Nyheter fra HubSpot: Forms

Dame som fyller ut skjema på en ipad

Den kanskje eldste funksjonen i HubSpot får seg endelig et lite løft! 2024 blir året da Forms skal bli nytt. Jeg tok en titt på HubSpot Admin HUG i påsken, hvor alle deltakere fikk en gjennomgang fra Ian Mc Donald som er Product Manager. PS: Dette er en funksjon du har tilgang til uansett hvilken lisens du har.

Vil du lære mer om HubSpot? Meld deg på HubSpot User Group her!

HubSpot jobber nå på en ny forms editor, som kommer til å inneholde en del nye funksjoner:

Multi-Step Forms

Slike type skjemaer har vist å gi en vesentlig bedre konverteringsrate, og det blir nå mulig å lage multi-step forms direkte i forms editorien. Skjemaet vil ikke bli lagret underveis, så dersom kontakten ikke klikker for å sende inn skjemaet på siste side vil vi ikke motta innsendt skjema. Ian Mc Donald kunne forklare at årsaken til at skjemaet ikke lagres underveis, er GDPR regler rundt om i verden.

Styling

HubSpot har fått mange tilbakemeldinger på at det er for lett å se at det er et HubSpot-skjema som er implementert på en hvilken som helst nettside, så nå kommer det mange flere muligheter for å endre stylingen. Med disse funksjonene skal det bli enklere å tilpasse skjemaet til din bedrifts designprofil.

Slette Form Submissions

Det har så langt ikke vært mulig å slette form submissions, men dette vil nå bli mulig. Dette er spesielt nyttig når du tester nye skjemaer. Super admins vil da få denne tilgangen, med mulighet til å gi enkelte brukere tilgang til funksjonen.  

Les også: Hva bør egentlig et skjema inneholde?

Videre fikk vi høre om litt funksjoner som er under utvikling. Disse er forventet lansert i løpet av året:

Conditional logic

Denne funksjonen gjør det mulig å kunne vise felter basert på kriterier, og dermed personalisere interaksjonen vesentlig. Fra demoen kunne vi se at disse kriteriene minnet om filtreringsmulighetene du har ellers i portalen, som for eksempel i lister. Du kan vise eller skjule felter, hoppe over felter, legge til and/or conditions og benytte deg av flere lag med dependent fields

Conditional redirects

Ved bruk av Conditional redirects vil du kunne sende leads til relevante innholdstilbud eller landingssider basert på hvilke respons de gir i skjemaet. Dermed kan du gi kontaktene dine en god kundereise ved å sømløst guide de til riktig sted! Dette kan også bidra til å personalisere opplevelsen. Du kan redirecte til HubSpot sider, eksterne URLer og Meeting Scheduling sider.

Custom Report Builder

Nå vil det bli mulig å legge til Form Submission data i custom report builder!

Med andre ord er det mye spennende som skjer med Forms i 2024. Ta kontakt med din HubSpot partner for å undersøke om du kan bli med i Private Beta for noen av disse funksjonene, eller følg med i HubSpot sine kanaler på når det blir lansert! 

Se hele HubSpot Admins HUG om forms her: 

 

 

Temaer:

HubSpot skjema
Sandra Benrud's photo

Av: Sandra Benrud

Sandra jobber som digitalrådgiver i Markedspartner. Hun har en bachelorgrad i Reklame, PR og Media fra Middelsex University, og en master i Markedsføringsledelse fra Høyskolen Kristiania. Hun har erfaring fra reklamebyrå, men har de siste årene jobbet i flere stillinger i Pedab, senest som Markedssjef. Sandra er en dyktig HubSpotbruker og jobber som HUG-advisor i HubSpot User Group Oslo.