velger hvilke de skal jobbe med. Nå sparer du tid på å kunne tildele deg selv (eller andre) flere på en gang.
* Tilgjengelig for Service Professional og høyere.
3. Del opp et skjema i flere steg
Den store nyheten på skjemaer denne høsten! Nå kan du dele opp skjemaer i flere deler. I tillegg har skjemabyggeren fått flere oppdateringer. Det betyr at du nå har større frihet til å lage skjemaene slik du trenger dem.
Les også: Nyheter fra HubSpot: Forms
4. Skjemadesign
I tillegg har HubSpot utvidet hvordan du endrer styling og design på et skjema. Nå vil det være lettere å få en rød tråd mellom skjemaene og bedriftens design.
5. Datavalidering i skjemaer
En annen nyhet for skjemaer er validering av data. Nå har kundene dine muligheten til se å se nøyaktig hvor de har feil format i sine datafelter, ikke kun en generell feilmelding som tidligere.
6. Avhengig logikk i skjemaer
HubSpot har lansert en utvidet og mer sofistikert måte å lage logikk på i skjemaer. Vi gleder oss til å teste det!
Les også: Hvordan setter du opp et skjema i HubSpot?
7. En helt ny flyt når du lager filtre
Denne nyheten elsker jeg! Den lar deg lime inn masse alternativer til et filter, uten å måtte formatere data eller legge til skilletegn mellom alternativene.
La meg gi deg et eksempel. Tenk deg dette: Du vil lage en liste over Companies som har postnummer mellom 1460 og 2010. Før kunne du ikke lime inn alle disse i et filter samtidig, fordi da ville alle postnumrene kommet inn som ett alternativ i filter-listen din. En vei rundt det jeg lagde for meg selv var å sende alternativene til ChatGPT og be den legge til semikolon mellom hver. Fordi da kunne jeg lime det rett inn i filteret.
Nå slipper vi det! HubSpot har kommet med en nyhet som lar deg lime det rett inn, og deretter forstår HubSpot hva som skal ha mellomrom og bli hvert sitt alternativ. Du kan også nå velge å formatere alternativene selv, og legge til egne skilletegn.
Her er filtertypene det gjelder for:
- Is equal to any of
- Is not equal to any of
- Contains
- Doesn’t contain
- Starts with
- Ends with
- Has ever been equal to
- Has never been equal to
- Has ever contained
- Has never contained
* Tilgjengelig for alle lisenser.
8. Bedre kontroll på dataen i portalen din
Denne nyheten lar deg lage en kopi av dataen i portalen. Det vil være mulig en gang i døgnet for Enterprise-lisenser, og en gang i uka for andre lisenser. Nå kan du i tillegg gjenopprette tidligere versjoner av dataen i en portal.
* Tilgjengelig for alle lisenser.
9. Rapport for datakvalitet ukentlig
Data Quality weekly digest lar deg få en ukentlig e-post med rapport på datakvaliteten i portalen. Nyttig for de som har ansvaret for datakvaliteten. Jeg gleder meg til disse kan sendes ut, men filtrert på hver enkelt bruker sine feil (der de er owner).
* Tilgjengelig for Operations Pro og Enterprise
9. Forenklet depublisering
Dedupliseringsverkøyet til HubSpot har blitt kraftigere! Nå kan du filtrere på hvilke potensielle duplikater du vil se. For eksempel hvis du vil starte med alle som er kunder, kan du filtrere til Lifecycle stage = customer.
* Tilgjengelig for alle lisenser.
10. Filterhistorikk i lister
Nå har du muligheten til å se historikken til filtrene på en liste. Det gjør det for eksempel mye enklere å feilsøke enn tidligere.
* Tilgjengelig for alle lisenser.
11. Flere oppdateringer på brukertilganger og teams
Lar deg nå bestemme hvem som kan endre og slette notater og loggførte e-poster, på samme måte som andre objekter. Gir større fleksibilitet til å styre brukertilganger mer granulert.
* Tilgjengelig for alle lisenser.
12. Share object records:
Lar deg dele records på contacts, companies, deals, tickets og custom objects til brukere som ikke har tilgang til å se dem. Det gjør at du kan ha en streng brukertilgang om du trenger det, men nå ha friheten til å dele enkelte records uten å måtte slippe opp hele tilgangen.
* Tilgjengelig for Enterprise lisenser.
Det var nyhetene jeg syns var mest spennende i august. Jeg kommer tilbake i september med mer. 27. september skal vi også ha et gratis webinar hvor vi går gjennom de viktigste nyhetene og oppdateringene HubSpot kommer med på årets Inbound-konferanse og hvordan du som jobber med HubSpot kan bruke de i hverdagen. Bli med da vel! 👇